Beantwoord

VPN geeft connection error

  • 14 September 2020
  • 10 reacties
  • 347 keer bekeken

Ik heb op dit moment geen VPN verbinding en voorheen wel, bij het googlen op jullie site kwam ik onderstaand verhaal tegen en dit is bij mij precies hetzelfde;

Tekst
Ik krijg op moment dat ik de specifieke VPN opstart op mijn laptop de melding 'A connection to the remote computer could not be established, so the port used for this connection was closed'. Vorige week toen ik thuis werkte had ik geen problemen en werkte de VPN prima. Gisteren op mijn werk kon ik ook de VPN gewoon gebruiken, echter vandaag opeens niet meer.

Ik heb al vanalles geprobeerd, heb contact gehad met de systeembeheerder die die VPN beheert. Collega's kunnen wel vanuit thuis inloggen vandaag, dus iedereen die ik tot nu toe gesproken heb geeft aan dat ik bij mijn ISP moet checken. Ik heb modem reeds herstart maar dat heeft niet geholpen.

icon

Beste antwoord door Erik_

@FamNanne

: je bent zojuist voorzien van de nieuwe firmware. Dit is de versie die eindigt op build193. Je Experia Box is hierdoor herstart. VPN moet nu weer gewoon kunnen. Graag hoor ik je ervaringen.Bekijk origineel

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Babylonia 25 September 2020, 16:08

Bekijk origineel

10 reacties

Wanneer krijg ik een reactie? Ik heb al div. medewerkers van KPN gesproken en mijn Experia Box moeten resetten maar helaas nog steeds geen VPN verbinding.

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @W.Klaassen. Van harte welkom hier. Lastig dat je tegen VPN-problemen aan loopt. Het topic waar je naar refereert is er eentje van vorig jaar. Destijds was er een issue met de VPN in combinatie met de Experia Box, waarvoor uiteindelijk het probleem is opgelost met een firmware upgrade.

Je geeft aan dat je je Experia Box al hebt herstart. Heb je deze ook teruggezet naar fabrieksinstellingen? Heb je (indien mogelijk) al eens getest of het wel lukt als je een ander VPN-protocol gebruikt? En verder: welke Experia Box heb je? 

 

Hoe zet ik die terug naar de fabriekinstellingen? Ik het de Experia Box V10

 

Reputatie 6
Badge +9

Hoe zet ik die terug naar de fabriekinstellingen? Ik het de Experia Box V10

 

Op de pagina: Hoe herstart of reset ik mijn Experia Box (modem)? wordt uitgelegd hoe je de Experia Box terugzet naar de fabrieksinstellingen. Als je op de link klikt, kom je op de juiste pagina terecht. :slight_smile:

Hallo,

Dit hebben we al geprobeerd en helaas werkt de VPN verbinding nog steeds niet. Ik heb de vraag bij KPN Klantenservice ook uitstaan en zoals ik in mijn eerste bericht heb aangegeven schijnt het zo te zijn dat mijn Experia Box V10 moet worden voorzien van de nieuwe firmware, eindigend op build 193.

Geen idee of jullie via de forum hierin iets kunnen betekenen? Via KPN Klantenservice heb ik niets meer gehoord en is er dus ook nog niets opgelost helaas……

 

Reputatie 6
Badge +9

Ik wil hier graag nog even voor je in duiken, @W.Klaassen. Want ik vraag me af of dat het geval is. Zou je in ieder geval je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Kun je verder nog antwoord geven op onderstaande vragen?

  • Betreft het een uitgaande of een inkomende VPN-verbinding?
  • Welke VPN-methode gebruik je? 
  • Gebruik je een Windows PC als client? 
  • Heb je al eens geprobeerd of VPN wel werkt als je met een ander netwerk dan je thuisnetwerk verbinding maakt
  • Het VPN adres is vpn.m-t-a.nl
  • De methode is een Windows 10 VPN client, met L2TP/IPsec in combinatie met MS-CHAP v2

Ik heb geprobeerd via Ziggo verbinding te maken, maar helaas ook zonder resultaat

Reputatie 7
Badge +10

Als je met Ziggo ook geen verbinding hebt, vermoed ik toch wat veranderingen met instellingen?

Mogelijk dat bij update van Windows 10 een bepaalde register sleutelwaarde is terug gezet naar standaardwaarde??  Relevant bij gebruik achter een router (NAT) en gebruik van L2TP/IPSec.
Dat zou je in ieder geval kunnen controleren.

In het Engels.

On the Windows machine, open the registry and add/edit the following property:

-- Login to the Windows machine as Admin.
-- Go to 'Start > Run' and type regedit.
-- Locate the entry
.. "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent"
-- Right-click and Create a new DWORD (32-bit) value.
-- Add "AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule" and save.
-- Modify the new entry and change Value Data from "0" to "2" (Hexadecimal)
-- Reboot the computer and test the connection.

Een mogelijk meer duidelijke omschrijving in het Nederlands met plaatjes bovendien,
vindt je  < HIER >  m.b.t. het gebruik van L2TP.

Om makkelijker de juiste regels te vinden, kopieer die lang beschreven regels tekst in die uitleg, en plak het vervolgens in de register editor.  Dan kom je gelijk bij de bewuste regel in het register uit.

Bijv. de regel:  c. Typ
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent
in het zoekveld bovenaan het Register-editor venster.....

en bij:  e. Typ  “AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule”  en druk op Enter.

Die regels kopiëren, en plakken zonder de aanhalingstekens.
Zo maak je met zo'n regel daarin geen fouten.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @W.Klaassen. Duidelijk. Zoals @Babylonia al aangeeft: als je ook geen VPN-verbinding hebt via een netwerk van Ziggo, dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in je VPN-instellingen. Heb je gekeken naar de adviezen die @Babyloniabovenstaand geeft? Anders zou je ook nog contact op kunnen nemen met de IT-afdeling van je bedrijf. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @W.Klaassen. Ik heb niets meer van je gehoord. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels is opgelost. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reageer