Beantwoord

Verouderde router

  • 27 February 2020
  • 17 reacties
  • 547 keer bekeken

Geachte,

 

Ik krijg al enige tijd de melding dat mijn router verouderd zou zijn.

Mijn WIFI is heel slecht en valt vaak uit, TV valt vaak uit.

Ik heb al vele verbeteringen geprobeerd, maar continu krijg ik de melding dat de router verouderd is.

Hoe is dit op te lossen?

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 February 2020, 19:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Ilonesiers 

Welke experiabox en tv ontvanger heb je eigenlijk?

Ik heb een experiabox V8 en een TV ontvanger Moterola VIP1853

 

Hoi @Ilonesiers . Welkom op het forum.

Waar krijg jij precies deze melding? Wat de 1853 betreft, is deze inderdaad verouderd. Hier kun je via de omruiltool een nieuwe voor krijgen. 

Ik begrijp dat wifi tegenvalt? Wat gebeurt er als je de wifi manager doorloopt? 

Ik heb de WIFI manager doorlopen en dat hielp niet veel. De WIFI werd er eerder slechter door.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Doet eerst die Motorola maar een omruilen zou ik zeggen :wink:

Wat was de uitkomst van de WiFi manager? U heeft nog geen versterkers? Op welke plek in huis heeft u de wifi manager doorlopen? Als uw Experiabox beneden staat, dan kun U de wifi manager het best doorlopen als u boven bent. Of misschien zelfs op zolder. Er vanuit gaande dat u die heeft. Op een plek in huis waar u nog net WiFi heeft.

Heeft u glasvezel? Of een DSL verbinding? 

De opmruilactie van de Motorola staat gepland.

De WIFI manager gaf aan dat ik op de 1e etage en op de 2e etage slechte WIFI had.

Ze hebben toen iets aangepast en toen was de WIFI overal slecht.

IK heb in ieder geval de WIFI versterkers besteld. Degene die we nu op zolder hebben doet niet veel.

Ik heb trouwens een DSL verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +24

Welke heeft u op zolder? Wit of zwart? Rond of vierkant? Aangesloten met een kabel? Een kabel die rechtstreeks naar de Experiabox loopt zonder kastjes ertussen?

Ik begrijp dat je via de wifi managers versterkers hebt besteld? Als je die op tactische plekken in je woning, bedraad aansluit (kan ook niet anders)  dan weet ik bijna zeker dat je veel beter draadloos internet gaat krijgen. Ik ben benieuwd. 

De wifi managers zijn geplaatst. Wellicht dat we er nog 1 bijhalen voor op de 1e etage.

Het WIFI signaal is wel beter, al merk ik dat het modem soms kuren heeft. Even aankijken. Wellicht dat die ook een keer vervangen dient te worden.

 

Laat het weten, @Ilonesiers . Als het kuren blijft vertonen, wil ik dat graag weten. 

De WiFi is een stuk beter. 

De experia box, ofwel her modem blijft kuren houden en valt soms nog uit.

Hoe is het nu? Als de verbinding blijft wegvallen wil ik dat graag weten. Zeker als het modem helemaal uitvalt. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Het probleem blijft. Nu vallen de Expedia box en de tv ontvanger om de zo veel tijd uit.

De tv ontvanger functioneert helemaal niet naar behoren. Het menu werkt niet. Als ik op die knop druk, dan start de interactieve tv opnieuw op.

 

Stroom eraf helpt niks

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten.

@Erwin_ ik heb mijn profiel aangevuld

Ik heb je verbinding op afstand gereset.Als dat geen verbetering geeft, laat het weten.

Wat die tv-ontvanger betreft. Heb je daar een nieuwe afstandbediening bij gekregen? Kun jij die tv ontvanger eens proberen te resetten? ( instellingen → 2 x gele knop → software verwijderen → bevestigen )