Beantwoord

Vast openbaar IP adres nodig voor FritzBox 6850 5G

  • 5 December 2022
  • 4 reacties
  • 161 keer bekeken

Voor mijn Fritzbox 6850 5G (mobiel) heb ik een openbare IP-adres (vast) nodig om een VPN-verbinding op te zetten, zodat ik mij router vanaf internet veilig kan benaderen.

Opvragen met “whatismyIP” werkt niet, vermoedelijk omdat dit openbare IP-adres bij de simkaart hoort.

Wie kan mij vertellen hoe ik aan een vaste openbare IP adres kom?

 

icon

Beste antwoord door GeSp 7 December 2022, 04:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U zult "advanced internet" in moeten stellen in de router bij de 4/5G instellingen. 

Nick83 dankjewel voor jouw reactie. In mijn Fritzbox zie ik geen optie “advance internet” bij de 4/5G instellingen.  Ik heb daar alleen een monitor functie en zie daar nu een private-IPadres.

Bij de netwerkinstellingen zie ik wel een invulmogelijkheid voor een

“Publiek IPv4-subnet
Als uw internetaanbieder u een publiek IPv4-netwerk beschikbaar stelt, kunt u dit hier invoeren.”

Maar dat werkt niet als ik er een openbaar IP-adres invul.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Geen12 

 

Misschien heb je hier wat aan:

  1. Click "Account Information" in the "Internet" menu.
  2. Select your mobile network provider from the drop-down list "Internet service provider". If your provider is listed several times, select the entry that corresponds to your plan. If your mobile network provider is not displayed in the drop-down list:
    1. Select "Other internet service provider" from the drop-down list.
    2. Enable the option "Specify access point name (APN)" and for "Access point" enter the access point name for your mobile network provider. Refer to the provider for information on the access point name.
  3. Click "Apply" to save the settings.

Hallo Nick83 en GeSP,

Met jullie beide reacties heb ik nu een Openbaar Ip-adres. Toppie en reuze bedankt!

Ik heb de raoming niet aangezet, dus binnen Nederland leidt het niet tot extra kosten. AVM was daar bang voor.