Beantwoord

Vast IP adres werkt maar een bepaalde periode

• 15 maart 2018
  • 6 reacties
  • 191 keer bekeken

Ongeveer 9 maand geleden heb ik een Foscam camera geïnstalleerd welke ik via het netwerk heb aangesloten op mij Qnap Nas i.vm. opslaan van alarm opnames.

Ik heb via Poort Forwarding IPv4 de camera een vast IP adres gegeven. Naar een half jaar kon ik opeens geen verbinding meer met de camera krijgen omdat het IP adres was veranderd. Heb ik opnieuw een vast IP adres ingevoerd in de experia box V10 en na enkele maanden had ik weer geen verbinding omdat de camera weer een ander IP adres had gekregen.

Gebeld met KPN helpdesk, maar die kunnen mij hier niet mee helpen, jullie misschien?

De DHCP server staat aan. Subnet mask 255.255.255.0
De DDNS staat uit.
UPnP staat aan.
DMZ staat uit.

Groeten Mark

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door wjb 15 maart 2018, 21:36

Maar heb je op de V10 ook een DHCP binding gemaakt voor die Foscam camera.
Dat kan op twee manieren.
1) Selecteer de camera uit de lijst van aangesloten apparaten op het startscherm van de V10 en vink aan dat er een DHCP binding voor gemaakt moet worden.

2) Ga naar de pagina Instellingen -> DHCP en voer daar de DHCP binding op.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Ik neem aan dat je bedoelt dat je via DHCP binding de Foscam camera een vast IP adres hebt gegeven.
Weet je zeker dat je het juiste MAC adres gebruikt hebt?
Plaats eens een screenshot van die DHCP binding.
Hallo Wjb,

Bedankt voor je reactie.

Bedoel je of ik het juiste MAC adres heb ingevoerd in de Foscam camera? Kan die optie niet vinden.

Ik weet niet of ik je goed heb begrepen, zie foto's.

Het bovenste IP adres op de foto heb ik als vast IP adres ingevoerd in de Experiabox V10

Alvast bedankt.

Groeten Mark
Reputatie 7
Maar heb je op de V10 ook een DHCP binding gemaakt voor die Foscam camera.
Dat kan op twee manieren.
1) Selecteer de camera uit de lijst van aangesloten apparaten op het startscherm van de V10 en vink aan dat er een DHCP binding voor gemaakt moet worden.

2) Ga naar de pagina Instellingen -> DHCP en voer daar de DHCP binding op.

Dag Wjb,

Nee dat had ik niet, maar nu wel. Bedankt.
Bij DHCP binding heb jij namen staan zoals huiskamer en Synology maar bij mij stond er geen enkele naam.
Ik heb voor optie 1 gekozen en nu staat er Bind1, klopt dit?
Ik heb ook een NAS moet ik ook daarvoor DHCP binding aanvinken. Heb nog nooit problemen met de toegang tot mijn NAS gehad, alleen met de Foscam camera.

Groeten Mark
Reputatie 7
Ook voor de NAS doe je er inderdaad verstandig aan om een DHCP binding te maken.
Dat er bind1 staat klopt, maar geef die bindings wel logische namen, dan weet je over een jaar ook nog waarom je ze gemaakt had. 😉
Top bedankt voor je hulp.

Groeten Mark

Reageer