Vast ip-adres invoeren V10

• 14 januari 2016
  • 10 reacties
  • 2259 keer bekeken

Goedenmiddag,

Ik wil mijn PS4 een vast ip-adres geven in ons V10 modem. Ik heb de stappen gevolgd die hier staan: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/7259#gs=eyJndWlkZUlEIjo5NDIsInF1ZXN0aW9uSUQiOjIsInJlc3BvbnNlSUQiOjIsImd1aWRlU2Vzc2lvbiI6IjViOFBldkdtIiwic2Vzc2lvbklEIjoiQWNRTWV2R20ifQ..

Als ik dus bij DHCP binding in het modem, de naam, MAC adress en IP adress van de PS4 invoer, krijg ik de melding: Current operation is invalid, please check configuration parameters.

Wat zou hier fout aan kunnen zijn? Heb gister al 45 minuten aan de telefoon gehangen met de klantenservice maar die komen er ook niet uit. Medewerker heeft ook meegekeken met een soort teamviewer en die zei dat ik alles correct had ingevoerd.

Bij voorbaat dank, Wesley

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

WesleyBakker schreef op 14 jan '16 om 13:02u

Goedenmiddag,

Ik wil mijn PS4 een vast ip-adres geven in ons V10 modem. Ik heb de stappen gevolgd die hier staan: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/7259#gs=eyJndWlkZUlEIjo5NDIsInF1ZXN0aW...

Als ik dus bij DHCP binding in het modem, de naam, MAC adress en IP adress van de PS4 invoer, krijg ik de melding: Current operation is invalid, please check configuration parameters.

Wat zou hier fout aan kunnen zijn? Heb gister al 45 minuten aan de telefoon gehangen met de klantenservice maar die komen er ook niet uit. Medewerker heeft ook meegekeken met een soort teamviewer en die zei dat ik alles correct had ingevoerd.

Heb je een screenshot? Volg anders deze handleiding even.

Robin

RobinFlikkema schreef op 14 jan '16 om 13:11uWesleyBakker schreef op 14 jan '16 om 13:02uGoedenmiddag,

Ik wil mijn PS4 een vast ip-adres geven in ons V10 modem. Ik heb de stappen gevolgd die hier staan: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/7259#gs=eyJndWlkZUlEIjo5NDIsInF1ZXN0aW...

Heb je een screenshot? Volg anders deze handleiding even.

Robin

Zal daar vanmiddag rustig naar kijken! Je hoort het

Reputatie 7
Badge +30
Hoi ,

Heb je nog tijd gehad dit te proberen?

Robin
Reputatie 1
Hi Robin, was al met je in "gesprek" in ander topic ook, maar nu even over dit hier. Ik heb dezelfde foutmelding als beschreven door persoon hierboven. Heb uiteraard de stappen gevolgd zoals beschreven, ook via jouw link de stappen nog eens herhaald. Apparaat gekozen, mac wordt keurig ingevuld, ik tik het ip-adres waarmee apparaat (AP) ook verbonden is en tik een naam. Dan komt steevast de genoemde foutmelding.
Reputatie 7
Badge +30
Wat voor IP-adres vul je precies in? Dit is dan om een DHCP Binding te maken voor die D-Link?
Reputatie 1
Wat voor IP-adres vul je precies in? Dit is dan om een DHCP Binding te maken voor die D-Link?
Alles zit uiteraard in de 192.168.2.xxx reeks.
In de webinterface van de EB kun je een DHCP binding maken, hier zou je een IP nummer moeten neerzetten van de D-Link. De D-Link heeft, zoals aanbevolen, een IP-nr BUITEN de DHCP range uitgifte van de EB. In mijn geval deelt de EB tot 192.168.2.200 IP-addressen uit. De D-Link heeft vast IP-adres eindigend op 222. Als ik wil BINDEN (terwijl die gewoon verbonden is met de EB) krijg je de foutmelding.

Het gekke is dat als je de DHCP uitdeelrange van de EB oprekt naar t/m 192.168.2.222 dat de BINDING dan wel gemaakt kan worden.
Op zicht prettig, maar werd juist geadviseerd een nummer BUITEN de uitdeelrange te nemen.........vandaar mijn verbazing, ik snap het dus kennelijk niet helemaal nog.
Reputatie 7
Badge +30
Nee, je wilt bij een DHCP Binding een IP adres binnen de DHCP range kiezen. Het advies van buiten de DHCP range (ik weet niet waar je dit vandaan hebt) is niet nodig als je DHCP Binding gebruikt.
Reputatie 1
Nee, je wilt bij een DHCP Binding een IP adres binnen de DHCP range kiezen. Het advies van buiten de DHCP range (ik weet niet waar je dit vandaan hebt) is niet nodig als je DHCP Binding gebruikt.
Stond in een ander topic online van een forum:

"7. Ken aan de LAN poort van de D-Link een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de Thomson ST706, maar (normaal) niet wordt uitgegeven door de DHCP server in de Thomson ST706. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op .253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de Thomson ST706 als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf .33.
Ik raad aan gewoon een ip-adres te kiezen in de juiste reeks dat eindigt op .253"

Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/696359-Modem-en-Router-samen-laten-werken?p=4452471&viewfull=1#post4452471

Maar ik snap het inmiddels wel! Wat hier wordt geadviseerd is natuurlijk als je geen BINDING gebruikt zodat je router dat IP-adres niet kan uitgeven aan een ander apparaat. Je doet of het ene of de andere oplossing.

Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je doet inderdaad het één of het ander. Persoonlijk geef ik vaak de voorkeur aan DHCP Bindings in thuissituaties. Dit zorgt er namelijk voor dat je heel makkelijk van DHCP Server (lees: router) kan wisselen ook als deze een andere IP Range heeft.
Reputatie 7
Let op, officieel is het zo dat, indien er een DHCP server aanwezig is, een apparaat zijn IP adres van de DHCP server moet krijgen om gebruik te mogen maken van UPnP. Er weet niet of de Experia Box deze richtlijn respecteert, maar het zou dus nog een reden kunnen zijn om te kiezen voor DHCP.
Ook ik ben een voorstander van het laten toewijzen van IP adressen via DHCP.

Reageer