Beantwoord

v10a port forwarding overschrijft wederom

  • 30 May 2020
  • 20 reacties
  • 381 keer bekeken

Ik lees dat in het verleden vergelijkbare problemen zijn geweest met deze v10a.

Sinds een maand heb ik de v10a.

geen problemen gehad tot afgelopen dinsdag ineens alles uitviel? is er misschien een firmware update geweest dat nu mijn bug veroorzaakt?

 

bekend is dat bij port forwarding regel 1 t/m 4 gereserveerd zijn voor kpn apparatuur.

regel 5 is mijn milestone camera server.

die laat ik een vast ip adres toewijzen via dhcp op macadres.

om de server te voorzien van internet gebruik ik een edimax bridge. (kan er niet met een kabel komen) ook hem laat ik een vast ip adres krijgen via dhcp.

UpnP staat uit.

 

Nu heb ik steeds dat ik geen verbinding kan krijgen met de camera server via mobiele app.

kijk ik later in de modem dan is het ip adres van de camera server overschreven door het ip adres van de bridge. dat gebeurd continue op regel 5 en regel 6. 

op regel 5 en 6 heb ik nu fake poorten aan gemaakt maar dat heeft geen fijn gevoel.

opvallend is dat waneer regel 6 word overschreven regel 5 weer de originele handmatige fake instelling laat zien en andersom wanneer regel 5 overschreven wordt regel 6 weer de originele fake instelling heeft.

tot nu toe blijft regel 7 goed ingesteld staan.

modem heeft meerdere keren sinds dinsdag een fabrieksreset gehad.

aan mijn apparatuur is niets veranderd en de opstelling is ook hetzelfde toen ik de V10 van de oude aanbieder gebruikte dat nooit problemen gaf.

 

help?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 17 September 2020, 09:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Ik heb nooit vertrouwen gehad in de V10a. Naast deze problemen met port-forwarding lijkt ook de DHCP functionaliteit nog altijd niet 100% te werken.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om te kijken wat voor jou een oplossing zou kunnen zijn.

Die oplossing is er ... alleen moet men dan niet zwart-wit de procedures blijven volgen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SteLin, jammer dat je tegen deze problemen aanloopt met je V10A :slight_frown:

Dit probleem heeft inderdaad bij meerdere gebruikers gespeeld, maar zou verholpen moeten zijn na de laatste firmware update. Bij het kleine aantal gebruikers dat ná deze update nog problemen bleef ondervinden, was een fabrieksreset alsnog de oplossing. Bij jou maakt dit blijkbaar geen verschil helaas.

Ik heb navraag gedaan bij de ontwikkelaars van de firmware en hoop dat ik hier snel een antwoord op ontvang, zodra ik iets hoor laat ik dat hier weten!

Is er al nieuws vanuit de ontwikkelaars? Heb niets meer vermomen en inmiddels is er de V12....

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SteLin! We hebben de pech dat de personen die ik hiervoor kan benaderen, beide nog niet hebben gereageerd in verband met vakantie 😐 De ene zou deze week terug moeten zijn, dus die heb ik een reminder gestuurd met de extra uitleg uit je privébericht daar aan toegevoegd! Ik hoop dat er nu wel spoedig een reactie gaat volgen, je hoor dan direct van me!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SteLin, ik heb een reactie terug :slight_smile:  In sommige gevallen werkt de eerdere oplossing niet en moeten we een handmatig actie opstarten. Daarbij moet ik je wel vertellen dat nu voor de laatste keer, als het goed is, je port forwardings gaan verdwijnen en je dit dit weer opnieuw in zal moeten stellen. Als je dit ok vindt zal ik je gegevens moeten doorsturen en gaat men dit voor je oplossen, zal ik dit maar voor je in gang gaan zetten?

Hoi hoi

dat is okay ik heb een backup

Reputatie 7
Badge +20

Top, ik heb doorgegeven dat men voor je aan de slag kan gaan!

Op welke termijn ze met jouw modem aan de slag zullen gaan weet ik niet precies, en het is me ook niet duidelijk of ze mij een reactie zullen geven als dit gedaan is of dat jij er zelf als eerst iets van zult gaan merken. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte gaan houden? :slight_smile:

Beste maja 

we hadden afgesproken elkaar op de hoogte te houden.

zojuist heb ik je een prive bericht gestuurd.

hopelijk kan je me verder helpen.

 

mvg van den Heuvel 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SteLin, wat ontzettend zuur dat je modem nog steeds tot zo veel onvrede lijdt :slight_frown: Ik trek even weer aan de bel bij de modem mensen, met de vraag wat nou wijsheid is in deze situatie. Ik kom weer bij te terug als ik meer weet!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SteLin, naar aanleiding van onze privéberichten heb ik zojuist de bevestiging ontvangen dat er een nieuwe Experia Box naar je op gestuurd wordt, heb je daar een sms over ontvangen met informatie over de omruil? :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Hoe gaat het nu je de nieuwe Experia Box aan hebt gesloten? Hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal in orde is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile:

Hoi Maja_
 

De andere Experia is sinds afgelopen zaterdag pas aangesloten.

En dan begint bij mij de proeftijd dat duurt bij mij wat langer als 4 dagen een duurtest.

Het is een oudere V10 geworden (geen V10a). Jammer geen V12 😀👌

Vrijdag Begon er mee dat het niet duidelijk was dat ik bij een service punt moest omruilen in plaats van eerst kijken of alles wel werkt en dan pas oude modem retour.

Gebeld met KPN gevraagd weet je zeker dat als ik inplug dat ik mijn diensten heb.?? Ja was het antwoord.

