Beantwoord

Uploadsnelheid PS5 veel te langzaam, allerlei opties al uitgeprobeerd. Wordt de snelheid geknepen?

  • 28 June 2022
  • 6 reacties
  • 466 keer bekeken

Geachte Ls.

Ik heb sinds vandaag ook de 1 gigabit glasvezel van kpn. Ik kreeg hierbij de box 12! Natuurlijk heb ik al jullie post gelezen, jammer dat er zoveel problemen zijn, ik heb ook niet het antwoord op deze vraag! Helaas heb ik het zelfde UPLOAD probleem als jullie:

Ik zal hier een beknopt overzicht geven wat ik allemaal geprobeert heb om de upload te verbeteren!

1)UTP(lan) kabel direct aangesloten op het modem ( cat 5e/6e ) DHCP upload: tussen de 15 and 30mb

2)Statisch IP adres toegewezen, met een open DNS ( google 8.8.8.8 8.8.4.4.) upload: 15/30mb

3)UpnP aangezet met Statisch IP en Portforwarding ( 

  • Also, add ports for TCP and UDP. If your router supports both protocols, then add 1935, 3074, 3478-3480. If your router does not have the ‘both’ option, then add TCP and UDP ports separately: Protocol TCP: 1935,3478-3480 & Protocol UDP: 3074,3478-3479. ) met diverse open dns, soms 30/50mb upload.

4)Al het bovenstaande, maar dan ook nog het ip ingevoerd in de DMZ ( met reset MODEM ) 15/60mb upload

Het probleem is: Wanneer het internet net was aangesloten kreeg ik een upload direct ( volgens de DHCP configuratie van 160mb upload ) Daarna werd het minder en minder iedere keer als ik de test deed op de PS5 ( de hidden browser ) toets in  www.google.nl in chat, laat mij niet eens de kpn test uit voeren maar wel die van delta ? 500down800up

5)Portforwarding verwijderd, UpnP, uitgeschakeld, DMZ uitgeschakeld. Alleen nog statisch IP en open DNS haal ik nu een upload van 32mb? Ik ben nu al 4 uur aan de gang, ik krijg niet eens een upload meer van boven de 100mb

Ik sta open voor iedere suggestie, maar ik denk dat je als thuisgebruiker hier niet meer aan kunt doen! Het lijkt wel of Playstation de boel hier trotteld/dichtknijpt…

 

Mvg Marco

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Cpt-Nemo 30 June 2022, 18:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Geachte ls,

hier een link met de uitleg wat ik allemaal gedaan heb!

Lijkt mij dat de PS5, background tasks, and bandwith, compleet getrotteld worden hier! 

 

 

Even voor alle duidelijkheid ZIGGO heeft precies dezelfde problemen met betrekking tot deze console, en het bar slecht bot netwerk van SONY. Het is nooit hun schuld!!~

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Cpt-Nemo, welkom! Als jij Gigabitabonnement hebt, dan is je verbinding gewoon symmetrisch 1000/1000. Wij kappen daarbij niet. Wel is het zo dat je, voor betrouwbare metingen, ook een speedtest moet gebruiken die om kan gaan met een dergelijke verbinding. Wij raden meestal aan de Ookla speedtest app. Je instellingen lijken me verder ook prima. 

In jouw post heb je het over 15-30 mb. Bedoel je daar Megabit, of MegaByte? Want 30 MB is alsnog ‘maar’ 240 Mbit, maar toch wel een aardig stuk beter dan 30 Mbit 😁

 

Als je wilt kan ik je lijn even nakijken. Vul daarvoor je forumprofiel in en reageeer hier weer als je dat gedaan hebt.

MCSA/MCSE 70-291

U mag al mijn reacties verwijderen! Ook zal ik de video van mijn kanaal halen!  Bedankt voor alle hulp!

Mvg Marco!

Reputatie 6

Hoi @Cpt-Nemo, welkom! Als jij Gigabitabonnement hebt, dan is je verbinding gewoon symmetrisch 1000/1000. Wij kappen daarbij niet. Wel is het zo dat je, voor betrouwbare metingen, ook een speedtest moet gebruiken die om kan gaan met een dergelijke verbinding. Wij raden meestal aan de Ookla speedtest app. Je instellingen lijken me verder ook prima. 

In jouw post heb je het over 15-30 mb. Bedoel je daar Megabit, of MegaByte? Want 30 MB is alsnog ‘maar’ 240 Mbit, maar toch wel een aardig stuk beter dan 30 Mbit 😁

 

Als je wilt kan ik je lijn even nakijken. Vul daarvoor je forumprofiel in en reageeer hier weer als je dat gedaan hebt.

Eigenlijk kapen we wel iets van de 1Gb en dat is namelijk dat ieder profiel is ingesteld op 930mb.

Eigenlijk kapen we wel iets van de 1Gb en dat is namelijk dat ieder profiel is ingesteld op 930mb.

Ja, viel mij ook al op. Maar dat is om Interactieve TV en telefonie te kunnen garanderen toch?

Blijkbaar nooit van QoS gehoord daar, of misschien moet dat voor een combinatie van QOS en garantie dat het goed werkt.

Beste mensen wat is de oplossing hiervoor ? Ik heb hetzelfde probleem mvg