Beantwoord

verbeteren wifi (box 12 icm kpn wifi versterkers en devolo powerline adapters)

  • 2 August 2021
  • 5 reacties
  • 513 keer bekeken

Hallo,

In de woonkamer prima wifi (bij de versterker). In de keuken 6 meter verderop niet (signaal slecht of valt weg).

 

Nu wil ik ren devolo powerline adapter met wifi in de keuken gebruiken. Daarmee vervang ik dan de dvs powerline. 

 

2 vragen daarover:

1. Kan dit überhaupt, dus dat de devolo wifi hetzelfde newerk zend als de wifi versterkers (mesh)?

2. Zo ja, hoe doe je dat? Ik zie dat de devolo powerline adapters het wifi netwerk van mijn kpn modem uitzenden en niet van de wifi versterkers.

 

Mvg,

Mark

icon

Beste antwoord door DennisA78 2 August 2021, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Hoi, om te beginnen moet de wifi van de box 12 uit. Koop eventueel nog een super wifi. Ervan uitgaande dat je er al één heb. Dan heb je een goed systeem.  Dit blijft tobben.

Hi Joep1965, dank voor de tip.

M.b.t. tot de super wifi, dat is dus niet de Experia versterker?

Super wifi punten zijn dan beter dan die experia versterkers(ik heb nu geen super wifi)?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hi Joep1965, dank voor de tip.

M.b.t. tot de super wifi, dat is dus niet de Experia versterker?

Super wifi punten zijn dan beter dan die experia versterkers(ik heb nu geen super wifi)?

 

 

Als je Mesh wilt en naadloos overschakelen van de ene naar de andere versterker, moet je alles hetzelfde nemen. Dus niet eentje van dit merk en nog eentje van een ander merk wqnt dat gaat elkaar alleen maar storen.

Superwifi is anders dan de Experiawifi. Superwifi’s zijn inderdaad sterker dan de Experiawifi’s, plus de Superwifi’s kun je vanaf de 2e draadloos gebruiken. De Experiawifi moet ten allertijden bekabeld worden aangesloten. Als je dit wilt zul je dus minimaal 2 Superwifi’s moeten kopen want de 1e moet bekabeld aan je box12, en wifi op box12 uit. Zo krijg je 1 groot netwerk in je huis en hoef je niet steeds te schakelen. De Experiawifi die je hebt werkt wel samen met de Superwifi’s dus als je nog ergens een plaat in je huis hebt waar een vaste kabel heenloopt, kan die daar prima op.

Badge +19

Tip: ontkoppel de wifi versterker en doe de Wifimanager . Bij slecht Wi-Fi krijg je vaak een mooi aanbod voor de aanschaf van de super wifi's. 

Heel fijn dit heren, dank je wel. Ik ga de powerline adapters terugsturen en het proberen met de super wifi. Als het gelukt is zal ik het hier delen!