Beantwoord

Verwijderen Netwerk. (Expreiabox v10)

• 23 december 2017
  • 10 reacties
  • 688 keer bekeken

Aangezien er personen op ons netwerk aanwezig zijn die er niet op horen,
probeer ik ons netwerk compleet te verwijderen (of resetten), naja compleet
aan te passen waaronder de SSID naam en iedereen te kicken uit het netwerk.
Heb hiervoor het volgende al geprobeerd; reset, terug naar fabrieksinstellingen en naam/wachtwoord wijzigen.

Maar, het oude netwerknaam blijft beschikbaar, blijft zn naam behouden en we kunnen er nog op inloggen.. Met dezelfde wachtwoord..

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de oude netwerknaam verwijdert wordt en ik een compleet nieuwe netwerk aan kan maken?

Iemand die mij kan helpen?
icon

Beste antwoord door Ray_ 20 januari 2018, 14:37

Mijn opsomming was niet bedoeld als in de volgorde, was meer bedoeld als in wat ik alweer opnieuw had geprobeerd ;)

En als t gaat om het inloggen op de router;
- Nieuwe gegevens.

Wat ik in mijn vorig bericht bedoel is dus dat je beide wachtwoorden en beide SSID-namen moet veranderen.

Done and Done. Hielp niet..

Heb het trouwens uiteindelijk op kunnen lossen, doormiddel van 20X terug te zetten naar fabrieksinstellingen en alle apparaten eerst los te koppelen.

Alsnog bedankt allemaal 😃
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ha @Ray_, hartelijk welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Hoe heb je de netwerknaam en het wachtwoord aangepast? En zie je na het aanpassen zowel het oude als het nieuwe netwerk? 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Log in op de V10 met 192.168.2.254
Ga naar Wifi - geavanceerd
Daar kun je het SSID van zowel de 2,4 als de 5 ghz veranderen en tevens de wachtwoorden.
Vergeet niet op Toepassen of Save te klikken.
Daarna wordt het onmogelijk om met de oude gegevens in te loggen.
Reputatie 7
Badge +10
@Ray_, is het met het advies van huistijger gelukt om het netwerk goed aan te passen? Hoor graag van je! 🙂
Reputatie 7
Badge +10
@Ray_, is het met het advies van huistijger gelukt om het netwerk goed aan te passen? Hoor graag van je! :-)
Ik heb geen reactie meer van je gezien @Ray_. Dit bekent vast dat alles gelukt is 🙂 Als je toch nog vragen hebt, geef dan een gil!
Een goedendag,

Ik kon om de een of andere reden een hele tijd niet inloggen dus nog geen reactie terug kunnen geven.
Als reactie op:

Daar kun je het SSID van zowel de 2,4 als de 5 ghz veranderen en tevens de wachtwoorden.

Dit had ik al eerder geprobeerd maar nog steeds blijft het oude netwerk bestaan en kun je nog steeds op het oude netwerk inloggen.
Dus nee, het is nog niet opgelost.. ☹
Een goedendag,

Ik kon om de een of andere reden een hele tijd niet inloggen dus nog geen reactie terug kunnen geven.
Als reactie op:

Dit had ik al eerder geprobeerd maar nog steeds blijft het oude netwerk bestaan en kun je nog steeds op het oude netwerk inloggen.
Dus nee, het is nog niet opgelost.. ☹

Nog even meer duidelijkheid hierover:

- Heb eerst zelf de ssid aangepast naar een compleet andere netwerknaam (eerder random letters en cijfers), toch bleef oude netwerk bestaan en kon je met oude gegevens inloggen.
- Heb daarnaast op de knop 'WiFi standaard instellingen' gedrukt, maar ook hier blijven de oude gegevens bewaard bij.
- Ook heb ik opnieuw de router gereset naar de fabrieksinstellingen (Al wel meer dan 1X), ook hierbij blijven de oude gegevens beschikbaar en kun je er nog mee connecten.
Dit zou volgens de router alle opgeslagen gegevens verloren laten gaan;
'Let op: Door deze handeling zet je het apparaat terug naar fabriekinstellingen. Alle persoonlijke instellingen gaan verloren.'

Bij het connecten van het oude netwerk, kan ik ook zien dat diegene op Ons netwerk inlogt (Komt dus een nieuwe gebruiker in het lijstej van de apparaten op ons WiFi-netwerk)

Dusja, nog steeds niks veranderd..
Reputatie 7
Badge +18
Dit kan eigenlijk niet Ray, ik bedoel niet dat ik je niet geloof, maar als je nu eens opnieuw inlogt op de V10, zie je dan de waarden die je veranderd hebt staan of staan de oude waarden er weer in?
Zo ja, heb je dan wel op toepassen geklikt, zodat de V10 het in het geheugen op slaat?

Wat ik in mijn vorig bericht bedoel is dus dat je beide wachtwoorden en beide SSID-namen moet veranderen.

Na je update gelezen te hebben:
Hierna moet je niet weer de fabrieksinstellingen gaan laden door een harde reset te geven want dan staan de oude gegevens er weer in.
Mijn opsomming was niet bedoeld als in de volgorde, was meer bedoeld als in wat ik alweer opnieuw had geprobeerd ;)

En als t gaat om het inloggen op de router;
- Nieuwe gegevens.

Done and Done. Hielp niet..

Heb het trouwens uiteindelijk op kunnen lossen, doormiddel van 20X terug te zetten naar fabrieksinstellingen en alle apparaten eerst los te koppelen.

Alsnog bedankt allemaal 😃
Reputatie 7
Badge +18
Fijn dat je nog even meldt dat het opgelost is.
Reputatie 7
Badge +10
Wat een gedoe Ray, maar fijn dat het uiteindelijk gelukt is om het netwerk te verwijderen 🙂

Reageer