Beantwoord

Veiligheidsmodus Experia Wifi aanpassen.

  • 19 December 2019
  • 7 reacties
  • 145 keer bekeken

Sinds een tijdje heb ik 2 Experia Wifi zenders hangen in huis.

Ben qua bereik heel tevreden hier mee, iedereen kan nu weer met de tabel/mobiel in heel het huis internetten.

 

Maar nu loop ik op het volgende probleem:

Ik heb een draadloze printer die ik weer in het netwerk wil toevoegen (heeft altijd op de Experia V10 gedraaid), maar nu ziet de software het netwerk niet meer.

Ik ben er achter gekomen dat de printer alleen de veiligheidsmodus WEP en WPA aan kan en de Experia Wifi geeft alleen WPA2 uit.

 

Wie kan mij helpen hoe ik de Experia Wifi Veiligheidsmodus aan kan passen naar WPA/WPA2?

 

Firmware update van de printer is niet mogelijk!!!

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 20 December 2019, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Harmster82, welkom hier. 

Fijn om te lezen dat de Experia WiFi's doen wat je er van verwacht. :)

Alleen de printer heeft er moeite mee. Ik kan hier heel kort over zijn. Aangezien de printer geen WPA2 ondersteund krijg je deze helaas ook niet meer aangesloten op het WiFi netwerk. Dat is balen natuurlijk, maar gelukkig is er nog een oplossing. Ik wil je aanraden de printer met een kabel aan te sluiten op een van de Experia WiFi's of het modem. Dan moet het gaan werken. 

Reputatie 7
Badge +24

Niet alle netwerk printers kun je op het netwerk aansluiten met een kabel. Ik heb een Canon MX410, deze heeft wel wifi, maar geen netwerkpoort. Helaas. Want anders had ik hem echt wel via een kabel aangesloten. Bij aanschaf van een nieuwe word een netwerkpoort dus echt wel een eerste vereiste :rolling_eyes:

@Harmster82 wat is het merk en type van die printer?

@Nick83 

 

Het gaat om een HP Officejet 7410, deze is gelukkig wel voorzien van een netwerkpoort.

Moet dus nu alleen een kabel tussen de printer en modem zien te krijgen (wat wel gaat lukken)

ik vind het alleen jammer dat er wel een optie voor het aanpassen van de veiligheidsmodus is, alleen deze is alleen weer vast gezet, het zou dus mogelijk moeten zijn om deze aan te passen

Reputatie 7

 

ik vind het alleen jammer dat er wel een optie voor het aanpassen van de veiligheidsmodus is, ...

Vanuit veiligheidsoogpunt moet je WEP en WPA ook niet meer willen gebruiken.

Is jouw printer wel voorzien van de laatste firmware?

 

Is jouw printer wel voorzien van de laatste firmware?

 

Zoals ik in de vraag al gemeld heb, is er geen nieuwere firmware beschikbaar

Reputatie 7

Is jouw printer wel voorzien van de laatste firmware?

Zoals ik in de vraag al gemeld heb, is er geen nieuwere firmware beschikbaar

Dan wordt dat bekabeld aansluiten of vervangen. Het weer mogelijk maken van WEP of WPA is iets wat je vanuit beveiligingsoogpunt absoluut niet moet willen.

Reputatie 7
Badge +20

Dan met de kabel aansluiten inderdaad. Is het inmiddels gelukt? Werkt de printer weer?