Beantwoord

Verlengen abonnement - slechte service vaste klanten

• 4 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 315 keer bekeken

Hi KPN,

Al bijna 10 jaar vaste klant. Van de tijd dat hi nog actief was, de reclame 'het is vrijdag en we komen samen' nog regelmatig op tv te zien was en de tijd dat ik mijn eerste blackberry kreeg.

Nog nooit ben ik gebeld met een aanbieding, nu ben ik ook niet een enorme aanbieding hunter, dus vooruit. Na 10 jaar vond ik het toch wel eens tijd worden, dus besloot ik vandaag zelf maar eens te bellen met de vraag of er misschien wat aan de prijs te doen was. "Nee, dat kan tegenwoordig niet meer'.

Ook kon mevrouw niet eens zien hoelang ik al klant ben. 'Sinds 2017'. Oké, duidelijk, het maakt dus echt geen reet uit hoelang je als klant al verbonden bent aan het merk KPN.

Toen ik verder vroeg, hoe het kan dat mijn vriend wel opeens allemaal aanbiedingen ontving toen hij zijn contract beëindigde, vertelde ze me dat je dan onder een andere afdeling valt, klantbehoud. En dán kan er wel van alles geregeld worden.

Ik vind het echt uitermate bijzonder hoe de gang van zake is. Dezer dagen doen veel merken en bedrijven er van alles aan om klanten zo lang mogelijk aan zich te binden, met 1000 marketing trucs, persoonlijke notes bij je bestelling, noem maar op. Blijkbaar is dit bij KPN de laatste zorg, namelijk als ze al klanten kwijt zijn.
Deze service vind ik echt teleurstellend! Ik betaal voor een merk waarbij de abonnementen niet als voordeligste uit de bus komen; prima. Maar met deze klantenbehoud-strategie snap ik echt niet waarom ik in hemelsnaam 10 jaar lang klant ben geweest?!
icon

Beste antwoord door Marina_ 8 oktober 2018, 13:57

Hoi evelien098, welkom het forum. Wat fijn om te lezen dat je al zolang klant bij ons bent. Momenteel geven we inderdaad geen korting meer wanneer je besluit om nog een jaar te blijven bij KPN met je Internet en TV / Telefonie pakket.Dit is dit stopgezet, omdat we er op dit moment voor kiezen om te investeren in het ontwikkelen van het nieuwste apparatuur, de beste service en netwerk. Helaas is dat niet gratis en is er besloten om daardoor een stop te zetten op de 'verlengkorting'.

Als je een heel oud pakket hebt of gaat upgraden kan het zijn dat er nog wel een korting beschikbaar is! Hierbij ontvang je dan een nieuw jaarcontract en zal je overstappen naar een van de nieuwste pakketten. Mogelijk dat dit voor jou voordeliger blijkt dan wat je nu afneemt. Je kan dit terugzien in MijnKPN, en als je wil kan ik dit ook voor je controleren. Zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Daarnaast kun je bij meerdere producten genieten van de KPN Compleet voordelen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi evelien098, welkom het forum. Wat fijn om te lezen dat je al zolang klant bij ons bent. Momenteel geven we inderdaad geen korting meer wanneer je besluit om nog een jaar te blijven bij KPN met je Internet en TV / Telefonie pakket.Dit is dit stopgezet, omdat we er op dit moment voor kiezen om te investeren in het ontwikkelen van het nieuwste apparatuur, de beste service en netwerk. Helaas is dat niet gratis en is er besloten om daardoor een stop te zetten op de 'verlengkorting'.

Als je een heel oud pakket hebt of gaat upgraden kan het zijn dat er nog wel een korting beschikbaar is! Hierbij ontvang je dan een nieuw jaarcontract en zal je overstappen naar een van de nieuwste pakketten. Mogelijk dat dit voor jou voordeliger blijkt dan wat je nu afneemt. Je kan dit terugzien in MijnKPN, en als je wil kan ik dit ook voor je controleren. Zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Daarnaast kun je bij meerdere producten genieten van de KPN Compleet voordelen.
KPN is een provider die zich in het hogere segment heeft gepositioneerd, met de relatief prijzige abonnementen en producten verwacht ik als klant dat zaken zoals service en netwerk op orde zijn. Als ik bij Tele2 een abonnement afsluit, ben ik de helft minder kwijt, maar kan ik er ook van uit gaan dat het aan één van de zaken schort. Dat er bij KPN moet worden geïnvesteerd vind ik erg bijzonder. Dat betekend dat ik de afgelopen 10 jaar daar dus níet aan heb betaald. Slechts aan de korting van andere gebruikers?

Daarnaast kan ik als klant wél een aanbieding krijgen als ik onder de afdeling 'klantbehoud' val? Een enorme omweg en wat mij betreft valt dit ook zéker onder service!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Evelien098, Ik snap dat een korting wenselijk is, maar ik kan je dit niet aanbieden. Zoals aangegeven kan ik wel met je meekijken of een nieuw abonnement voordeliger is. Als je dat wilt, voeg je dan jouw gegevens toe aan je forumprofiel?

Reageer