Beantwoord

V9 Reset van modem heeft geen effect.

  • 4 November 2019
  • 8 reacties
  • 197 keer bekeken

Beste,

De wachtwoord voor toegang tot de web configuratie van mijn modem(V9) ben ik al een tijdje vergeten en helaas kom ik er op geen enkele manier meer in.

Een systeem reset heb ik al geprobeerd en dit heeft helaas ook geen effect. De reset van de modem zorgt er wel voor dat de wifi terug schakelt naar zijn originele SSID en wachtwoord, maar zodra ik op het inlogscherm kom van de web configuratie voor de modem kan ik inloggen zonder wachtwoord, moet ik een nieuwe wachtwoord invullen en vervolgens opnieuw inloggen met mijn nieuw opgegeven wachtwoord.

Dit heb ik nu al enkele malen gedaan en het heeft géén effect. Het nieuwe wachtwoord wat ik elke keer heb ingevuld wordt niet toegepast en hierop heb ik dan ook op proberen te anticiperen door het wachtwoord te veranderen in iets makkelijks als "kpn" of "1234" om typfouten te voorkomen. Helaas geen resultaat.

Tot nu toe heb ik ook alle andere standaardwachtwoorden geprobeerd na elke reset, dit heeft ook geen resultaat. Momenteel kan ik mij geen andere uitweg bedenken en hoop ik dat jullie mij opweg kunnen helpen naar een antwoord.

Met vriendelijke groet en dank bij voorbaat,

Mert.

icon

Beste antwoord door Jiske_ 6 November 2019, 11:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @M3RT welkom op ons KPN forum! Had je een reset op de volgende manier gedaan?

 

48d3765c-4e7a-4226-915f-a921bcc53aa9.png


• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! 
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Zo ja, als je weer opnieuw inlogt in de interface van het modem. Doe je dit via een bekabelde verbinding? Zo niet, kan je dit via een pc/laptop doen die verbonden is met een ethernet kabel? Mocht het dan ook nog niet werken kan je dan een andere browser proberen? Ik hoor graag van je! 

Hi@M3RT welkom op ons KPN forum! Had je een reset op de volgende manier gedaan?

 

48d3765c-4e7a-4226-915f-a921bcc53aa9.png


• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! 
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Zo ja, als je weer opnieuw inlogt in de interface van het modem. Doe je dit via een bekabelde verbinding? Zo niet, kan je dit via een pc/laptop doen die verbonden is met een ethernet kabel? Mocht het dan ook nog niet werken kan je dan een andere browser proberen? Ik hoor graag van je! 

Beste Jiske,

De reset is tot nu toe vaker op de juiste manier geprobeerd. In het begin wachtte ik elke keer rond de 30 minuten voordat ik op de interface ging van de modem en na ongeveer 5 pogingen heb ik dit toch echt ingekort naar een minuut of 10.

In feite ga ik via mijn desktop op de interface en dit is wel bekabeld maar via een 3rd party extender van TP-Link dia via de elektra de wifi en bekabelde connectie ondersteund. Ook heb ik het enkele malen geprobeerd op te lossen via de wifi op mijn laptop aangezien mijn desktop geen module hiervoor heeft, maar dit heeft ook geen effect gehad.

Over het algemeen is de reset ook zeer snel nadat het rode lampje brand. In die 30 minuten die geadviseerd wordt te wachten waren alle lampjes al weer gelijk aan binnen een minuut. Ik weet niet of hier iets fout gaat aan mijn kant?

met vriendelijk groet,

Mert.

Reputatie 5
Badge +7

Hi Mert, die 30 minuten is een maximale reset tijd. Het zou heel goed kunnen dat je eigen Experia modem er minder lang over doet. Het enige wat ik me kan bedenken is dat door je door die extender niet rechtstreeks het modem in kan. Heb je de mogelijkheid om het bekabeld te testen zonder tussenkomst van andere apparatuur? Ik hoor graag van je!

Reputatie 5
Badge +7

Hi @M3RT,ik ben benieuwd of het inmiddels is gelukt. We horen het hier graag 🙂

Hi@M3RT,ik ben benieuwd of het inmiddels is gelukt. We horen het hier graag 🙂

Beste Jiske,

Ik ben net bezig met de reset. Alle 3rd party apparatuur heb ik uitgezet, verwijderd en losgekoppelt en helaas heeft het geen effect.

Eerst heb ik geprobeerd om met de wifi via de laptop op de configuratiescherm in te loggen en daarna met een ethernet kabel en dit loopt nogsteeds uit op een "verkeerd wachtwoord" melding.

Enige bekabeling die momenteel aanwezig is, is dat van de dsl kabel naar de modem en een ethernet kabel naar de laptop. Firewall geeft overigens gewoon toegang dus ik denk niet dat dit een probleem kan zijn die het veroorzaakt.

Ik hoor graag van je.

Mert.

Reputatie 5
Badge +7

Hi Mert, ik ga er dan van uit dat je na een reset het wachtwoord gewoon leeg houdt? 

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

De website van KPN geeft geen storing aan?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Reageer