Beantwoord

UniFi® Security Gateway

  • 30 June 2020
  • 54 reacties
  • 10208 keer bekeken

Nu KPN de Eigen Modem keuze heeft ingesteld ben ik aan het kijken om mijn Unifi netwerk uit te breiden met de Gateway van de Unifi familie. Ik kom er alleen niet uit of deze nu zo kan gebruiken door aan te sluiten op de NTU en dan ook nog gebruik kan blijven maken van mijn TV coders.

Heeft hier iemand al ervaring mee of tips hoe ik dit kan aanpakken?

icon

Beste antwoord door wjb 30 June 2020, 23:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

54 reacties

Reputatie 7

Heb je het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" al gelezen.

Daar staat in het openingsbericht een link naar de github van @coolhva voor het configureren van een USG3.

Reputatie 7
Badge +8

@DannyD88 Zoals @wjb al aangeeft de site van @coolhva pakken hiermij is het mij ook gelukt en draait als een zonnetje

Reputatie 3
Badge +1

Het is mij ook gelukt met behulp van deze github pagina: https://coolhva.github.io/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/ :laughing:

Hartelijk dank, ik dacht dat het anders werkte nu KPN het open heeft gezet. Kun je de VOIP poort ook gebruiken op de UGS voor telefonie?

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me dat de usg helemaal geen telefonie ondersteund toch?

Er zit een speciale VOIP/Lan2 poort op. Dus ik dacht dat je deze specifiek kunt inrichten met voip instellingen.

 

Een ander probleempje :kissing_closed_eyes: Ik heb per ongeluk me eigen bericht als beste reactie gemarkeerd maar dat was niet te bedoeling. Kan ik dit ook weer ongedaan maken?

Reputatie 7
Badge +17

@DannyD88 Welkom hier! Wat chill dat het is opgelost met wat hulp van onze community. Ben je er ook uitgekomen m.b.t. VoIP? Laat het maar weten, ik kan altijd iets voor je navragen.

Reputatie 7

Die tweede poort is gewoon een LAN poort.

Vaak wordt die tweede poort gebruikt om een VoIP ATA op aan te sluiten en daar dankt die poort dan ook zijn "naam" aan maar het is en blijft gewoon een LAN poort.

Reputatie 6
Badge +8

Bij de eerste versies van de USG3 werd de 2e LAN / WAN poort inderdaad gelabeld als VOIP. Toen was het inderdaad nog de bedoeling om daar de VOIP telefoons van Ubiquiti op aan te sluiten. Met een speciale VOIP controller van Unifi. Dat project is later gecanceld. 
De nieuwere versies hebben het label WAN2/LAN2.

Ik heb de stappen van https://coolhva.github.io/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/ gevolgd maar me IPTV werkt nog niet. Hij krijgt een IP-adres maar de software laden lukt niet helaas. Iemand hier ervaring mee?

 

Reputatie 7

Welke versie van de firmware heb je op jouw USG staan?

Welke DNS server gebruik je?

Ik heb firmware 4. 4.51. 5287926 en de volgende DNS1: 127 .0 .0 .1 en DNS2:195 .121 .1.66

Nog een toevoeging. Wanneer ik hem op LAN heb staan heb ik wel beeld maar bv geen gids informatie. Zet ik hem op IPTV KPN dan zegt de decoder dat hij niet verbonden is. Terwijl IPTV KPN wel op IGMP snooping staat met VLAN 4.

Mijn netwerken
Instellingen van het netwerk IPTV KPN

 

Reputatie 7

Ik heb firmware 4. 4.51. 5287926

That's it. Helaas zit er een bug in de IGMP proxy functionaliteit van die firmware. Downgrade naar een eerdere firmware en dan zou het wel moeten lukken.

Zie dit topic op het forum van Ubiquiti.

Ik heb firmware 4. 4.51. 5287926

That's it. Helaas zit er een bug in de IGMP proxy functionaliteit van die firmware. Downgrade naar een eerdere firmware en dan zou het wel moeten lukken.

Zie dit topic op het forum van Ubiquiti.

Dat verklaart een boel. Echter krijg ik het bestand van 109mb niet overgepompt naar de USG. Zowel via winSCP als FileZilla niet. Iemand een idee?

Iemand een idee, ik heb de firmware naar een lagere versie gedowngrade maar sindsdien is de software vrij instabiel. Onthoudt geen IP-gegevens (zoals de lan-settings en dns). Ook geeft aan geen actieve internetverbinding te hebben ondanks dat hij direct op de NTU zit. Dan voer ik de gegevens in (gebruikersnaam/wachtwoord) en als ik de pagina ververs na het opslaan dan zijn de ingevulde gegevens weg.

Hoi Danny! Ik werk gewoon met de laatste firmware van de USG, en nadat ik de kpn iptv in een vlan heb gezet werkt het prima (ik heb hem op een unifi switch zitten) Ik denk dus ook dat de downgrade niet meer nodig is.

Ik heb de firmware nu naar de meest recente (van vandaag) geupdate. Maar ik krijg de de gateway niet geadapt. Zowel niet via de controle als via ssh “set-inform http://192.168.2.106:8080/inform.

Na de SSH commando geeft deze aan “Adoption request sent to 'http://192.168.2.106:8080/inform'.  Use the controller to complete the adopt process”. In de controller heeft de status “wacht op adaptie” en na het adopteren dan staat er Adoptie mislukt.

Daarna veranderd het IP in de controle van de USG van 192.168.1.1 naar 192.168.2.1 maar hij is dan niet via dit IP te benaderen. 

Heeft er iemand toevallig een idee waar het aan ligt. 

Reputatie 3
Badge +1

fabrieks reset van de USG, firmware update (als dat kan) en dan opnieuw adopteren.

Super bedankt voor de reactie. Dit heb ik vandaag al gedaan, de firmware is naar de versie die vandaag uit is gegeven. Ik heb een fabrieksreset (door het resetknopje in te drukken) dan wordt het default ip 192.168.1.1

Maar helaas heeft dit dus geleid zoals in mijn bovenstaande reactie.

Reputatie 6
Badge +8

Na adoptie pakt de USG het IP adres dat voor de USG is geconfigureerd in de controller. En dat is blijkbaar dus 192.168.2.1. Je werkt blijkbaar met het 192.168.2.x subnet.

 

Wat je moet doen is:

  • De USG resetten 
  • Via de web interface van jouw USG die je kunt bereiken via 192.168.1.1 jouw USG een LAN adres in het 192.168.2.x subnet geven, dus bijvoorbeeld 192.168.2.1
  • Als het goed is wordt de USG dan gewoon zichtbaar in de controller.
  • Daarna USG adopten.

 

Na adoptie pakt de USG het IP adres dat voor de USG is geconfigureerd in de controller. En dat is blijkbaar dus 192.168.2.1. Je werkt blijkbaar met het 192.168.2.x subnet.

 

Wat je moet doen is:

  • De USG resetten 
  • Via de web interface van jouw USG die je kunt bereiken via 192.168.1.1 jouw USG een LAN adres in het 192.168.2.x subnet geven, dus bijvoorbeeld 192.168.2.1
  • Als het goed is wordt de USG dan gewoon zichtbaar in de controller.
  • Daarna USG adopten.

 

Bedankt, het lijkt te werken, nu staat hij alleen al wel 5 minuten op de status PROVISIONEN.

Ik heb nogmaals gekeken bij het logboek en hier staat het volgende. De USG lijkt geadopt maar blijft in provionen hangen.

Reputatie 3
Badge +1

reset, login via ssh en doe een handmatig set inform commando.