Beantwoord

Unify Dream Machine Pro - Glasvezel aansluiting?

  • 7 May 2020
  • 34 reacties
  • 10333 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Heeft iemand inmiddels al een UDM pro aan de praat gekregen zonder apparaat ertussen?`

Ik wil alleen de internet aansluiting werkend krijgen. Als ik op WAN Vlan 6 instel, stopt de hele boel ermee.


Ja, dat werkt prima. Je kunt in de gui instellen dat je PPOE over VLAN 6 pakt. Van NTU met utp kabel naar WAN poort, en dan instellen. Dat werkt hier prima.


Ja, dat werkt prima. Je kunt in de gui instellen dat je PPOE over VLAN 6 pakt. Van NTU met utp kabel naar WAN poort, en dan instellen. Dat werkt hier prima.

 

Hi RoBo, bedankt! Inmiddels heb ik hem aan de praat. Ik was PPPOE vergeten in te stellen. Werkt als een zonnetje.

kan iemand mij advies geven wat ik nu het beste kan installeren om iTV naast mn UDM Pro werkend te krijgen?

Reputatie 7

Ik neem aan dat je de UDM achter de Experia Box hebt aangesloten zoals beschreven in het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box". Klopt dat?

Zo ja, dan zal je de TV ontvangers rechtstreeks op de Experia Box moeten aansluiten.

Als je de UDM rechtstreeks op de NTU hebt aangesloten, dan gaat dat niet werken voor IPTV van KPN omdat de UDM geen proxy server huisvest.

De UDM achter de experiabox werkt wel. maar had graag al gezien dat het mogelijk was om de UDM direct achter de NTU te hebben. Dan maar hopen dat Unifi snel met een update komt met IMGP proxy ondersteuning.


Ja, dat werkt prima. Je kunt in de gui instellen dat je PPOE over VLAN 6 pakt. Van NTU met utp kabel naar WAN poort, en dan instellen. Dat werkt hier prima.

 

Hi RoBo, bedankt! Inmiddels heb ik hem aan de praat. Ik was PPPOE vergeten in te stellen. Werkt als een zonnetje.

Hi Roller , zou je even een foto van je aansluiting en screenshot settings kunnen posten. Overweeg hetzelfde trucje en ben erg benieuwd ! 

Reputatie 1

Hi Roller , zou je even een foto van je aansluiting en screenshot settings kunnen posten. Overweeg hetzelfde trucje en ben erg benieuwd ! 

Ik heb een USG Pro 4, volgens mij zijn dat dezelfde settings. 

Onder Settings => Internet => Wan => Advanced

Het wachtwoord heb ik “internet”.

Van de NTU heb ik een ethernet kabel gelijk in de USG Pro 4.

Ik heb verder geen json file gebruikt maar ik heb ook alleen internet, tv heb ik via een andere aanbieder. Geen telefonie, daar gebruik ik wel mijn mobiel voor.

 

 

Super, als ze hier met glasvezel komen ga ik dit trukje ook proberen ! Heel erg bedankt !!

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2065234

 

Dit is een heel leuke topic dream machine pro en kpn internet & tv of alleen internet