Beantwoord

Verbinden met extern bureaublad- buiten netwerk

• 31 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 1090 keer bekeken

mijn extern bureaublad werkt binnen het netwerk prima, dit werkt ook prima op mijn iphone nu wil ik hem van buiten het netwerk benaderen
ik heb een experiabox v10 en heb port forwarding aan naar de vaste interne ip van de computer op de reeds al ingestelde poorten 3389

daarna ga ik naar 3g en log ik met mijn iphone op dezelfde rdp in maar dan met de wan ip
de verbinding komt niet tot stand wat vergeet ik of wat doe ik fout!?
icon

Beste antwoord door wjb 7 november 2017, 22:12

De Experia Box blokkeert Wake On LAN niet, het is echter zo dat die PC na verloop van tijd uit de zogenaamde arp tabel van de Experia Box verwijderd wordt omdat deze uit staat. Dit is terecht, maar heeft wel als consequentie dat port-forwardings naar die PC ook niet meer functioneren en het wake on lan berichtje dus niet meer aan komt bij die PC.
Ik heb daarvoor de Wake On LAN Gateway voor de Synology NAS ontwikkeld.
Deze verzorgt een zogenaamde "Subnet Directed Broadcast" waarmee het wake on lan berichtje naar alle apparaten op het netwerk gestuurd wordt en dus ook naar de PC die aangezet moet worden. Overigens moet de netwerkkaart van de PC natuurlijk wel geconfigureerd zijn voor wake on lan.
Tevens gebruik ik mijn Synology NAS ook voor het opzetten van VPN verbindingen naar mijn thuisnetwerk.
Twee vliegen in één klap. 😉
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Dag Ronald,

Als ik het goed begrijp kan je via 3G niet verbinden naar de RDP, maar intern lukt het wel weer.
Kan je via http://canyouseeme.org/ bekijken of de poort wel echt open staat.
Reputatie 7
Ik zou je ten strengste willen afraden om het remote desktop protocol te forwarden naar een PC.
Ik hoor je al zeggen, daar komt toch niemand in want je moet toch nog inloggen. Niets is minder waar, je creëert daarmee toch echt een behoorlijk gat in de beveiliging.
Ook ik maak veelvuldig gebruik van remote desktop, maar altijd binnen een VPN tunnel.
Umitt, ja mijn poort staat open.

maar wjb een VPN tunnel?, kan ik dat als amateur!
is het uit te leggen hoe ik een een VPN tunnel moet maken, of is dat te ingewikkeld?
Reputatie 7
Er komt wel het één en ander kijken bij een VPN tunnel, maar de reden van mijn vorige bericht is security.
Heb je overigens geprobeerd of je via een ander wifi netwerk wel een remote desktop sessie kunt opzetten immers de Experia Box blokkeert dit niet. Het zou kunnen zijn dat deze poort op 3G via de geselecteerde APN wel geblokkeerd wordt.
ik heb het nu gevonden, mijn firewall blokkerd niet mijn interne netwerkverkeer, maar wel alle andere netwerkverkeer dat van buiten komt, dus het werkt nu, ik maak me wel zorgen om de verbinding!

ik wou wake on lan van buiten af doen, dan kan ik mijn pc aan en uit doen, en als hij uit staat dan kan er niet iemand zomaar in, maar de experiabox blokkerd wake on lan.
toen wou ik mijn WD-mybooklive vanaf buiten benaderen, danwel met een app die niet van WD is (en netbios gebruikt) maar in dit topic, https://forum.kpn.com/internet-9/wd-mycloud-h220n-port-forwarden-316661/index1.html#post317440 blokkerd de experiabox dit ook, door de netbios als ik goed begrijp

ik begrijp de security, maar het word wel moeijlijk gemaakt om vanaf buiten mijn bestanden te benaderen,
het enigste wat overblijft is dus een VPN naar mijn PC, kan je mij op weg helpen en met een kleine uitleg, ik mag wel zeggen dat ik iets meer kan dan een amateur.

alvast bedankt
Reputatie 7
De Experia Box blokkeert Wake On LAN niet, het is echter zo dat die PC na verloop van tijd uit de zogenaamde arp tabel van de Experia Box verwijderd wordt omdat deze uit staat. Dit is terecht, maar heeft wel als consequentie dat port-forwardings naar die PC ook niet meer functioneren en het wake on lan berichtje dus niet meer aan komt bij die PC.
Ik heb daarvoor de Wake On LAN Gateway voor de Synology NAS ontwikkeld.
Deze verzorgt een zogenaamde "Subnet Directed Broadcast" waarmee het wake on lan berichtje naar alle apparaten op het netwerk gestuurd wordt en dus ook naar de PC die aangezet moet worden. Overigens moet de netwerkkaart van de PC natuurlijk wel geconfigureerd zijn voor wake on lan.
Tevens gebruik ik mijn Synology NAS ook voor het opzetten van VPN verbindingen naar mijn thuisnetwerk.
Twee vliegen in één klap. 😉

Reageer