Beantwoord

Verouderde DSL verbinding

• 15 februari 2017
  • 5 reacties
  • 657 keer bekeken

Beste KPN,

Onlang heb ik een abonnement bij jullie afgesloten (alwaar ik overigens ontzettend tevreden ben over de service en het gemak). Echter zit mij iets niet helemaal lekker. Ik neem namelijk een standaardpakket bij jullie af waarbij er een maximale snelheid van 60 MB/s in het pakket zit. Echter woon ik in een gerenoveerd kantorenpand waarbij er nog een oude DSL verbinding ligt. De maximaal haalbare snelheid via deze lijn is 12 MB/s. Dat is natuurlijk niet van deze tijd (we leven immers in 2017 en niet in 1995).

Nu is het zo dat Albert Heijn zich in hetzelfde complex bevindt als waar mijn woning is. De Albert Heijn heeft een VDSL verbinding met een maximaal haalbare snelheid van 100 MB/s. Gek genoeg zitten beide ISRApunten (dus zowel die van de bovengelegen appartementen als van de Albert Heijn) naast elkaar. Het lijkt me dan ook niet erg lastig om de boel om te lussen. Door jullie wordt ik naar Wholesale verwezen (want belangenverstrengeling enzo). Door Wholesale wordt ik naar jullie verwezen, alvoren jullie mij verwijzen naar Volkerwessels die mij weer terugverwijzen naar jullie. Het bekende kastje en de muur dacht ik zo.

Ik heb mij laten vertellen dat dit soort aanvragen, met betrekking tot het vernieuwen van het ISRA punt, via jullie verloopt. Ik wil namelijk niet in iemand zijn vaarwater zitten en met torenhoge kosten opgezadeld worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan KPN hierin iets betekenen? Wat zijn de kosten van dit gebeuren indien het zaakje omgelust moet worden?

Alvast bedankt iedereen!
icon

Beste antwoord door Paul_ 2 maart 2017, 13:49

Update: in ons systeem kon ik @berenpoot wel omzetten naar VDSL. Hij is namelijk al aangesloten ook al heeft hij geen "bestaand Kanvas adres". Zo gezegd zo gedaan en er wordt nu zo'n 50Mb/s gehaald. Vele malen beter dan die 12 Mb/s. 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ bij jouw postcode?
Beste Anne,

Op dit moment is mijn adres nog niet te vinden (alleen dat van de Albert Heijn) maar daar staat:

Actuele Beschikbaarheid (TELE)
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Hlm-AEH, Hlm-C
Internet Snelheid
110 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
11 Mbit/s
VDSL2*
55 Mbit/s
Bonding*
110 Mbit/s

(MST)
Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Hlm-AEH, Hlm-C
Internet Snelheid
140 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
12 Mbit/s
VDSL2*
75 Mbit/s
Bonding*
140 Mbit/s

Ik heb dan ook nog geen canvas adres heb ik mij laten vertellen. Ik weet ook niet of dit met elkaar te maken heeft?

Alvast bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +30
Ja, dat is de reden. Zodra je adres in kanvas bekend is zal VDSL ook beschikbaar worden.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @berenpoot, welkom op het forum en bij KPN. Hele goede vraag. Zoals Robin ook aangeeft is het belangrijk dat je een bekend Kanvas adres hebt. Ik ga ervan uit dat die er wel in komt. Daar heeft het ongetwijfeld mee te maken. Ik vermoed een kwestie van tijd maar als ik wat kan betekenen hierin dan doe ik dat graag. Het is niet zo dat als ik een monteur stuur, dat hij het kan fixen of iets dergelijks. Reageer je op mijn privébericht? Dan neem ik een kijkje.
Reputatie 7
Badge +24
Update: in ons systeem kon ik @berenpoot wel omzetten naar VDSL. Hij is namelijk al aangesloten ook al heeft hij geen "bestaand Kanvas adres". Zo gezegd zo gedaan en er wordt nu zo'n 50Mb/s gehaald. Vele malen beter dan die 12 Mb/s. 🙂

Reageer