Beantwoord

verhuizen naar het buitengebied

• 5 maart 2018
  • 4 reacties
  • 125 keer bekeken

Geachte,

per half mei 2018 verhuizen mijn vriendin en ik naar het buitengebied. We gaan tijdelijk in een woon-unit wonen. Ons huis wordt gebouwd in eind 2018- medio 2019. De plek waar we naar toe verhuizen heeft geen kabel. Wel is er onlangs glasvezel aangelegd maar om daar aan mee te doen is erg duur vind ik.
Ik hoorde dat er een oplossing is waarbij je een modem kunt kopen waarmee je zelf een eigen netwerk kunt maken en ook via dit netwerk kunt netflixen etc.
Wie kan mij adviseren wat de mogelijkheden zijn? Tijdelijk zouden we voor de de korte termijn voor de tv KPN Digitenne willen nemen en een abonnement met 5 GB data.
Maar blijkbaar zijn er al providers die geheel draadloos tv kijken via zo'n modem mogelijk maken.
En .....heb je hier dan een smart-tv voor nodig ?

HELP
icon

Beste antwoord door Joran 10 maart 2018, 11:57

We hebben in privébericht de opties besproken. Op dit moment kan via KPN niet meer dan 3Mb worden geleverd. Sneller Internet Buitengebied zal in de toekomst een optie worden, maar niet op tijd om direct te gebruiken in de tijdelijke woonunit. @Mark 1966: Hopelijk kun je verder met de tips en neem gerust even contact op wanneer jullie richting het nieuwe huis gaan. Dan bespreken we de opties die er dan zijn. Heel veel succes met de bouw!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Mark, welkom op het forum! Ik denk dat je doelt op Sneller Internet Buitengebied, kan dat kloppen? Bij dit product ontvang je nu een 4G modem en een Experiabox. De snelheid van beide verbindingen wordt gecombineerd. Vóór 1 november 2017 hebben we de voorloper van dit product aangeboden, hierbij werd alleen een 4G modem geleverd waarmee je onbeperkt kunt internetten via het mobiele netwerk.

Ik denk dat je op de laatste situatie doelt, dit wordt helaas niet meer aangeboden. Is er wel een ADSL verbinding aanwezig op het tijdelijke adres? Dan is het later dit jaar mogelijk om gebruik te maken van Sneller Internet Buitengebied. Via de link kun je een postcodecheck doen en vervolgens je adresgegevens achterlaten. We nemen dan contact met je op zodra bekend is wanneer we gaan leveren.

Als wij nu glasvezel leveren is Sneller Internet Buitengebied geen optie. Dit is specifiek bedoeld voor adressen die ver van de centrale zitten en een lage snelheid (< 15 Mbps) via ADSL halen. Als andere bedrijven wel glasvezel leveren, maar KPN niet, is dit mogelijk wel een optie. Met de postcodecheck kun je achterhalen of we verwachten dit product aan te bieden op jullie tijdelijke adres.

Om te controleren of Digitenne beschikbaar is kun je op digitenne.nl een postcodecheck doen. Digitenne is op de meeste adressen beschikbaar.

Kun je verder met deze informatie?
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, maar wat voor glasvezel is dit? Als dit Mabin o.i.d. is dan valt mijns inziens die €1800 (aanname; specifieke details missen) echt wel mee. Zeker als je de prijzen van aanbieders met KPN vergelijkt. Afhankelijk van de aanbieder heb je dat zeker binnen 10 jaar terugverdient, en dan geniet je wel van een super snelle internetverbinding die ook nog eens betrouwbaar is.
Reputatie 7
Badge +28
We hebben in privébericht de opties besproken. Op dit moment kan via KPN niet meer dan 3Mb worden geleverd. Sneller Internet Buitengebied zal in de toekomst een optie worden, maar niet op tijd om direct te gebruiken in de tijdelijke woonunit. @Mark 1966: Hopelijk kun je verder met de tips en neem gerust even contact op wanneer jullie richting het nieuwe huis gaan. Dan bespreken we de opties die er dan zijn. Heel veel succes met de bouw!
Beste Joran.

Bedankt voor je reactie en tips . Je hebt ons de juiste antwoorden gegeven en nemen zeker contact op met kpn als we in het nieuwe huis trekken. Ik heb geen facebook dus liken gaat niet. Toch erg bedankt.

Reageer