Beantwoord

utp kabel trekken

  • 4 February 2020
  • 2 reacties
  • 405 keer bekeken

Goedenavond,

Heb wat hulp nodig. Ik ben bezig met het verbouwen van een koophuis met 3 woonlagen.

Nu wil ik aangezien we nog aan het verbouwen zijn een utp kabel trekken.

Het idee is; een kabel van de modem(in de meterkast) naar de 1e etage te trekken.

Maar nu wil ik graag mijn playstation, smart tv en kpn ontvanger aansluiten op de router. en vanuit de woonkamer een kabel te trekken richting slaapkamer voor de andere tv.

 

Liefst wil ik 1 kabel vanuit de meterkast trekken maar ik heb meerdere apparaten. Kan dit en zoja wat is het beste? evt Splitter?

 

mvg. Mike

icon

Beste antwoord door Nick83 4 February 2020, 22:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

1 kabel trekken. En vervolgens een switch plaatsen. Veel wandcontactdozen hebben 2 poorten. Zoals deze bijv:

Om deze beide poorten te laten werken moet je er ook 2 kabels naar toe leggen. 2 utp kabels kunnen prima in 1 zo'n geel buisje.

Reputatie 7
Badge +15

@Mike1477 Welkom op het forum. Ik zie dat @Nick83 je al van een antwoord heeft voorzien. Het handigste is inderdaad om 1 kabel naar boven te trekken en hierop een switch aan te sluiten. Daarop kunnen dan meerdere apparaten aangesloten worden.Â