Beantwoord

Verbinding met Zender Verbroken: stb-nmc-400. Internet en bellen vallen dan ook weg

  • 21 March 2021
  • 10 reacties
  • 303 keer bekeken

De laatste 2 weken verdwijnt regelmatig het signaal van de tv maar tegelijkertijd ook internet/bellen. Soms heel even maar meestal wat langer. Het is vooral ‘s avonds als je net tv zit te kijken, overdag lijkt het stabieler. Alles opnieuw opstarten helpt niet en andere oplossingen helpen niet. We hebben al regelmatig zowel modem als experiabox (V10) opnieuw opgestart maar probleem blijft terugkomen. Alles is bekabeld dus geen Wifi of versterkers in gebruik.

icon

Beste antwoord door EM21 31 March 2021, 17:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Dit heb ik dus ook! Ik heb het idee dat heel veel KPN klanten dit hebben klopt dat?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @EM21 Deze melding betekent eigenlijk simpelweg dat je ontvanger geen verbinding heeft met ons. Als de rest van je verbinding ook uitvalt en alles bekabeld aangesloten zit zonder extra netwerkapparatuur heb je eigenlijk al een hoop uitgesloten! Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

@Angela35 ik zie dat jij al geholpen wordt door mijn collega in je eigen topic.

Dag Thomas,

Ik heb alles bekabeld om juist een goede verbinding te hebben. De afgelopen 2 dagen was de verbinding weer goed. Het is vaak in het weekend dat het fout gaat. Het lijkt net of het netwerk overbelast wordt. Wat later op de avond wordt het dan soms iets beter.

Reputatie 7
Badge +10

Toevallig gisteren hier ook. Mogelijk dat het met een update van de TV-ontvanger te maken heeft, die tussen 9 en 30 maart wordt uitgerold?

 

 

Nadat ik de TV-ontvanger voor 10 minuten van de stroom heb afgehaald, mijn router heb herstart,
(eigen router - geen Experia Box), de TV-onvanger na 10 minuten weer heb ingeschakeld, en software opnieuw werd ingeladen, is alles weer hersteld en loopt het hier weer normaal (glasvezel).

In ieder geval heb ik nu de genoemde update   NMC 8.0.116_2  in de TV-ontvanger zitten.
(HTML versie  4.116.208  -  DBL versie 2.0.9 )

Reputatie 7
Badge +20

@Babylonia die houden we in de gaten maar ik vermoed niet dat deze update de oorzaak daarvan is.

@EM21 Bekabeld is goed! Dat sluit een hoop uit. Ikzelf werk helaas niet in het weekend dus kan dan niet met je meekijken. Zou je ons hier eens over kunnen bellen op 0800-0402 of chatten met ons via www.kpn.com/service als je de storing ervaart? 

Dat wil ik wel proberen, alleen werkt internet en bellen dan ook niet dus dat moet ik dan doen als het even niet hapert. Ik heb geen mobiel met abonnement dus dat is geen optie. Op dit moment werkt alles weer na behoren dus ‘fingers crossed’

Reputatie 7
Badge +20

0800-0402 kun je ook bellen met prepaid. Dat is altijd een gratis nummer!

Reputatie 7
Badge +20

 @EM21 heb je mijn collega's nog kunnen bereiken en/of een oplossing kunnen vinden?

Hallo Thomas,

Het was niet nodig, alles was de afgelopen week en ook in het weekend stabiel. Ik hoop dat het iets van tijdelijke aard is geweest. Misschien toch iets aan het netwerk want ik heb hierniets meer aangepast.

Hier precies hetzelfde probleem is zeer irritant valt op dat dit vaste prik is vanaf 16.00u. Tussen 10 en 13.00 dit probleem ook ervaren