Beantwoord

V8 vervangen door V10 werkt internet niet

• 2 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 143 keer bekeken

Na de vervanging geen Internet. Verschil met V8: daarop brandt het lampje broadband en knippert internet, zoals het hoort. Het internetlampje op de V10 blijft uit en op mijn Mac verschijnt de melding dat de broadband verbinding eruit ligt. Waar kan dit aan liggen en is er een oplossing voor.
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door egelantier86 6 oktober 2018, 13:27

PeterG, RobinFlikkema en Nadia,
Donderdag het nieuwe pakket nog aangesloten met de V8, en zoals jullie hadden aanbevolen: de splitter er uit.. VoiP, Wifi en Internet werkten prima.
Vanmorgen het hele zaakje overgezet naar de V10 en dat is toch wel even een verschil. Met Speedtest de snelheid gemeten en die was 2x zo hoog. Echt een HSL.
Dan nu even over het meegeven van de V8 als de V10 geleverd wordt. Misschien is KPN met een ouwe zak van 77+ die al meer dan 50 jaar abonnee is van KPN een ietsje soepeler. Zou kunnen toch?? Geef mij maar en retouradres dan gaat het hele spul volgende week retour. De ISDNkastjes kan ik toch weggooien, of moeten die ook retour.
FIjn weekend allemaal.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dit is DSL? Of Glasvezel?

Uitgaande van DSL, brandt het L1 lampje wel, naast de DSL aansluiting?
Hoi Robin,
Sorry voor de late reactie. Ik heb na het posten van de topic de V8 weer aangesloten. Het systeem is weer op orde.
Het is inderdaad DSL.
Ik heb er niet op gelet of het L1 lampje wel of niet brandde.
Ik wacht nu ook nog even met dat uitproberen want morgen wordt mijn ISDN abonnement omgezet naar VOIP met één vaste lijn. Maar wel via DSL. Waarom geen glasvezel? Omdat ik een bijna- verbouwing moet uitvoeren om een ethernetkabel naar zolder te trekken. Het koperen draadje ligt er al, dus waarom zou ik moeilijk doen en met de snelheid kan ik nog wel uitdevoeten.
Ik hou de topic wel open dan kan ik in elk geval melden of na de omzetting alles werkt.
Reputatie 7
Vraag is dan: hoe kwam je aan die V10? Want bij KPN (afhaalpunt PostNL of aan de deur) dien je direct je oude modem mee te geven anders krijg je de nieuwe niet eens mee ....

Gerelateerde vraag: hoe hield je de V8 bij het ophalen van de V10?

Alle apparatuur (modems, ontvangers) is en blijft van KPN. Doorverkopen en kopen is niet de bedoeling (vlgs de voorwaarden niet toegestaan).
Dag PeterG,
Geen flauw idee. In de bevestiging staat dat ik nieuwe apparatuur krijg en dat is ook gebeurd. Enige melding van oude direct afgeven is er niet, dus de postman heeft het gewoon afgegeven. Als het zaakje op de V8 werkt ga ik de V10 aansluiten en als die ook goed werkt gaat het hele spul, inclusief de ISDN kastjes retour naar een KPNwinkel. Voorlopig doet de nieuwe VDSL het al prima. Nu alleen nog wachten op de vaste telefoonlijn.
Reputatie 7
Ah, van isdn naar vdsl. I.i.g. de isdn splitter vóór de Experiabox niet gebruiken. Die is niet meer nodig als er geen isdn signaal meer is en kan dan zelfs storen.
Reputatie 7
Badge +12
Hi Egelantier86, goed dat je hier om hulp vraagt. Zo te lezen zal je ISDN-lijn nu zijn vervangen door een VoiP verbinding. Is het gelukt (zonder splitter) de V10 aan te sluiten? Bijzonder dat je de V8 niet meteen hebt hoeven meegeven aan de koerier. Dat is, zoals ook Peter aangeeft, wel de procedure. Fijn dat je het later bij een KPN winkel gaat inleveren. Ik heb ook een retouradres voor je. Hiermee kun je de oude apparatuur kosteloos retour sturen bij een PostNL servicepunt. Die zitten vaak iets dichter bij huis 😉 We horen het hier graag.
PeterG, RobinFlikkema en Nadia,
Donderdag het nieuwe pakket nog aangesloten met de V8, en zoals jullie hadden aanbevolen: de splitter er uit.. VoiP, Wifi en Internet werkten prima.
Vanmorgen het hele zaakje overgezet naar de V10 en dat is toch wel even een verschil. Met Speedtest de snelheid gemeten en die was 2x zo hoog. Echt een HSL.
Dan nu even over het meegeven van de V8 als de V10 geleverd wordt. Misschien is KPN met een ouwe zak van 77+ die al meer dan 50 jaar abonnee is van KPN een ietsje soepeler. Zou kunnen toch?? Geef mij maar en retouradres dan gaat het hele spul volgende week retour. De ISDNkastjes kan ik toch weggooien, of moeten die ook retour.
FIjn weekend allemaal.
Reputatie 7
Geef mij maar en retouradres dan gaat het hele spul volgende week retour. De ISDNkastjes kan ik toch weggooien, of moeten die ook retour. Bij deze retouradres. De ISDN kan daar ook naartoe; kpn zorgt dan voor verantwoorde verwerking. De ISDN apparatuur kan je ook naar het afvalpunt van je eigen gemeente/afvalverwerker brengen.
Reputatie 7
Badge +12
Hoi egelantier86, wat goed dat alles nu goed is overgezet 🙂 Nog mooier dat je een wereld van verschil merkt! Alles gaat natuurlijk net iets leuker over een HSL 😉 PeterG heeft je het adres al gegevens zie ik, klasse! Je kunt het pakket afgeven bij een Postkantoor of een Pakketpunt van PostNL bij je in de buurt. Ook de oude ISDN apparatuur mag je naar ons retouren, dat scheelt weer een ritje naar de gemeente. Mocht je nog vragen hebben? We helpen hier graag 🙂

Reageer