Beantwoord

Verbinding krijgen met internet

• 2 oktober 2017
  • 13 reacties
  • 525 keer bekeken

Hallo heb een anycast-5BDEAB voor streamen van bijvoorbeeld YouTube vanaf IPhone
Echter vindt hij wel de Experia box V9, maar kan geen verbinding krijgen

Admin: bericht naar juiste board verplaatst
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 9 oktober 2017, 18:29

Oooh, De AnyCast M2? Als je die inplugt en naar HDMI krijgt krijg je als het goed is een stappen plan. Die volg je en dan kom je in een soort webinterface van dat ding waar je de SSID en WPA Key van de Experiabox kan invullen.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Welkom op het forum, anycast! Wat jammer dat er geen connectie met de V9 kan worden gemaakt. Ik wil graag met je meedenken maar ik kan hier geen volledige ondersteuning in geven. Je kunt de wifi van de v9 op verschillende manieren instellen. Dat wil zeggern de encryptie en nog een aantal zaken . Sommige apparaten zijn heel kritisch als het om deze instellingen gaat. Ik weet het niet zeker, maar dit zou ook het geval kunnen zijn bij jouw anycast. Je kunt zelf op het modem inloggen door 192.168.2.254 in je browser in te vullen. Doe dit het liefst op een laptop/pc die op dat moment bedraad is aangesloten. Mocht je hier nog nooit geweest zijn kun je het wachtwoord weglaten en wordt je daarna verplicht om een wachtwoord aan te maken. Zit er al wel een wachtwoord op maar ben je die vergeten dan adviseer ik een harde reset (gaatje achter in) van je modem. (Let op: eventuele persoonlijke instellingen komen dan te vervallen).

Daarna is het aan jou om met de instellingen te spelen. Zoals gezegd bieden we daar geen verdere ondersteuning in. Wellicht dat een andere gebruiker van het forum jou daar nog meer advies in kan geven 🙂
Welkom op het forum, anycast! Wat jammer dat er geen connectie met de V9 kan worden gemaakt. Ik wil graag met je meedenken maar ik kan hier geen volledige ondersteuning in geven. Je kunt de wifi van de v9 op verschillende manieren instellen. Dat wil zeggern de encryptie en nog een aantal zaken . Sommige apparaten zijn heel kritisch als het om deze instellingen gaat. Ik weet het niet zeker, maar dit zou ook het geval kunnen zijn bij jouw anycast. Je kunt zelf op het modem inloggen door 192.168.2.254 in je browser in te vullen. Doe dit het liefst op een laptop/pc die op dat moment bedraad is aangesloten. Mocht je hier nog nooit geweest zijn kun je het wachtwoord weglaten en wordt je daarna verplicht om een wachtwoord aan te maken. Zit er al wel een wachtwoord op maar ben je die vergeten dan adviseer ik een harde reset ( gaatje achterin ) van je modem. ( Let op: eventuele persoonlijke instellingen kunnen dan komen te vervalllen ).

Daarna is het aan jou om met de instellingen te spelen. Zoals gezegd bieden we daar geen verdere ondersteuning in. Wellicht dat een andere gebruiker van het forum jou daar nog meer advies in kan geven :-)
Bedankt voor het antwoord Erwin
Ik ga er dit weekend mee stoeien
Ik laat weten of het is gelukt

Hartelijke Groet, Luuk
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Anycast! Is het ondertussen gelukt? Ik wil graag weten of je met mijn tips iets bent opgeschoten. 🙂
Hallo Erwin
Helaas nog niet
Ben wel i h programma v d experiabox v9 gekomen, maar heb geen idee hoe ik t programma moet veranderen om verbinding te krijgen met de Anycast
Reputatie 7
Badge +18
Ai, wat jammer. Het is je in ieder geval gelukt om in te loggen in het modem. Daar zijn, zoals je wellicht gemerkt hebt veel instellingen te vinden. Ik kan en mag daar geen adviezen over geven. Gelukkig kan je er niets 'kapot ' maken. Mocht je iets veranderen en je krijgt daarna méér problemen volstaat een reset van het apparaat.

Helaas zijn er nog geen andere forumleden die hier ingedoken zijn. Als experimenteren niets oplost dan raad ik je aan om een via Google vergelijkbare issues op te zoeken. Of wellicht heeft anycast een helpdesk/forum? Succes! En als het lukt wil ik graag weten hoe het je gelukt is 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Om heel eerlijk te zijn kan ik hier niet zo veel mee omdat de "anycast-5BDEAB" niets zegt. Ik heb echt een merk + type of iets soortgelijks nodig om iets te kunnen uitzoeken. Verder hoef je niet vanuit de Experiabox te verbinding met de Anycast maar juist andersom.
Oké Erwin en Robin bedankt.

Ik ga er zeker mee verder, en zal hier vermelden hoe het afliep
Die Anycast is zon Chinees ding v 11 euro, dus n buil ga ik hier niet aan vallen
Reputatie 7
Badge +30
Oooh, De AnyCast M2? Als je die inplugt en naar HDMI krijgt krijg je als het goed is een stappen plan. Die volg je en dan kom je in een soort webinterface van dat ding waar je de SSID en WPA Key van de Experiabox kan invullen.
Oké Robin, dat heb ik natuurlijk gedaan, maar krijg dan een beeld waarbij ik kan kiezen tussen Android of AirPlay dus Apple
Reputatie 7
Badge +30
Als het goed is kan je, zodra de Anycast verbonden is, je scherm vanuit een android of ios apparaat mirroren naar het apparaat. De anycast zal dan gewoon in het lijstje staan op je telefoon.
Probleem is dat hij wel de experiabox vindt alleen hij maakt de connectie niet
Reputatie 7
Badge +30
Je bedoelt dat ie de connectie met de Experiabox niet maakt? Dit is in die webinterface van de Anycast? Heb je al een ander WiFi kanaal geprobeerd? T kan zomaar zijn dat niet het volledige bereik (met name kanaal 12-13) niet ondersteund worden zoals je ook nog wel eens ziet met apparatuur van Amerikaanse makelaardij.

Reageer