Beantwoord

Uploaden naar eigen website lukt niet

  • 22 May 2020
  • 10 reacties
  • 235 keer bekeken

Sinds enige tijd kan ik mijn nieuwe gegevens niet meer uploaden naar mijn website.

Dit ging tot ongeveer een half jaar terug prima.

Ik heb verschillende programma’s op verschillende computers geprobeerd, maar niks lukt

Ik krijg de melding: 530 user cannot login.

Wat gaar er fout

 

icon

Beste antwoord door Cor vd Bergh 2 June 2020, 16:00

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Cor vd Bergh. Van harte welkom hier. Gaat het dan om je homepage? En probeer je in te loggen op de FTP-server vanaf een KPN-verbinding? Als je die specifieke foutmelding krijgt betekent dit dat je FTP-server de combinatie van je gebruikersnaam en wachtwoord afwijst. Met het wachtwoord waarmee je op de FTP-server probeert in te loggen, moet je ook in je Webmail in kunnen loggen. Wil je eens testen of dat wel lukt?

Dag Natasja. Het gaat inderdaad om mijn homepage En ik probeer in te loggen via Core FTP via een KPN verbinding. In het verleden lukte dit wel.

Met het gebruikte wachtwoord kan ik niet inloggen in de webmail. Dan wordt het ook afegewezen.

 

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk, @Cor vd Bergh. In dat geval raad ik je aan om je wachtwoord voor Webmail te wijzigen. Je kunt dit instellen via deze pagina. Op deze pagina log je in met je KPN ID.

Dag @Natasja 

Het wachtwoord is veranderd en ik kan inloggen in Webmeil.

Als ik nu contact wil leggen met Core FTP krijg ik de volgende melding:

Can’t establish connection -- > home.kpn.nl .. 21 @ dtaum + tijd

Host is onbekend.

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik Filezilla en home.planet.nl. Misschien dat eens proberen?

dag @Natasja 

Helaas ook via Filezille met gebruik van van de hoost home.kpn.nl en home.planet.nl

krijg ik een  foutmelding: Connection to server lost

Reputatie 6
Badge +9

@Cor vd Bergh hmm, lastig. Gebruik je wel onderstaande instellingen?

Serveradres: home.kpn.nl
Poort: 21
Gebruikersnaam: het volledige KPN e-mailadres
Wachtwoord: het wachtwoord van het KPN e-mailadres waarmee je inlogt

Je homepage kun je vervolgens benaderen via home.kpn.nl/gebruikersnaam, waarbij in de URL de gebruikersnaam het stuk van je e-mailadres is tot aan de @.

 

Dag @Natasja 

Ja, die zijn ingesteld toen ik Core FTP heb geïnstalleerd.

De instellingen hebben ook gewerkt. Maar nu niet meer helaas.

Het is gelukt met Cross FTP

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Cor vd Bergh. Goed om te lezen dat het alsnog is gelukt met Cross FTP. :thumbsup_tone2: Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reageer