Beantwoord

V10 geeft ineens onstabiele (lage) snelheden door naar router achter LAN to WAN

  • 10 July 2020
  • 16 reacties
  • 285 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb een router achter mijn V10 staan en sinds ik gisteren mijn abbo heb verhoogd van 200/200 naar 500/500 is er ergens iets mis gegaan.

Mijn router die erachter zit haalt sinds vandaag ineens maar 90/90, terwijl er voorheen nooit problemen waren.

Als ik de laptop rechtstreeks op de V10 aansluit, haal ik gewoon de snelheden.

Als ik DMZ op de V10 uitzet, haal ik ze vaker, maar niet constant, de ene keer 500 en dan weer terug naar 90. Ik heb DMZ echter nodig om mijn camera's en NAS te kunnen bereiken.

Ik gebruik de wifi van de V10 niet en staat uit.

Nu weet ik niet of het de zender (V10) of de ontvanger (tplink archer ax11000) is die het probleem is, maar gezien de wijziging van abonnement e.d. verwacht ik eerder iets in de V10. De V10 lijkt de verbinding te knijpen naar mijn router. (Ik neem aan dat de ontvanger niet ineens de hogere snelheid niet aan zou kunnen en eruit klapt/remt? Recente router)

De V10 router is al eens helemaal gereset.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 14 July 2020, 15:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als u direct op de Experiabox wel gewoon de snelheid haalt, dan mankeert er dus niets aan de Experiabox en zult u het toch in uw eigen apparatuur moeten zoeken. Heeft u de kabel al eens vervangen?

Als u direct op de Experiabox wel gewoon de snelheid haalt, dan mankeert er dus niets aan de Experiabox en zult u het toch in uw eigen apparatuur moeten zoeken. Heeft u de kabel al eens vervangen?

Kabels zijn vervangen en getest.

Gisteren met 200/200 en het oude abonnement deed alles het altijd. Nooit problemen. Nu met de update naar een hoger abonnement wel. Bij iedere wijziging aan de V10, zoals reset en in uitschakelen upnp en/of dmz lijkt het even te werken en daarna niet meer. Mij lijkt het dus de V10 te zijn.

Als u direct op de Experiabox wel gewoon de snelheid haalt, dan mankeert er dus niets aan de Experiabox en zult u het toch in uw eigen apparatuur moeten zoeken. Heeft u de kabel al eens vervangen?

Kabels zijn vervangen en getest.

Gisteren met 200/200 en het oude abonnement deed alles het altijd. Nooit problemen. Nu met de update naar een hoger abonnement wel. Bij iedere wijziging aan de V10, zoals reset en in uitschakelen upnp en/of dmz lijkt het even te werken en daarna niet meer. Mij lijkt het dus de V10 te zijn.

Ik ben toch bang dat je gelijk hebt. Heb nu de AX11000 rechtstreeks op het glaskastje aangesloten en ook nu afgekapt naar 90/90. Iets moet er dus niet goed gaan in de instellingen of de poort is niet in orde.

Reputatie 7
Badge +24

De kabel die u na de AX11000 gebruikt is ook in orde?

De kabel die u na de AX11000 gebruikt is ook in orde?

Kabels zijn allemaal gewisseld en uitgesloten.

 

Iets aan KPN zijde bijvoorbeeld de centrale of het glaskastje, kapt de verbinding naar mijn router af, maar dat lijkt mij ver gezocht. Mocht dat kunnen hoor ik het graag.

of

De eigen router gooit er een beveiliging op wanneer de hoge snelheid binnenkomt door softwarematig iets of de poort is niet in orde en kapt de snelheid af, door een overload of wat dan ook. Die router is al compleet gereset en opnieuw ingesteld. Firewall en thuiszorg opties ook al eens uitgezet.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook al eens een andere speedtest geprobeerd? 

https://forum.kpn.com/internet-9/speedtest-waarschuwing-over-kpn-speed-test-en-andere-web-based-speedtests-497814

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sarge01, ben je er al uit waar het mis gaat? Want lijkt toch wel echt in de TP link te zitten. Of in ieder geval in de instellingen. Alles nog eens nagelopen? Herstart?

Tot dusver...

Port negotiation veranderd van auto naar 1000Mbps full duplex:

Totale reset;

Oudere firmware;

Back to new firmware;

On/off firewall;

On/off Home care;

Wisselen kabels (allemaal cat 6);

Wisselen poorten;

Rechstreeks op fiber.

Testen op alleen experia (snelheden normaal, maar meet ze daar niet continue, omdat ik geen gebruik maak van de wifi of rechtstreeks lan op de experia, dus dat zijn ok moment opnamen.).

 

Gisteren hebben we een stroomstoring gehad in Lelystad en daarna heeft het weer stabiel gedraaid, tot vandaag. Af en aan, 500/500 naar 91/91, allerlei verschillende speedtesten.

Het rare is dat vorige week met de 200/200 er geen problemen waren. altijd stabiel.

Gisteren heb ik wel de DHCP uitgezet op de experia en daarna had ik een vrij stabiele snelheid maar mijn iptv geen ip adressen meer.

Maar goed alles wat ik doe aan de router lijkt het even op te lossen en daarna weer slecht, dus wat nu iets doet geen idee. Alles kan ook toeval zijn. Opnieuw opstarten kan het ook steeds zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Dit allemaal met de TP link? Als je nu eens een paar dagen zonder de TP link test? Ik ben wel benieuwd of je dan wel contant de 500 Mbit/s blijft houden. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat je duidelijkheid hebt aangezien ik geen reactie meer heb gezien.

Ik ga er van uit dat je duidelijkheid hebt aangezien ik geen reactie meer heb gezien.

Hoi, ik had even geen tijd om er verder in te duiken. De problemen heb ik nog niet helemaal opgelost. Deze week gaat er een nieuwe KPN router geplaatst worden en dan ga ik kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

Ik kan er geen vinger opleggen nog. Ik heb het idee dat er ergens tussen de KPN en de router iets verkeerd gaat. Dit denk ik, omdat er laatst na een stroomstoring alles ineens weer even goed werkte, maar goed dit is een hele wilde gok, want verklaren kan ik het niet. Het is wel een stuk stabieler geweest de afgelopen week. Als de nieuwe (V12) router ertussen zit en het verbeterd, laat ik het weten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben erg benieuwd. Ik zie je bericht wel verschijnen als je het nieuwe modem hebt kunnen testen.

Modem vervangen. Eerste indruk is goed. Download snelheid is zelfs aanzienlijk hoger dan aangeboden snelheid en tot nu toe constant. Ik heb i.v.m. het omruilen van de routers bij het Postnl punt wel enige tijd de stroom weer van alles af gehad inclusief het glas kastje, dus ik wacht het even een dag of 2 af of het zo blijft.

 

Aansluiten was echt zo gepiept. Kabels erin, via wifi erin, ip gereserveerd, DMZ ingesteld, wifi uit en klaar. Wifi ga ik later pas wat mee doen, dus nu niet nodig.

Reputatie 7
Badge +20

Klinkt allemaal helemaal goed. Ik ga er dan ook van uit dat het zo blijft. Mocht het uiteraard niet zo zijn, dan hoor ik dat graag. 

Alles is stabiel en werkt nu naar behoren.

 

Hogere snelheid dan aangeboden gaat trouwens over upload. Download is gewoon stabiel 500 zoals het hoort. Bedankt voor het meekijken!

Reputatie 7
Badge +20

Super! Mocht er weer iets zijn, horen we graag van je.