Verhoging thuis abonnementskosten en traag internet

  • 25 November 2020
  • 14 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik zag dat per oktober het thuisabonnement is verhoogd met € 2,50. Waarom is dit?

Ik was klant bij Telfort en nu is mijn abonnement verhoogd.

Ik dacht dat glasvezel beter internet zou geven maar niets is minder waar. Het internet is traag en ik heb regelmatig op mijn tablet geen verbinding, zeker op de 1e verdieping niet. Ik heb daar nooit eerder problemen mee gehad.

Ben hier zeker niet blij mee. Dit geeft me te denken…...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Is er misschien korting van het gedeelte telefonie af?

Verder heeft glasvezel niets met WiFi (draadloos  internet)  te maken. U kunt de wifimanager proberen en mogelijk twee gratis WiFi versterkers krijgen.

bedankt voor je reactie. Nee hoor ik heb geen telefonie

Nergens anders in de factuur waar de korting wordt verrekend? 

Mijn vaste abonnementskosten waren in september € 46,13 zonder de extra's en per oktober en november zijn die vaste kosten ineens € 48,63 zonder de extra's. Ik kan me niet herinneren dat ik hier bericht over heb gehad.

 

Ik zat nog even aan de inflatie te denken. Check de volledige  factuur en staat er nergens een credit van 2.50?

Ik zal ze morgen nog even verder checken en laat ik het weten. Ga ik ook de wifimanager proberen. Bedankt tot zover. Vriendelijke groeten 

Ik hoor het wel.

Hallo Jeroen. De facturen heb ik gecheckt en die kloppen.

Verder heb ik de wifimanager gedraaid en de verbindingen waren niet goed. Ze hebben op afstand de instellingen veranderd van het modem maar dat gaf geen oplossing. Zowel boven als beneden was het ong. 20 mb.

Het advies was: 2 wifiversterkers aanschaffen. Maar ik heb de prijzen gezien en het s me niet waard om die aan te schaffen. Als het probleem in jullie apparatuur zit, ga ik geen kosten maken.

Groet

Krijg u ze niet gratis dan?

Ik stuur je even een privé bericht.

Reputatie 7
Badge +24

Er is geen probleem. Want WiFi word niet gegarandeerd. U betaald niet voor WiFi. U betaald voor internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dus ook al doet WiFi het niet, dan kunt u er nog niets van zeggen.

Reputatie 7

Hoi @Mnbvcxz, de facturen zijn opgehelderd begrijp ik, dat is goed nieuws. De WiFi verbinding nog niet begrijp ik, ondanks dat je de WiFi Manager had gedaan. Aan het einde geeft de manager je suggesties, als de verbinding niet goed bevonden is is dat vaak iets anders dan het kopen van versterkers. Wat kwam er precies uit? 

Hallo, Er werd geadviseerd om versterkers aan te schaffen, maar die zijn bedraad dus dat ga ik niet aanschaffen.

Momenteel doet de wifi het wel weer goed, dus misschien heeft de wifimanager en het veranderen aan de instellingen toch geholpen. Dus wat mij betreft is het nu wel ok.

Bedankt in ieder geval voor je reactie

Reputatie 7

Bij dat advies is de WiFi verbinding niet super slecht, als de verbinding echt niet goed is wordt er namelijk een mogelijkheid geboden om ze gratis te ontvangen.

Het kan inderdaad zijn dat de gewijzigde instellingen nu helpen, laten we ze zo laten zodat je het kunt blijven gebruiken :slight_smile:  Mocht het toch terugkomen, of als je andere vragen voor ons hebt, je weet ons vinden.