Beantwoord

V10, poort forwarding instellen?

• 2 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 147 keer bekeken

Sinds enkele weken bonding van KPN, dus meer snelheid, monteur heeft e.e.a. in gebruik gesteld, bonding werkt, alleen kan ik niet meer mijn NVR benaderen van buiten af, portforwarding was helemaal leeg, opnieuw ingesteld, maar geen open poorten, 08000402 gebeld, daar heb je dus geen z.. aan, geven geen ondersteuning aan portforwarding, ik vind dit een zeer slechte zaak, wie levert de bonding -KPN- daarna geen toegang van buiten af, na -KPN monteur-, maar die service verlenen ze niet schijnbaar bij de V10 te ingewikkeld.
Het is dat ik een contract getekend heb anders was ik al weg bij KPN, zeer slecht behandeld, met een woord een machtig KPN een kleine klant met geen service van KPN , KPN zo gaat uw klanten verliezen.
Wel miljoenen winst en de kleine man kan stikken.
BOOS
icon

Beste antwoord door krielen001 3 augustus 2017, 11:01

Experteam heeft alles weer draaiend gekregen binnen een half uur.
Poorten aangepast in Box en NVR, Bij de een moet je 8080 gebruiken en van buitenaf 80 of 85, en intern weer omgedraaid.
Wordt er een beetje draaierig van.

Krielen001
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Hier is een handleiding te vinden: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#M42163
Daarnaast vind ik het redelijk terecht dat je telefonisch niet met dit soort problemen geholpen wordt. Persoonlijk ben ik van mening dat de telefonische klantenservice meer voor de wat dringende problemen is, en via dit forum kunnen veel meer mensen je helpen.

Kan je screenshots plaatsen van de forwardings, en een screenshot waarin te zien in dat de NVR het IP heeft waar de forwarding aan toe zit gewezen?
Kan je dan ook aangeven waarom jij de conclusie trekt dat het niet werkt?

Robin
Voordat ik bonding had werkte alles perfect, kon alles van buiten af bereiken.
Nadat de monteur de bonding in gebruik gesteld had en ik enkele weken later mijn camera's wilde bekijken, geen verbinding.
Heb gekeken in de portforwarding, alles was leeg....dankzij KPN toch?. Ik ben er niet aan gweest.
Nee zegt KPN portforwarding ondersteunen wij niet, Lijkt wel een auto zonder motor.....
Opnieuw alles weer ingesteld,( nog gecheckt op kpn forum over instellen V10, ook met hulp van Hikvison expert) geen open poorten van buitenaf, weer forum geraadpleegd geen fout gevonden, uiteindelijk komt het expertteam langs, op no cure no pay.
Reputatie 7
Toen bij mij bonding werd ingesteld kreeg ik een nieuwe EB, omdat zodra bonding actief was de iTV-ontvangers het niet meer deden. Volgens de monteur was dat vrij standaard na het activeren van bonding, (hoewel Robin daar volgens mij anders over denkt 😉). Dat kon wel 24 uur duren en daarom plaatste hij een nieuwe EB, waarmee iTV het wel direct weer deed. Daarmee was ik dus ook alle instellingen kwijt, maar heb die opnieuw ingesteld.
Is bij bij jou de EB ook vervangen?
Neen oude EB V10..
Raar dat een monteur weggaat zonder alles te checken, ik vind als je iets installeert dan met dezelfde mogelijkheden en niet achteraf zeggen bij 08000402 dat dat niet een taak is van Kpn. Slechte service
Reputatie 7
Nee, dat zie je verkeerd. Een monteur moet controleren of de basisfuncties werken: internet, telefoon, tv. Maar hij is niet verantwoordelijk voor allerlei door de klant aangebrachte instellingen. Helaas hebben (de meeste) Experia Boxen geen mogelijkheid (meer) om een configuratie op te slaan en te herstellen. Ik heb destijds alle aanpassingen bewaard (via screenshots, Snipping tool van Windows).

Wat ik in mijn vorige post nog niet gemeld heb is dat de monteur bij mij na activatie van bonding eerst een fabrieksreset van de V10 heeft gedaan (voor iTV); toen dat geen soelaas bood werd de V10 vervangen. Hij vroeg overigens wel eerst of ik instellingen gewijzigd had en of ik daarvan iets had opgeschreven, juist vanwege de reset eerst en daarna de vervanging; ik werd dus wel vooraf gewaarschuwd.
robin ik vind dat je te kortzichtig bent, of je werkt voor kpn, dat kan ook.
Als ik ergens apparatuur koopt, maakt niet uit waar, de meeste leveranciers zullen mij helpen.
Ik doe zaken met Siemens (plc besturingen) Hitachi , Omron etc. ze helpen me altijd ook al wil ik een ander merk erop aansluiten, daar kan KPN nog wat van leren. Service en klant vriendelijkheid daar hou je je klanten mee, en niet botweg van we leveren apparatuur er zijn mogelijkheden maar daar doen we niks mee..GEWELDIG toch??
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja. Als ik een probleem heb met Cisco dan helpen die ook. Maar reageer dan ook even op mijn vragen, dan kan ik en anderen kijken waar het mis gaat.

Robin
Morgen het expertteam langs. Die lossen alles op. Het nummer kreeg ik van een kpn medewerker.
Kost 45 euro, no cure no pay, zeggen ze.
Ben benieuwd, resultaat hoor je.

Krielen001
Experteam heeft alles weer draaiend gekregen binnen een half uur.
Poorten aangepast in Box en NVR, Bij de een moet je 8080 gebruiken en van buitenaf 80 of 85, en intern weer omgedraaid.
Wordt er een beetje draaierig van.

Krielen001

Reageer