Beantwoord

verkeer monitoren, sites blokken

  • 13 May 2020
  • 4 reacties
  • 1223 keer bekeken

Hoi. Hier in huis wordt momenteel door een van de kids wel erg veel ge-gamed. Dat wordt ontkend, maar de geluiden uit de slaapkamers zeggen genoeg. We hebben een Experiabox v10 (ZTE) en een repeater staan. Iedereen gebruikt windows. 

Ik ben op zoek naar twee opties in de router:

  1. logging - ik wil kunnen zien wie (welk source IP) welke site bezoekt
  2. filtering - ik wil sites/ poorten tijdelijk dicht kunnen zetten

Ik heb wat rondgezocht maar kan deze opties niet vinden. Wie helpt me uit de brand :)

icon

Beste antwoord door basvgils 18 May 2020, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @basvgils, welkom op het forum! Ik kan hier kort over zijn, dit is met de Experia Box niet mogelijk. Hier heb je een router voor nodig met meer mogelijkheden. 

 

Wat je zou kunnen doen is je Experia Box vervangen door een FRITZ!Box. Je kunt er zelf een kopen, maar je kunt sinds kort ze ook via ons huren. Meer daarover lees je hier.  De FRITZ!Box 7590, die je dan zou krijgen als je hiervoor kiest, heeft meer opties op het gebied van toegangsbeheer, logging en filtering. Neem de info even door, heb je verdere vragen, stel ze hier vooral.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een pfsense router achter de Experiabox staan. En ik kan dus alles doen wat u zou willen. Maar je moet wel handig zijn en de juiste kennis hebben om dat alles op de juiste manier in te regelen.

Hoi @basvgils, welkom op het forum! Ik kan hier kort over zijn, dit is met de Experia Box niet mogelijk. Hier heb je een router voor nodig met meer mogelijkheden. 

 

Wat je zou kunnen doen is je Experia Box vervangen door een FRITZ!Box. Je kunt er zelf een kopen, maar je kunt sinds kort ze ook via ons huren. Meer daarover lees je hier.  De FRITZ!Box 7590, die je dan zou krijgen als je hiervoor kiest, heeft meer opties op het gebied van toegangsbeheer, logging en filtering. Neem de info even door, heb je verdere vragen, stel ze hier vooral.

 

 

Ik heb een pfsense router achter de Experiabox staan. En ik kan dus alles doen wat u zou willen. Maar je moet wel handig zijn en de juiste kennis hebben om dat alles op de juiste manier in te regelen.

 

dat zou het punt nieten moeten zijn @Nick83 . Ik heb behoorlijk wat IT-ervaring. Ik had de hoop dat het op te lossen was met de standaard Experiabox maar vrees dat het idd of een andere fouter (fritz!box) of een Circle gaat worden. Een client-side oplossing gaat m niet worden. Daar hacken ze zo omheen ;-)

Reputatie 7
Badge +24

Als ze een VPN verbinding nemen ben je ook klaar. Tenzij je die VPN verbinding weer gaat blokkeren, maar dat blijft een beetje een kat en muis spel.