Beantwoord

Unifi ap lite deelt geen ip adressen uit?

  • 3 December 2019
  • 9 reacties
  • 422 keer bekeken

Sinds gister heb ik mezelf een Unifi AP lite aangeschaft, omdat ik niet heel erg fan ben van de wifi versterkers van KPN. Mijn idee was om de wifi versterkers 1 op 1 uit te wisselen met de Unifi, maar dit blijkt helaas lastiger dan het leek. 

 

Wat heb ik gedaan:

Experiabox → goedkope switch 5 poorts → Unifi AP. 

 

De wifi zelf heb ik goed werkend gekregen op de Unifi. Ik haal 90mb/s en hij lijkt gelimiteerd. Ik had een abonnement van 100mb en heb deze geupgrade naar 200mb (hier komt woensdag nog een monteur voor langs). Tot zover werkt dit. Totdat ik zag dat m'n philips hue geen verbinding meer had. Deze was niet meer verbonden (ethernetkabel). Gisteravond alles maar losgehaald en kpn versterker ertussen en alles werkt weer. Vanavond nog een poging gedaan, Hue direct op de experiabox aangesloten en de Unifi via de switch. Dan bleef de Hue wel werken. Toen zag ik echter dat mijn ps4 geen verbinding meer had. Blijkbaar krijg ik dus geen ethernet verbinding meer op sommige apparaten en hij stokt op de ps4 al bij het verkrijgen van een IP adres. Mijn kennis komt op dit moment helaas tekort. 

 

Weet iemand welke tests ik nog kan uitvoeren en bij welke instellingen ik hoogstwaarschijnlijk moet gaan zoeken? 

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 3 December 2019, 21:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je?

Een witte V10. Is nu +-2,5 jaar oud. 

Reputatie 7
Badge +24

"philips hue"

Hoe had je die verbonden? Met kabel? Waarmee? Gewoon op de switch lijkt me? Of op Experiabox? En waar had die dan geen verbinding meer mee?

Reputatie 7

Dan zou het daar in ieder geval niet aan moeten liggen.

Zit er op die switch ook een TV ontvanger aangesloten?

Wat is het merk en type van die switch?

Experiabox→8 poorts switch netgear→ hue, ps4, etc. 

 

Eigenlijk wil ik vanaf de 4 uitgangen van de experiabox naar 4 netgear switches. En daarop alles aansluiten. Dus de Unifi ap's, ps4, hue bridge, ITV (hoewel ik meen gelezen te hebben dat je deze beter apart kan doen). Overigens doet mn ITV het wel gewoon als de Unifi aan staat.

 

Edit: de switch is een Netgear GS108. Daar zit inderdaad een tv ontvanger op aangesloten. 

Reputatie 7

Koppel de TV ontvanger(s) eens los.

Doet de rest het dan wel?

Alle draden nog eens nagegaan voor jullie vragen en ik denk dat ik het dus al zie. Ik heb de switch aangesloten op de wifi versterker van KPN. Nogal logisch dus dat het dan niet werkt. Ik ga alles nog eens ompinnen en kijken of dan alles soepel blijft lopen. Lekker dom van mij dus.

 

Nog wel een vraag die ik wel graag zou willen weten: zou het uitmaken of ik m'n Unifi op een willekeurige switch aansluit of direct op de Experiabox?

 

Klopt het tevens dat ik de ITV ook beter via een aparte switch/kabel kan laten gaan, gescheiden van hue bridge, ps4 etc?

Reputatie 7

Omdat die switch geen IGMP snooping ondersteunt moet je daar geen TV ontvanger op aansluiten. De rest is geen enkel probleem ook de Unifi AP kan rustig op die switch aangesloten worden.

Reputatie 7
Badge +24

Nog wel een vraag die ik wel graag zou willen weten: zou het uitmaken of ik m'n Unifi op een willekeurige switch aansluit of direct op de Experiabox?

Dat zou niets uit moeten maken.

Klopt het tevens dat ik de ITV ook beter via een aparte switch/kabel kan laten gaan, gescheiden van hue bridge, ps4 etc?

De switch zou IGMP snooping moeten ondersteunen. Als dat zo is, dan kun je er de tv decoder op aansluiten.

Reageer