Vraag

v10a port forwarding overschrijft wederom

  • 30 mei 2020
  • 7 reacties
  • 175 keer bekeken

Ik lees dat in het verleden vergelijkbare problemen zijn geweest met deze v10a.

Sinds een maand heb ik de v10a.

geen problemen gehad tot afgelopen dinsdag ineens alles uitviel? is er misschien een firmware update geweest dat nu mijn bug veroorzaakt?

 

bekend is dat bij port forwarding regel 1 t/m 4 gereserveerd zijn voor kpn apparatuur.

regel 5 is mijn milestone camera server.

die laat ik een vast ip adres toewijzen via dhcp op macadres.

om de server te voorzien van internet gebruik ik een edimax bridge. (kan er niet met een kabel komen) ook hem laat ik een vast ip adres krijgen via dhcp.

UpnP staat uit.

 

Nu heb ik steeds dat ik geen verbinding kan krijgen met de camera server via mobiele app.

kijk ik later in de modem dan is het ip adres van de camera server overschreven door het ip adres van de bridge. dat gebeurd continue op regel 5 en regel 6. 

op regel 5 en 6 heb ik nu fake poorten aan gemaakt maar dat heeft geen fijn gevoel.

opvallend is dat waneer regel 6 word overschreven regel 5 weer de originele handmatige fake instelling laat zien en andersom wanneer regel 5 overschreven wordt regel 6 weer de originele fake instelling heeft.

tot nu toe blijft regel 7 goed ingesteld staan.

modem heeft meerdere keren sinds dinsdag een fabrieksreset gehad.

aan mijn apparatuur is niets veranderd en de opstelling is ook hetzelfde toen ik de V10 van de oude aanbieder gebruikte dat nooit problemen gaf.

 

help?


7 reacties

Reputatie 7

Ik heb nooit vertrouwen gehad in de V10a. Naast deze problemen met port-forwarding lijkt ook de DHCP functionaliteit nog altijd niet 100% te werken.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om te kijken wat voor jou een oplossing zou kunnen zijn.

Die oplossing is er ... alleen moet men dan niet zwart-wit de procedures blijven volgen.

Reputatie 7
Badge +12

Hi @SteLin, jammer dat je tegen deze problemen aanloopt met je V10A :slight_frown:

Dit probleem heeft inderdaad bij meerdere gebruikers gespeeld, maar zou verholpen moeten zijn na de laatste firmware update. Bij het kleine aantal gebruikers dat ná deze update nog problemen bleef ondervinden, was een fabrieksreset alsnog de oplossing. Bij jou maakt dit blijkbaar geen verschil helaas.

Ik heb navraag gedaan bij de ontwikkelaars van de firmware en hoop dat ik hier snel een antwoord op ontvang, zodra ik iets hoor laat ik dat hier weten!

Is er al nieuws vanuit de ontwikkelaars? Heb niets meer vermomen en inmiddels is er de V12....

Reputatie 7
Badge +12

Hi @SteLin! We hebben de pech dat de personen die ik hiervoor kan benaderen, beide nog niet hebben gereageerd in verband met vakantie 😐 De ene zou deze week terug moeten zijn, dus die heb ik een reminder gestuurd met de extra uitleg uit je privébericht daar aan toegevoegd! Ik hoop dat er nu wel spoedig een reactie gaat volgen, je hoor dan direct van me!

Reputatie 7
Badge +12

Hi @SteLin, ik heb een reactie terug :slight_smile:  In sommige gevallen werkt de eerdere oplossing niet en moeten we een handmatig actie opstarten. Daarbij moet ik je wel vertellen dat nu voor de laatste keer, als het goed is, je port forwardings gaan verdwijnen en je dit dit weer opnieuw in zal moeten stellen. Als je dit ok vindt zal ik je gegevens moeten doorsturen en gaat men dit voor je oplossen, zal ik dit maar voor je in gang gaan zetten?

Hoi hoi

dat is okay ik heb een backup

Reputatie 7
Badge +12

Top, ik heb doorgegeven dat men voor je aan de slag kan gaan!

Op welke termijn ze met jouw modem aan de slag zullen gaan weet ik niet precies, en het is me ook niet duidelijk of ze mij een reactie zullen geven als dit gedaan is of dat jij er zelf als eerst iets van zult gaan merken. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte gaan houden? :slight_smile:

Reageer