Beantwoord

Vervangen experiabox door eigen router

  • 19 May 2019
  • 4 reacties
  • 16129 keer bekeken

Ik gebruik de experiabox v10, enkel voor glasvezel internet. Het bereik is thuis niet je van het. Nu heb ik in de tussentijd een nieuwe router aangeschaft, een Linksys WRT32X. Helaas, als ik hem direct op de experiabox aansluit is het signaal erg zwak van de nwe router. Als het goed is kan de v10 niet in bridgemodus. Kan het zijn dat er hierdoor een conflict optreed waardoor het signaal van de nwe router erg zwak is? Enige oplossing? Het liefste vervang ik de experiabox in zijn geheel (Lyinksys heeft meer mogelijkheden), echter welke instellingen moet ik dan gaan gebruiken?
icon

Beste antwoord door RBxx 20 May 2019, 11:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @jp100, kijk eens in deze (langlopende) topics van het zeer actieve forumlid wjb :
  1. Gebruik een eigen router achter de Experia Box
  2. Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box
Succes!
Hoi @jp100 . Ik sluit me aan bij wat @RBxx schrijft. Die topics van @wjb zijn ideaal als je alles uit je glasvezel verbinding wilt halen en totale controle over je netwerk wilt . Mocht je toch door willen met de v10 en daar assistentie bij willen, weet je mij te vinden. 🙂
Beide bedankt voor het antwoord. Ik zal er even voor moeten gaan zitten.... Weten jullie wel of het mogelijk is dat het direct aansluiten van de WRT32X op de V10 (geen bridgemodes mogelijk) een negatieve invloed heeft op het signaal van de WRT? Laatstgenoemd signaal is zelfs zwakker dan de V10. Dit op diverse plekken in huis geprobeerd.
Ik durf hier zelf geen uitspraak over te doen. Ik moet voorzichtig zijn met wat ik zeg over externe hardware aangezien dat niet mijn vakgebied is. Ik hoop dat je wat aan de topics van @wjb hebt!