Beantwoord

Verbinden experiabox v10a met solaredge omvormer

  • 11 July 2019
  • 13 reacties
  • 1405 keer bekeken

er is nu geen verbinding; hoe krijg ik dat voor elkaar ?
icon

Beste antwoord door robertniels 20 July 2019, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Dit moet geregeld worden met de set app van solar edge. De installateur zal daarvoor langs moeten komen. Als eindgebruiker is het niet mogelijk deze app te downloaden.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @robertniels, welkom! Altijd even lastig als je niet helemaal weet hoe het werkt! Goed dat je je vraag op het forum stelt. Ik heb gezien dat in dit topic meer uitgelegd wordt over hoe je bepaalde poorten open moet zetten om de Solaredge te laten communiceren met de Experiabox. In V10A staat dat onder 'NAT' en dan 'portmapping'.

Daarnaast zie ik in andere topics dat @TimovanAlen hier kaas van heeft gegeten. Dus misschien kan hij je ook verder helpen!
Reputatie 4
Badge +6
@Marcia_ en bedankt he, whahaha.

@robertniels, welk type omvormer heb je?

Is de omvormer rechtstreeks aangesloten op je EB V10A of zit er een switch/repeater oid tussen?
Ik de heb de (nieuwste) omvormer zonder display.
3 maanden geleden is deze geïnstalleerd en is de verbinding (via wifi) met mijn oude experiabox gelegd en alles liep goed.
Ik heb nu een nieuwe experiabox gekregen v10A met logischerwijs een ander netwerkadres.
Van de support afdeling van solardge heb ik inmiddels begrepen dat de wijziging van het netwerkadres moet worden geregeld via de set app van solaredge op een smartphone, waarmee ook de oorspronkelijke gegevens zijn vastgelegd.
Deze app mag/kan ik zelf niet downloaden en de installateur van de omvormer moet daarvoor langs komen. Dit heb ik gevraagd , maar ik heb nog geen reactie gekregen.
De oplossing lijkt dus helder alleen nog zien te realiseren......
Reputatie 4
Badge +6
Bedoel je deze app? Staat gewoon in de Play Store.

Ik heb het een paar keer geprobeerd en downloaden lukt op zich.
Maar bij het aanmelden krijg je melding dat dit niet is toegestaan.
In de reviews in de app store wordt dit ook door anderen gemeld.
Het is heel merkwaardig dat je de tool waarmee je het apparaat dat jouw eigendom is kan installeren/wijzigen niet mag gebruiken.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het een paar keer geprobeerd en downloaden lukt op zich.
Maar bij het aanmelden krijg je melding dat dit niet is toegestaan.
In de reviews in de app store wordt dit ook door anderen gemeld.
Het is heel merkwaardig dat je de tool waarmee je het apparaat dat jouw eigendom is kan installeren/wijzigen niet mag gebruiken.

Als ik die reviews lees, kom ik al snel tot de conclusie: waardeloze troep...
Reputatie 7
Badge +24
Er zijn 2 versies van die app. Versie 2 en versie 3. Schijnt dat versie 2 geen instalateurspassword heeft. Heb je deze al geprobeerd?
Ik zie in de app store alleen versie 2.3.0 en die mag ik niet gebruiken.
Probleem is opgelost. Met behulp van een handleiding van de installateur, bedoeld om met de omvormer Wave zonder display verbinding met een ander wifi netwerk te kunnen leggen met gebruikmaking van een smartphone.
Wel gek dat deze niet bij installatie is verstrekt en dat het weken duurt om deze te kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @robertniels, fijn dat het inmiddels gelukt is! Wel vreemd dat dit bij de installatie niet direct gedaan is, inderdaad! Bedankt dat je het nog even liet weten 🙂.
Wij hebben sinds afgelopen week zonnepanelen, maar nu lukt het niet de app te installeren. Dit zou volgens de installateur te maken hebben met de Experia-box. Men heeft ons verwezen naar dit forum en verder hebben we een instructie gekregen waar we eerlijk gezegd niets mee kunnen. Het heeft iets te maken met omvormers. Kan iemand ons verder helpen?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Nibbeling, welkom! Leuk dat je je vraag hier stelt! Ik zie hierboven dat het @robertniels wel gelukt is. Misschien kan hij je verder helpen of een duwtje in de goede richting geven 🙂.