Beantwoord

Vier computers aansluiten op mediabox

• 4 juni 2017
  • 4 reacties
  • 180 keer bekeken

Onlangs is er een mediabox bij ons geïnstalleerd. Twee computers zijn daarop aangesloten. Twee andere werken via wifi, en de spelcomputer van mijn zoon werkt helemaal niet. De gebruikers hiervan willen graag een bekabelde verbinding. Hoe doe ik dat? Een splitter achter de mediabox en daar de rest op aansluiten?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 4 juni 2017, 10:15

Met dit ding is het eigenlijk altijd succes verzekerd en het is zo goed als helemaal plug'n'play.

Kan je misschien iets meer toelichten hoe het er uit ziet? Ik ben met name benieuwd of die Mediabox een KPN TV Ontvanger is, of de Experiabox.
Dan kan ik eventueel kijken of er nog andere opties zijn en of bovenstaande switch gaat werken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Ik zou een switch aanschaffen die IGMP snooping ondersteund. Die switch verbind je met een netwerk kabel met de experiabox en vanuit daar ga je verder.

IGMP snooping is nodig in combinatie met iTV van KPN.
Reputatie 7
Badge +30
Met dit ding is het eigenlijk altijd succes verzekerd en het is zo goed als helemaal plug'n'play.

Kan je misschien iets meer toelichten hoe het er uit ziet? Ik ben met name benieuwd of die Mediabox een KPN TV Ontvanger is, of de Experiabox.
Dan kan ik eventueel kijken of er nog andere opties zijn en of bovenstaande switch gaat werken.
Het is een KPN Experia Box v*. Als de door jou aangeraden Netgear switch werkt, is mijn probleem opgelost.
Alvast bedankt en een goede Pinksteren \.
Ab Vissers
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja die netgear kan je gewoon er tussen zetten dan als een soort stekkerdoos!

Reageer