Beantwoord

Voor de experts: vreemd probleem met Internet op o.a. tv - Wel Youtube & Disney, geen Netflix en Prime.

  • 26 September 2021
  • 6 reacties
  • 373 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, 


Ik zit met een vreemd probleem. Op mijn Samsung televisie met Android, werkt Disney en Youtube wel, maar zegt Netflix en Prime dat er geen internetconnectie is. Pas als ik mijn Experia V10A opnieuw opstart, werkt Netflix en Prime weer. Tot dat ik de tv uit/standby zet. Bij vervolg zelfde probleem. Daarnaast valt het alarm steeds weg, deze is direct bedraad aangesloten op de Experia.

Situatie
In woorden ziet het er als volgt uit:

In de meterkast staat de Experia V10A, deze heeft een eigen Wifi netwerk. Op dit netwerk is de TV aangesloten (voor Online apps zoals YT en Netflix). De reguliere televisie wordt via de DVS-650 (stroom) naar het KPN kastje in de woonkamer gestuurd. Verder staat er in de woonkamer nog een Sonos setje, deze is ook via Wifi aangesloten op de Experia. Deze werkt gewoon naar behoren.

Op de Experia staat ook een TP-Link aangesloten (Access Point). Deze TP-Link heeft ook een Wifi netwerk, die ik gebruik voor boven en op zolder. Dit werkt op zich goed. Dit netwerk wordt niet gebruikt door de tv of de Sonos. Die zijn beide dus aangesloten op het Experia netwerk.

Zie ook schets voor de hele setup:


Waar het dus mis gaat, is bij de televisie, maar ook bij het Feenstra alarm. Feenstra is direct bekabeld op de Experia, maar valt om de haverklap weg. Hij heeft dan geen internettoegang. Pas na reset Experia werkt hij weer. Even, want na een paar uurtjes (max) valt hij weer weg. Ik ga morgen met Feenstra bellen, maar dit lijkt me een Experia probleem te zijn, zeker icm probleem 2….

Het tweede probleem (en dat is in een huis met kids veel belangrijker): Netflix en Prime werken dus niet. Behalve de 1e keer nadat de Experia is opgestart. Terwijl Disney en YT prima werken dan. Ook geeft de tv aan dat ik gewoon verbonden ben met het Experia netwerk en kan ik “online surfen”. Maar Netflix en Prime blijven “stil”, op een foutmelding na natuurlijk in de strekking van “geen internet” en “Netflix Error NW-2-4”.

Ik kan er met mijn pet niet bij, waarom werkt Netflix niet en bijv. Disney wel?
Wie o wie kan mij helpen? Ik hoor graag van de experts op dit netwerk, want ik kom er niet meer uit. Het lijkt me echt aan de Experia V10A  te liggen. Die geeft zowel draadloos als bedraad problemen, terwijl het TP-Link netwerk prima blijft draaien.


Wat heb ik zelf al gedaan?

  • Alles gereset
  • Nieuw netwerk gemaakt op de Experia (meerdere keren)
  • Netwerk vergeten en alle producten opnieuw aangemeld
  • Harde/zachte resets
  • TV opnieuw in fabrieksinstelling gezet.
  • Netwerk “geoptimaliseerd” via de KPN app
  • Heel veel uurtjes in de meterkast zitten vloeken

Bedankt voor jullie tijd!

icon

Beste antwoord door Anneke-Anna 26 September 2021, 12:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik schaar me niet onder de experts, maar ik word al duizelig wat er allemaal tussen hangt, DVS-650, TP-link. Als je die ontkoppeld en alleen de TV bekabeld en KPN ontvanger bekabeld rechtstreeks op de experia box aansluit, wat gebeurd er dan? 

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me ook het beste om eerst maar eens die draadloze verbindingset er uit te gooien en maar eens tijdelijk een kabeltje te leggen. Totdat de problemen opgelost zijn.

Misschien zijn ze er meteen mee opgelost, misschien niet. Maar dan weet je in ieder geval zeker dat da niet meespeelt. 

Reputatie 1

Tja, ik begrijp wat je zegt. Maar Experia WiFi is te slecht om op de andere verdiepingen ontvangen te worden, dus TP-link (na slechte ervaring met experia versterkers) erin. En die doen hun werk gewoon goed, zowel tv als alarm staan los van tp-link netwerk.

 

en bekabeld naar de tv gaat niet, of ik moet kabel door de woonkamer leggen…

Reputatie 7
Badge +10

*knip

 

en bekabeld naar de tv gaat niet, of ik moet kabel door de woonkamer leggen…


Ik heb alles bekabeld en de utp kabel loopt ook door de woonkamer en 1 naar boven door het plafond. Goede (zelfklevende) kabelgoten en niemand die de kabels ziet en top verbinding op de koop toe. Het is het uittesten waard om uit te sluiten dat het volgens jou aan de V10a ligt.

Reputatie 7
Badge +24

... of ik moet kabel door de woonkamer leggen…

Ja, doen. Tijdelijk. 

U heeft problemen. Vage problemen. Een draadloze verbindingset kan heel goed de oorzaak zijn. Dus probeer het uit.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tascha_L heb je het nog kunnen proberen met een directe kabel?