Vraag

UniFi AP willen niet updaten

  • 12 September 2019
  • 8 reacties
  • 504 keer bekeken

hallo,

Onlangs kochten wij een aantal unifi AP (lite en pro).
Op kantoor hebben wij geen KPN aansluiting en de configuratie verliep daar zeer soepel. De controller software geïnstalleerd, AP in netwerk gehangen en deze geupdate (firmware) en adopting werkte prima.

2 AP meegenomen naar huis. 1 pro (die op kantoor zeer soepel was aangesloten) en 1 lite. Beide met een frisse / schone installatie (dus harde reset gegeven), in het netwerk thuis geplaatst en wederom met de controller software beide AP gevonden. Daar de melding: 1 upgrade vereist en 1 adopting. slechte nieuws is echter, upgrade wil niet en adopting evenmin. De AP ring blijft dus wit en wordt niet blauw.
Ik heb echt veel geprobeerd (ben toch redelijk bekend met netwerken) maar krijg steeds meer de indruk dat de experiabox de connectie naar buiten vanuit beide AP tegenhoudt.

Nu heb ik gelezen dat de EB geen uitgaande poorten dichtzet, echter twijfel ik enorm.

Hoor graag of er een oplossing is.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

8 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Als een Unifi AP niet zijn firmware wil upgraden is meestal het probleem dat de DNS server niet correct is ingesteld.
Daarnaast worden adoptie-problemen (wanneer de controller software op een PC draait) vaak veroorzaakt door de anti-virus software / firewall die te veel tegenhoudt.
Reputatie 7
Ik heb echt veel geprobeerd (ben toch redelijk bekend met netwerken) maar krijg steeds meer de indruk dat de experiabox de connectie naar buiten vanuit beide AP tegenhoudt.

Nu heb ik gelezen dat de EB geen uitgaande poorten dichtzet, echter twijfel ik enorm.

Uitgaand staan alle poorten inderdaad open.
Wat de oorzaak dan wel is weet ik zo niet.
Welke Experia Box heb je?
ik heb model: H369A
Reputatie 7
ik heb model: H369A
Die blokkeert de uitgaande communicatie in ieder geval niet.
Zelf heb ik geen ervaring met die Unifi AP's maar heb je ook naar de tip van @Hsd gekeken?
ja, heb zojuist primair dns in 8.8.8.8 omgezet. Helpt helaas niet. Ga deze nu terugzetten naar ip adres van EB zelf. als je tips hebt, welkom!
Reputatie 4
Badge +3
Kijk even naar de antivirus of die niet teveel dicht zet wat invloed heeft op de Ubiquiti controller software op je pc. Met primaire DNS 8.8.8.8 moet dat gewoon werken.
Reputatie 7
Plaats anders ook eens een screenshot van de foutmelding.
Reputatie 7
Badge +24
Mooiste is om die controller software op Linux te installeren. Is allemaal wat eenvoudiger qua anti-virus en firewall...

Reageer