Beantwoord

Verbeteren wifi in garage i.v.m. zonnepanelen.

  • 1 January 2020
  • 11 reacties
  • 270 keer bekeken

Om een goede wifi in mijn garage te krijgen heb ik naast mijn Telfort Experiabox V8 een TP link AC 1750 C7 router aangeschaft.  Hoe kan ik die het beste aansluiten en op welke plaats? De garage staat ongeveer  15 meter van mijn Experiabox. Groet, Cor.

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 January 2020, 13:15

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Korrel1946 Van harte welkom hier! Je hebt allereerst wel het KPN Forum gevonden en als ik het goed lees ben je klant bij Telfort. Nu zijn er hier ook vast slimme forumleden die je goed advies kunnen geven. Volgens mij heeft Telfort ook een hulppagina op hun site, waar je de nodige stappen kunt volgen. Als ik het zo zie heb je losse apparatuur aangeschaft? 

Bart, correct, heb Telfort. Maar omdat het KPN wordt stel ik de vraag nu al bij jullie. Ik wil een goede wifi in mijn garage omdat daar zonnepanelen op liggen. Had al 2 wifi extender ertussen, maar geen contact. Wil nu met extra modem van TP Link het signaal verbeteren. Kan dit en zoja, hoe sluit ik het aan?

Groet, Cor.

Hallo @Korrel1946 , met de C7 kun je een draadloze verbinding maken met je Telfort-modem via het zogenaamde WDS-protocol (Wireless Distribution System), hang de modem in de garage zo hoog mogelijk op en zo dichtbij mogelijk richting de modem thuis.

Gebruik voor de WDS-verbinding de 2.4-band met een vast kanaal, 1, 6 of 11 en een kanaalbreedte van 20 en niet 20/40, 40 of auto, dan heb je het verste bereik.

Op de C7 kun je dan 4 apparaten in de schuur tevens bekabeld aansluiten voor een optimale verbinding.

Succes.

 

Jan, dank voor je reaktie. Ga het proberen. Groet, Cor. 

Jan, dank voor je reaktie. Ga het proberen. Groet, Cor. 


Graag gedaan en laat de afloop even weten, ook voor verdere (aanvullende) vragen welkom.

 

Hallo @Korrel1946 , gaat het nog lukken of is het al gelukt?

 

Bij ons zijn recent ook zonnepanelen geinstallleerd met een 4G apparaatje geen gehannes met wifi dan was het er nooit gekomen!! 

Kan je geen directe utp kabel gebruiken dat lijkt me beter en handiger dan gepruts via wifi. 

Heb nog geen tijd gehad om te kijken. Galdor68  had het over een 4G apparaatje. Is dat eenvoudiger en zoja, waar kan ik die aanschaffen?

Groet en dank, Cor.

@Korrel1946 Wat is merk en type zonnepanelen? Datasheet met aansluitingen is het beste dat je dat hier laat weten.

Ik denk dat communicatie via een 4G apparaatje geregeld wordt door de partij die het werk doet m.b.t. de zonnepanelen. Zal allemaal makkelijk zijn, ook vooral makkelijk voor partijen die wat aan jouw willen verdienen. Via mobiel weet je in ieder geval zeker dat je in de kern geen directe toegang meer hebt tot gebruiksdata, waarmee je dus de macht uit handen geeft.

Wie wil de verbuiksdata enz van jouw zonnepanelen hebben?

Precies de installateur heeft dit geregeld. Dat zal zijn omdat het huur panelen zijn die communiceerd dan met het systeem waar de output wordt gelogd. Ik log daar weer in. Het is zo begrijp ik ook mogelijk direct via een utp aansluiting zelf alles uit te lezen. Dan weet de verhuurder niks het is wel de bedoeling dat ze zo ook de werking monitoren.

 

Met het systeem uit dit topic zal je via wifi inloggen op de omvormer voor de output zonder iedere keer naar de omvormer te lopen.

 

@tmoesel de leverancier/verhuurder wil dit bijvoorbeeld weten niet zo zeer de opbrengst meer dat ze functioneren. Genoeg gebruikers die alles delen via pvoutput.org dat zou ik niet zo snel doen.

Dank voor jullie antwoord.

Reageer