Beantwoord

Verschil netgear prosafe gs105e en gs105ev2

• 19 april 2017
  • 6 reacties
  • 1712 keer bekeken

Badge
Wat is het verschil tussen beide switches? Zijn het kleine verbeteringen of moet ik de eerste versie links laten liggen...

Jaap
icon

Beste antwoord door wjb 19 april 2017, 20:54

Kan 1 overnemen van iemand. Maar weet dus niet of het de v2 is. Heb al foto gevraagd van onderkant, waar dat op staat. Ik heb al een v2 en bevalt me uitstekend.
Mocht het de 1 zijn, links laten liggen? (Puur ivm updates?)
De laatste firmware versie van de GS105E was versie 1.2.0.4. De eerste firmware versie voor de GS105Ev2 was versie 1.2.0.5. Sindsdien zijn er nog wel een aantal bugs uitgehaald en zitten we nu op firmware versie 1.5.0.4.
Die GS105E zal vast en zeker voldoen, maar hij wordt feitelijk niet meer door Netgear ondersteund.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
De GS105E (zonder V2) wordt volgens mij niet meer verkocht. Waar ben je die nog tegengekomen?
De GS105Ev2 is het actuele model waarvoor ook nog firmware updates uitgebracht worden.
Om die laatste reden zou ik dus altijd voor de v2 kiezen.
Ik heb er thuis overigens, naast twee GS108Ev3's, vier in gebruik en ik ben er zeer tevreden over.
Badge
Kan 1 overnemen van iemand. Maar weet dus niet of het de v2 is. Heb al foto gevraagd van onderkant, waar dat op staat. Ik heb al een v2 en bevalt me uitstekend.
Reputatie 7
De laatste firmware versie van de GS105E was versie 1.2.0.4. De eerste firmware versie voor de GS105Ev2 was versie 1.2.0.5. Sindsdien zijn er nog wel een aantal bugs uitgehaald en zitten we nu op firmware versie 1.5.0.4.
Die GS105E zal vast en zeker voldoen, maar hij wordt feitelijk niet meer door Netgear ondersteund.
Badge
Het is een v2 gelukkig. Dus dat komt goed.
Vanavond even de firmware update van beide. Mijn huidige staat nog op 1.3.0.1
Is er veel verschil met de nieuwste firmware?
Reputatie 7
Nee hoor, functioneel merk je er niets van. Wel zijn er een aantal bugs verholpen waaronder bijvoorbeeld dat LAN poort 1 nog wel eens op een snelheid van 100Mbps wilde blijven steken.
Badge
thnx

Reageer