Beantwoord

V8, Synology DS218+: Verbinding mislukt

• 5 januari 2018
  • 7 reacties
  • 950 keer bekeken

Ik probeer Synology DSM te downloaden via web assistant. maar krijg altijd de foutmelding: Verbinding mislukt. Controleer uw netwerk instellingen.
Maar ik zou niet weten welke netwerk instelling. Waar moet ik dan op letten?
Ook tijdelijk Fire wall uitgeschakeld.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door HemGem 8 februari 2018, 19:35

Ondertussen is de oorzaak gevonden. 1 van de 2 HDD was defect. Dit is ontdekt door de HDD direkt met de PC te verbinden en te formateren. Bij 1 HDD ging dat goed bij de andere lukte dat niet. Deze HDD is vervangen door een nieuwe en alles werkte meteen. Door de foute meldingen werd ik op verkeerde been gezet. In eerste instantie was de NAS al vervangen maar gaf het zelfde probleem.
Bekijk origineel

7 reacties

De website waarmee verbinding wordt gemaakt is: http://192.168.2.1:5000/web_index.htm
Reputatie 7
Badge +12
Zou je een screenshot kunnen plaatsen van je netwerkinstellingen? Misschien dat we je dan verder kunnen helpen!

Voor de webcare: kunnen jullie de beste antwoord markering verwijderen? ;)

*Admin: uiteraard. 😉
Ik heb sinds enkele dagen een Synology NAS DS218+, deze heb ik aangesloten op mijn Experia V8 Modem.
Als ik dan de web assistant van de NAS verbinding wil laten maken krijg ik de volgende error:
192.168.2.1:5000 meldt het volgende: Verbinding mislukt. controleer uw netwerk instellingen.

In het modem bij DHCP leases staat 192.168.2.1 wel tussen ook met het juiste MAC adress.
Wat kan ik nog meer checken?

Ik heb met google browser als met Internet explorer hetzelde probleem.
Ook als ik fire wall uitzet blijft het probleem hetzelfde

Reputatie 5
En als je dan inlogt op je Syno via dat IP adres (192.168.2.1), dat gaat dan wel goed?
als ik dat intoets wordt het automatisch aangevuld tot http://192.168.2.1:5000/web_index.html en dan komt na verloop van tijd weer de foutmelding: Verbinding mislukt. controleer uw netwerk instellingen.
Synology assistent vindt wel de NAS lokaal in het netwerk, maar Synology web assistent om de DSM te gaan installeren komt na verloop van tijd met de melding: verbinding mislukt.
Zie ook bijlagen

Reputatie 5
Typisch, lijkt allemaal goed te staan maar toch geen verbinding. Al een andere netwerkkabel geprobeerd aan je NAS?
Heb je in je router zelf dat IP middels binding uitgegeven (192.168.2.1), of krijgt hij die via DHCP? In geval van het eerste zou ik dat weghalen en DHCP gebruiken tot je Syno helemaal lekker loopt
- in de screenshots ook even je MAC adres en serienummer maskeren -
Ondertussen is de oorzaak gevonden. 1 van de 2 HDD was defect. Dit is ontdekt door de HDD direkt met de PC te verbinden en te formateren. Bij 1 HDD ging dat goed bij de andere lukte dat niet. Deze HDD is vervangen door een nieuwe en alles werkte meteen. Door de foute meldingen werd ik op verkeerde been gezet. In eerste instantie was de NAS al vervangen maar gaf het zelfde probleem.

Reageer