Vraag

Verbinding met extern bureaublad werkt niet

• 20 juli 2018
  • 16 reacties
  • 1297 keer bekeken

Beste,

Ik probeer thuis verbinding te maken met mijn werk via een VPN verbinding. Echter krijg ik thuis op mijn KPN netwerk een foutmelding als ik verbinding maak met het extern bureaublad:
Computer xxxxxx is niet gevonden. Mogelijk behoort xxxxxxxx niet tot het opgegeven netwerk. Controleer de naam en het domein van de computer waarmee u verbinding wilt maken.

Als ik connectie maak via hotspot van mijn telefoon of inlog op het thuisnetwerk van mijn ouders (Ziggo) lukt het wel probleemloos om in te loggen, dus het lijkt dat de instelling op mijn laptop juist staan en dat het probleem in mijn experia box V10 zit.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

16 reacties

Reputatie 7
Welke VPN software gebruik je?
Wat is het subnet van het netwerk op jouw werk? Is dat toevallig ook een 192.168.2.x netwerk?
Hoi WJB, VPN software = VPN Access manager en Subnet is niet 192.168.2x.
Reputatie 7
VPN software = VPN Access managerVan Shrew Soft Inc?
Ja van Shrew Soft Inc...
Reputatie 7
Komt de VPN verbinding zelf wel tot stand?
Ja deze gaat goed, pas bij het verbinden met het extern bureaublad krijg ik de foutmelding.
Reputatie 7
Zet IPv6 eens uit op de Experia Box op op jouw PC.
Gaat het dan wel goed?
Nee helaas, zelfde foutmelding...
Iemand nog een idee?
Reputatie 7
Ik gebruik zelf ook de VPN cliënt van Shrew Soft Inc. voor VPN verbindingen naar één van mijn klanten en daarmee ervaar ik geen enkel probleem vanaf het netwerk thuis via onze V10.
Ik denk dan ook niet dat de oorzaak in de V10 gezocht moet worden.

Gebruik je een computer naam om mee te verbinden of het IP adres van die computer?
Ik gebruik de computernaam... ik vind het erg vreemd dat het via ander verbinding met het internet (Ziggo/KPN mobiel hotspot) wel werkt, dus daarom zou ik denken dat het wel aan de V10 of KPN instellingen ligt... Sowieso bedankt voor het meedenken...
Reputatie 7
Badge +30
Indien mogelijk zou je sowieso het IP nog kunnen proberen, maar of t veel helpt...
Nee helaas werkt ook niet...
Reputatie 7
Heb jij in de DNS server van de Experia Box toevallig een entry staan voor die computernaam?
Voer eens een trace route (tracert) naar het IP adres van die computer.
Zie je dat deze door de VPN tunnel geleid wordt?
In de DNS van de Experiabox staat de computernaam niet... moet dit wel?

Traceert heb ik uitgevoerd en deze voert hij volledig uit. Wel een aantal request timed outs...
Reputatie 7
Nee hoor, de computernaam hoeft daar niet in te staan.
Als je in die trace route zelfs antwoord krijgt van de computer waar de remote desktop naar opgezet moet worden, dan zou de rdp cliënt die computer toch ook moeten kunnen vinden.

Reageer