Vraag

Unifi SG achter de Experiabox als extra gateway

  • 25 February 2021
  • 5 reacties
  • 270 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Ik wil voor mijn thuiskantoor een Unifi Security Gateway plaatsen zodat ik mijn netwerk goed en eenvoudig kan monitoren en eenvoudig een VPN kan opzetten. Nu lees ik hier voornamelijk dat de USG de Experiabox vervangt, maar dat wil ik niet. Is het ook mogelijk om de Experiabox gewoon z'n werk te laten doen en de USG er als extra gateway achter te hebben.
Ik heb 'm gisteren even geprobeerd in het netwerk te plaatsen maar de Controller van Unifi adopteert 'm inderdaad niet zomaar.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 2
Badge

Volgens mij is de USG niet de meest geschikte router om je Experiabox te vervangen. Kan je je opzet wat specifieker uitwerken, hoe is de inrichting en wat heb je al geprobeerd? Waarvoor wil je je USG gebruiken en waardoor lukt het adopteren van de Cloud Key niet? Heb je ook switchen en AP’s van Unifi?

Reputatie 7

De USG kan inderdaad de Experia Box prima vervangen.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Als je de USG achter de Experia Box wilt plaatsen lees dan het openingsbericht van het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Zoals ik aangaf wil juist NIET de Experiabox vervangen, ik wil de USG áchter de Experiabox hebben zodat de Experiabox mijn internetgateway blijft maar dat achter de USG een tweede netwerk hangt die aan de ene kant verbinding maakt met de Experiabox naar buiten en aan de andere kant mijn lokale netwerk met werkplekken, AP's, switches, NAS-sen, enzovoort.

Ik heb er te weinig kaas van gegeten om de USG in te richten om het werk van de Experiabox over te nemen.

Ik heb op kantoor (ook) gekozen voor de apparatuur van Unifi, SG, switch, CKG, camera's en thuis heb ik o.a. de AP's van Unifi.

Als je de USG achter de Experia Box wilt plaatsen lees dan het openingsbericht van het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Dit wil ik, dus deze link ga ik me binnenkort even in verdiepen. Bedankt hiervoor. Ik laat weten hoe het gelopen is.

Reputatie 2
Badge

Ah mooi. Ik ben benieuwd of het  lukt.