Beantwoord

Van telefoon streamen naar Google Chromecast in camper

  • 4 May 2021
  • 9 reacties
  • 1542 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb onbeperkt internet op telefoon nu wil ik via netwerk van  telefoon streamen naar 

Google chromecast in onze camper dus via internet van telefoon maar hoe doe ik dat 

mijn telefoon ziet hotspot van telefoon niet .wat doe ik fout mijn chromcast vraagt om WiFi 

netwerk

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 5 May 2021, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb onbeperkt internet op telefoon nu wil ik via netwerk van  telefoon streamen naar 

Google chromecast in onze camper dus via internet van telefoon maar hoe doe ik dat 

mijn telefoon ziet hotspot van telefoon niet .wat doe ik fout mijn chromcast vraagt om WiFi 

netwerk

Volgens mij moeten Chromecast én de mobiel aan hetzelfde wifi-netwerk hangen.

Als er in de camper een 2e mobiel aanwezig is, kun je een hotspot instellen op jouw eigen mobiel. En dan de Chromecast en 2e mobiel aan die hotspot hangen.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @H van Keulen, hoe je de Chromecast gebruikt kun je op onze website vinden: Chromecast aansluiten

De Chromecast dient ook verbinding te hebben met dezelfde wifi Hotspot waarmee ook het apparaat verbonden is van waar je wil streamen. 

Reputatie 7

Let op dat het dataverbruik tijdens het casten veel hoger is dan tijdens kijken op de telefoon zelf.

Reputatie 1

Dat met twee apparaten dat doe ik .mijn iPad maakt contact via hotspot van telefoon .

maar mijn Chrome cast zegt dat hij geen WiFi heeft ,het rare van het verhaal is dat mijn

hotspot niet in de lijst staat van netwerken ik voer hem hand matig in maar hij zegt geen 

verbinding te kunnen maken wat doe ik fout

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Kan het zijn dat de hotspot op 5GHz staat en de chromecast alleen de 2.4GHz ondersteund?

Dan zal de hotspot inderdaad niet in de lijst komen te staan.

Reputatie 7
Badge +10

Moet het wel een hele oude Chromecast zijn. Het allereerste model ondersteunde alleen 2.4 Ghz.
Daarna beide WiFi banden.

Maar contact met het ene- of andere apparaat om de Chromecast in te stellen op het juiste WiFi netwerk wil wel eens meer problemen geven. Heb ikzelf ook wel eens meegemaakt.

Probleem met een “iPad” verbaast me niet. Apple en Google zijn nooit echte vriendjes geweest.

Probeer als 2e toestel eens een smartphone (met Android), en daarop de instellingen voor de Chromecast vast te leggen voor de WiFi hotspot. Misschien lukt het dan wel?

Eenmaal vastgelegd en werkend, kun je de iPad weer nemen, om te casten via de hotspot.

Reputatie 1

Kan ik met een Apple telefoon en tablet streamen ,naar Google chroom cast mij lukt 

het namelijk niet iemand een oplossing 

*admin: verplaatst naar je eigen topic

Het lukt na veel zoeken uiteindelijk goed. Mijn vraag is nu.. Welke telefoon gebruikt de meeste mb's.. De telefoon waarmee ik een hotspot heb gemaakt of de telefoon waarmee ik via Google Home de app bedien??? 

Reputatie 7

Het is de telefoon die hotspot huisvest waarmee de Chromecast verbonden is die by far de meeste data verbruikt. Dit zal ongeveer 3GB per uur zijn.