Beantwoord

Verbinding maken omvormer zonnepanelen met internet

  • 28 January 2019
  • 4 reacties
  • 1088 keer bekeken

het maken van verbinding omvormer met router via WIFI is gekend ? maar bij de aankoop van zonnepanelen werd mij verzekerd dat dit evengoed zal werken met een powerline verbinding,daarom werd bij de plaatsing een kabel voorzien met powerline ipv WIFI .
Nergens kan ik vinden hoe ik verbinding kan maken van Omvormer Omnik Sungevity met router om de monitoring te starten.Heb een account met Omnik solar inverter.

Vriendelijke groeten
Victor

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door TimovanAlen 29 January 2019, 09:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +6
@Victor441026,

wij hebben onze zonnepanelen aangesloten middels Wi-Fi en werkt uitstekend.

Wellicht dat de handleiding van Sungevity je kan helpen, je kan deze hier vinden.

Heeft de installateur een Poweline aangesloten met Wi-Fi mogelijkheid?

Neem aan dat je account bij Sungevity afgerond is? Zodra dat gebeurd is kan het enkele uren, en geen minuten zoals in de handleiding staat, duren voordat je de gegevens zult zien in de Omnik Portal.

S6
Reputatie 7
Heb je de omvormer aangemeld op de Omnik portal.

Hallo

Inderdaar aan omvormer is de wifi vervangen door kabel met powerline toestel om aan te sluiten op elektriciteitsnet. Hoe het dan verder moet ?ik vind de omvormer niet op het internet.

beste groeten
Victor
Reputatie 7
Als je een PC op die powerline aansluit, kan je daar dan mee op Internet?
Heb je de app Fing op een telefoon of tablet staan?
Zo nee, installeer die dan en zoek naar de aangesloten apparaten.
Overigens wordt het nu weer donker en als het goed is gaat de stroom er zo volledig vanaf waarna je de omvormer niet zult kunnen vinden.