Vraag

verbonden met ander netwerk?

  • 17 January 2021
  • 10 reacties
  • 362 keer bekeken

Reputatie 2

In de kpn app Thuis app zag ik altijd mijn netwerk en 4 verbonden superwifi dingen etc... 

 

Nu opeens echter zegt de app dat ik verbonden ben met: H369A434248… Geen idee!? Verder zie ik niets in de app en kan ook niet verder. Ik kan alleen een wachtwoord invoeren maar dat is niet het wachtwoord dat ik op mijn eigen netwerk heb. 
 

Alle apparaten die ik verder heb (iPhones, iPads, tv’s etc) geven allemaal aan verbonden te zijn met mijn netwerk. Hetgeen voorheen ook in de KPN Thuis app stond…

 

wat is er aan de hand??? Hoe zorg ik ervoor dat ik gewoon weer mijn kpn experiabox en superwifi schotels etc zie…. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Staat de Wi-Fi van het modem uit?

Reputatie 2

Die staat uit. Dat moest van KPN omdat ik SuperWifi heb. Het werkte ook al een tijd gewoon en op zich heb ik nog steeds verbinding en WiFi... 

 

Alleen vond die KPN thuis app dat Ik kennelijk met n ander netwerk ofzo ben verbonden. 
 

ik had ingelogd op dat 192.168. Nog wat en dan zie ik dat het H369A434248 onder t tabje internet staat als SSID naam. Dat wachtwoord heb ik net in de thuis app ingevoerd en dan kom ik er in maar dan zie ik de superwifi schotels niet meer in t overzicht… Of als ik nu die naam zelf in de setting verander maar mijn oude netwerknaam, pikt ie dan de gekoppelde schotels weer op? Erg vaag...
 

@Joep1965… Ik had tikte per ongeluk op “beste antwoord” met dank aan mijn ietwat irritante huisdier… Excuses ik kan dat kennelijk niet ongedaan maken...?

Reputatie 2

Ga de experiabox maar eens aan-en uitzetten

Reputatie 7
Badge +15

@eacrusher Wat een bijzondere situatie. 

Hoe is het op dit moment? Heeft het uitschakelen en opnieuw inschakelen resultaat gehad? 

Reputatie 2

Nou @Rutger_  ik schijn met KPN altijd een “bijzondere” situatie of “monteur” te treffen… Ik word er best moe van.

 

maar goed...

Opnieuw opgestart. Eerst gebeurde er helemaal niets. Toen opeens veranderde mijn netwerk afwisselend tussen de oude naam van t netwerk en het HPA…… naam. Al die tijd had ik gewoon WiFi. 

Na vrijdagavond en na een keer of 3 opnieuw opstarten vond ie in de app opeens 1 bedrade SW-schotel in de meterkast... (niets veranderd)

zaterdagmiddag waren er 3, toen 2, later weer 3 en opeens alle 4. Ze zijn allemaal afzonderlijk bedraad omdat de “super” WiFi anders helemaal om janken is. 

Toe weer alle WiFi schotels uit en aangezet en daarna vond ie ze allemaal maar wel dat de schotel op de 1e verdieping de primaire schotel is. 
 

ik ben er WEER  ff klaar mee…. 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tis bij mij ook een puinhoop met die home app. Ik heb een eigen router (achter de KPN Box 12) en achter die eigen router heb ik in 1 vlan 2 SuperWiFi zitten. Die ziet die als ik met dat vlan verbonden ben, prima 👍

In een ander vlan heb ik ook 2 SuperWiFi's en 2 Experia WiFi's zitten, die ziet die niet. Daar wil die de Experiabox installeren. Wat natuurlijk helemaal niet van toepassing is 😄

Reputatie 7
Badge +15

@eacrusher Als alle versterkers bekabeld aangesloten zitten dan zou het niet uit mogen maken dat een andere versterker de master is. 

Ik begrijp dus dat nadat ze allemaal zichtbaar waren de wifi nog steeds niet was zoals hij zou moeten zijn? 

Reputatie 2

Het wisselt… Nu is de WiFi schotel in de meterkast weer de primaire terwijl ik niets gewijzigd/gedaan heb maar hij vond alle schotels dus wel weer na 3 of 4 keer opnieuw opstarten. 

De WiFi werkte ondanks dat de app ze dus eerst niet vond en soms een andere naam stond… Dus dan geen verbinding met mijn netwerk naam maar met een HPA3……….

Reputatie 7
Badge +15

@eacrusher Bijzonder, het lijkt er op dus op dat er dus gewisseld wordt wie de master is. 

De wifi blijft dus ten alle tijden goed werken, alleen de informatie in de thuis app klopt niet? 

Reputatie 2

Dat klopt… De WiFi werkt.
 

Alle verbonden apparaten bleven/blijven ingelogd en laten mijn “WiFi netwerk” zien. 
 

de kpn app liet dat het H369A434248 netwerk zien. En vond in de app dus geen schotels. Maar via de browser op 192.168 admin zie af ik wel de apparaten ertussen.
 

Mijn home security cameras verloren wel de verbinding en ook mijn WiFi connectie met mijn werk was ook weg maar later weer terug… etc. etc. etc. :-)

 

Erg vreemd allemaal...