 

zaterdag oude modem ingeleverd bij service punt en oude direct retour anders mocht het pakketje niet mee.

werkte alles meteen zoals KPN klantenservice zei....

werkelijkheid was nee!!

ik had alleen internet maar geen tv en geen huis telefoon.

de modem gaf geen ITV ip. Moest nog ingesteld worden bij KPN kwamen ze na 2x bellen achter. Dus conclusie    Pas in de avond om 20:00 werkte alles.

Er zou een monteur moeten komen.

waarom?

nou men dacht laten we direct een ISRA2 punt leveren voor double pairing (sneller internet over koper)

nou zei ik dat kan later altijd nog eerst vertrouwen krijgen in jullie aangeboden modem.

 

eind goed al goed tot op heden geen uitval meer gehad, geen overschreven regels dus ja kpn mag best een keer kosteloos het ISRA 2 punt komen maken na de verbouwing thuis.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat ging allemaal nog best rommelig dus, wel fijn dat alles nu aan is gesloten en dat je nieuwe modem zich beter lijkt te houden dan de vorige!

Hoe ze precies bij pairbonding zijn gekomen begrijp ik niet helemaal, hoe is dat ter sprake gekomen in dat gesprek? Je haalt nu zonder pairbonding ruim 100Mb, zo'n wijziging gaat je dus weinig opleveren als je die snelheid wilt behouden. Je kunt via pairbonding wel meer halen maar hebt daar alleen wat aan als je voor die hogere snelheid gaat betalen :wink: Als je dat wel ziet zitten, komt er na het bestellen van de hogere snelheid inderdaad een monteur bij je thuis om het isra punt aan te passen!

 

Hoi Maja_
 

inderdaad in mijn theoretische optiek had ik ook niets aan pair bonding

hooguit als ik alles bekabeld heb maar goed het is miniem verschil 20mbit p/s met het huidig geleverde.

meeste gaat via WiFi dus de volledige snelheid haal je draadloos nooit.

ik belde met KPN waarom ik het modem niet mee kon krijgen. (Hadden geen retour stikkers of adressen opgegeven gekregen)

 

KPN:

”meneer in mijn systeem staat dat u een monteur nodig heeft daarom krijgt u hem niet mee maar ik kan geen afspraak inplannen”

 

Klant:

Daar sprak ik direct op tegen omdat ik alleen mijn modem wil wisselen heb niet om een monteur gevraagd. Iedereen die naar KPN of andere aanbieder gaat sluit ik aan in kennissen kring zonder problemen.

 

Mevrouw belde terug:

 

KPN:

” Meneer uw isra punt moet vernieuwd worden voor pair bonding. Men vind dat u dat nodig heeft voor beter internet sneller dan kunt u 150 mbit/s halen”

 

klant: 

mevrouw ik heb maar een 100 mbit/s aansluiting.

 

KPN

” Ja maar u kunt dan ipv 80 dus 100 halen” 

 

Klant:

ik zeg wauw maar nee onnodig nu. Ben verder tevreden kan ik mijn pakket halen en ben ik dan meteen actief met mijn diensten.

 

KPN:

”Ja meneer dat gaat meteen” 

 

Helaas dat laatste kostte me nog 3 monteurs.

ook hoop ik dat de geplande monteurs afspraken uit het systeem zijn gehaald omdat ik aangaf dat niet te willen en als ik het wil zelf wel een keer terug bel.

 

wanneer er in mijn woonplaats glasvezelnet aanwezig is en gelegd is dan bel ik pas op voor een andere aansluiting. Dan is er voordeel te halen in snelheid dat  merkbaar wordt.

 

vooralsnog deze week tevreden verloop gehad met de V10.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie geen monteursafspraken staan dus volgens mij komt dat helemaal goed :slight_smile: Begrijp nog steeds niet helemaal waar ze dit zag staan, zelf zie ik het niet namelijk.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je nieuwe modem het goed doet en is erg fijn dat dit inderdaad het geval is! Heb je nu nog verdere vragen of is alles helemaal naar wens?

Ik kaap deze draad maar want ik heb precies hetzelfde euvel en aan de vele draadjes te zien speelt dit al jaren.

Sinds een paar weken worden de door mij ingestelde port forwarding rules overschreven.

Ik zie rules 1 en 2 niet meer, maar bestaan “onder water” wel want als ik de rules die daar stonden probeer toe te voegen dan krijg ik de melding dat de public port die ik probeer toe te voegen gelijk is aan die in rule 1 of in rule 2.

Rules 3, 4 en 5 zijn wel zichtbaar, maar als ik een port wil toevoegen dan wordt port 3 overschreven.

Wanneer en hoe wordt dit opgelost?

Groeten,

Jack.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JBroIT, het algemene issue hiermee is gelukkig al een poosje geleden opgelost 🙂

Uiteraard komt het incidenteel nog wel eens voor dat er iets mis gaat, zoals bij jou nu, en in vrijwel alle gevallen wordt het euvel dan verholpen door het modem een fabrieksreset te geven. Ik heb dus goede hoop dat dit bij jou ook het geval zal zijn!

Dank je @Maja_ , een fabrieksreset heeft het probleem i.d.d. verholpen, maar ik ben niet blij met het feit dat al mijn eigen instellingen dan verloren gaan. Een restore zet ze wel terug, maar die brengt ook het probleem weer terug. Ik had toch wel een versie en release beleid verwacht waarbij de persoonlijke instellingen bewaard blijven en eventueel geconverteerd worden als dat voor de nieuwe firmware nodig is.

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap wel dat je daar minder over te spreken bent @JBroIT 😕

De wens om een back up mogelijkheid in te bouwen om na een reset weer dingen terug te kunnen zetten is al lang bekend bij de ontwikkelaars, maar dit zit niet in de firmware. Niet mogelijk dus helaas.