Vraag

Uploadsnelheid veel lager op bekabelde verbindingen op de PC dan de WiFi op de smartphone

  • 30 May 2019
  • 1 reactie
  • 65 keer bekeken

Hallo allemaal. Ik heb een 4g modem van KPN aangesloten op de Experiabox (zoals het hoort natuurlijk). Daarnaast heb ik een ethernetkabel van de Experiabox aangesloten op een Apple Airport Extreme. Deze staat in brugmodus. Als ik verbind met de WiFi op de Airport op mijn smartphone/tablet, krijg ik de snelheden van 36mbps download, en ongeveer 15mbps upload. Nu komt mijn probleem: als ik een ethernetkabel aansluit op de Airport, en deze verbind aan mijn PC, krijg ik dezelfde snelheid met download, maar jammer genoeg maar 2mbps voor upload! Veel en veel lager dus. Hetzelfde geldt voor als ik een ethernetkabel doe tussen de Experiabox en mijn PC. Misschien staat er iets verkeerd ingesteld met de uitgang van de ethernetpoorten of zoiets? Heb hier jammer genoeg niet veel verstand van, dus ik zou het heel erg waarderen als iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Tom, excuses voor de late reactie. Het is wel bijzonder dat de upload zo verschilt tussen wifi en bekabeld. Dat zou ik niet verwachten. Kun je voor de zekerheid nog eens testen met een andere ethernetkabel?