Beantwoord

Verbinding Solaredge omvormer i.c.m. Experia Box valt steeds weg

• 7 juni 2018
  • 6 reacties
  • 227 keer bekeken

de verbinding tussen de solaredge omvormer (loopt via adapters via het 220V net) wordt steeds verbroken en maakt niet automatisch zelf weer verbinding met de experia V9.
Heeft dit iets te maken met de instelling van de Experia V9 ?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door hvgils 7 juni 2018, 19:13

werkte alleen als ik beide deed herstarten, ik heb vanmiddag provisorisch een verbinding gemaakt tussen de omvormer en de experia box middels een vaste kabel en tot nu toe werkt de verbinding prima.
Ik kijk dit een paar dagen aan, mocht de verbinding goed blijven dan ga ik ervan uit dat het probleem in de adapters zit.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Kan je aangeven wat er precies wegvalt, en hoe jij die conclusie trekt? T is mij namelijk niet dat of je nu de adapters, IP-connectie of iets anders bedoelt
Op welke wijze herstel je de verbinding weer?
verbinding tussen de omvormer en de experia box waardoor ik via de app geen updates meer krijg van de opbrengst van de zonnepanelen.
Om de verbinding weer opnieuw wel te krijgen schakel ik de zekering van de omvormer 3 minuten uit en daarna weer in en start ik de experia box weer opnieuw op.
Dan komt de verbinding in de meeste gevallen wel weer tot stand maar is wel van korte duur ( van paar uur tot maximaal 1 dag).
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Weet je zeker dat je beide moet doen? Of is alleen de Experiabox of alleen de omvormer herstarten ook genoeg?
werkte alleen als ik beide deed herstarten, ik heb vanmiddag provisorisch een verbinding gemaakt tussen de omvormer en de experia box middels een vaste kabel en tot nu toe werkt de verbinding prima.
Ik kijk dit een paar dagen aan, mocht de verbinding goed blijven dan ga ik ervan uit dat het probleem in de adapters zit.
@hvgils ik had een vergelijkbaar probleem. De solar Edge omvormer werkt met ipv6. Dit moet in de experia box wel "aan" staan.
Het bedrijf dat bij ons de solar edge omvormer installeerde zei dat de omvormer met een WiFi verbinding niet betrouwbaar werkt en heeft direct aangesloten middels een vaste kabel.
Ik had ooit dit probleem ook met Toon en heb dat toen opgelost door een vast IP adres aan de Toon toe te kennen.

Reageer