Beantwoord

VPN L2PT werkt niet meer op Experiabox v10

  • 1 July 2019
  • 22 reacties
  • 605 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al een aantal jaren een L2PT VPN server op mijn netwerk waarmee ik van buitenaf verbinding maak.
Na het aanpassen van een andere applicatie op de router en het herstarten werkt de vpn in een keer niet meer.
Alles al geprobeerd router default en alles opnieuw ingesteld, vpn op pc opnieuw ingesteld, vpn server opnieuw ingesteld.
PPTP werkt wel maar is niet veilig
L2PT werkt alleen via intern IP
poorten geforward 500, 1701, 4500 alle UDP

KPN gebeld omdat er problemen bekend zijn met het V10a modem.
gelijk keihard afgewezen met dat ondersteunen wij niet!
We kunnen wel een monteur sturen, nu heb ik regelmatig te maken met KPN monteurs via het werk en soms moet ik ze uitleggen hoe een port forward werkt dus daar heb ik ook niet echt vertrouwen in
icon

Beste antwoord door Erik vH 2 July 2019, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Heb je een V10 of een V10a?
Plaats eens screenshots van alle instellingen op de Experia Box die je t.b.v. de L2TP VPN hebt doorgevoerd.
Op wat voor een apparaat draait jouw VPN server?
Heb je gekeken of jouw eigen IP adres wellicht geblokkeerd is op de VPN server?
Reputatie 1

Reputatie 1
Dit staat nu in de router het is een V10
de L2PT vpn server wordt door middel van een Qnap NAS gemaakt.
als ik dus het interne ip adres van de Qnap in de vpn verbinding zet en de laptop op het interne netwerk verbind dan werk de vpn wel maar als ik het via 4g of extern doe werkt het niet
Reputatie 7
Heb je het probleem gevonden of is het topic ten onrechte als "beantwoord" gekenmerkt?
Reputatie 1
Dat heb ik denk ik per ongeluk zelf gedaan.
Reputatie 1
Ik ben inmiddels zover dat het op mij oude laptop werkt met de L2PT en op mijn iPhone alleen de nieuwe laptop nog niet
Reputatie 7
Maar als je op jouw oude laptop een L2TP/IPSec VPN tunnel kunt opbouwen ligt het probleem blijkbaar niet in de configuratie van jouw Experia Box en VPN server.
Reputatie 1
Te vroeg gejuicht nu werkt het weer nergens op
😥
Reputatie 1
het vreemde dat het achter elkaar werkte op laptop, iPhone en ipad en na een uur werkt het nergens meer op.
ik heb deze verbinding dus al ongeveer 5 jaar werkend en nu sinds een jaar op de nieuwe experiabox v10
nu is het plotseling vorige week gestopt met werken.

fijn dat je mee wilt denken trouwens
Reputatie 7
Je zou bijna denken dat het probleem hogerop in het netwerk gezocht moet worden, maar dan zou de kans groot zijn ook ik daar last van zou hebben. Dat is niet het geval, ik kan immers probleemloos een L2TP/IPSec VPN verbinding opzetten.

Zou jij jouw V10 eens opnieuw willen opstarten. Het zou niet nodig moeten zijn, maar baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Reputatie 1
Dat heb ik al een aantal keer gedaan, ik heb hem ook gedefault en de poorten opnieuw geprogrammeerd.
Ok getest met alleen de nas op de router
Reputatie 7
Hmmm... 🤔
Reputatie 1
Hij heeft het net weer even gedaan een paar minuten daarna weer niet
ik heb het dus ook al met een andere nas met vpn geprobeerd die deed het ook niet
Reputatie 7
Vreemd dat het af en toe wel doet en dan weer niet.
Ik zou bijna zeggen dat het vervangen van de Experia Box een volgende stap zou moeten zijn, maar dan bestaat het gevaar dat je een V10a gaat krijgen en ik weet niet of dat nu zo'n "vooruitgang" is. Heb je nog ergens een V8, V9 of V10 bij vrienden of kennissen die je even kunt lenen om te testen.
Reputatie 1
Dat is heel aardig van je maar ik heb zelf ook nog een v10 en een v8 liggen en die ook getest werkte helaas ook niet.
Reputatie 7
Je maakt het wel een heel intigrerend vraagstuk.
Hoe is de Qnap op de Experia Box aangesloten?
Rechtstreeks, via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?
Reputatie 1
Het enige wat er nog tussen zit is de glasvezel-lan converter ik heb die ook maar eens spanningsloos gemaakt
Reputatie 1
Qnap zat via switch nu voor de test rechtstreeks om dingen uit te sluiten.
Reputatie 7
Dus je hebt een glasvezelaansluiting.
Als je de wanhoop nabij bent, dan is er altijd nog een alternatief. 😉
Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".
Maar eerst maar eens kijken of het gaat werken zonder die switch er tussen.

Ik heb dus een EdgeRouter Lite 3 en gebruik de L2TP/IPSec server op de router zelf.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je niet toevallig die UPnP configuratie van de QNAP gedraait? Dan gaat ie namelijk zelf poorten randomisen en via UPnP forwarden.

Lekker handmatig doen + de poorten die je al hebt geforward. Dat werkt icm met de V10 bij mij perfect.
Reputatie 1
Dat is wel een goede, ik heb het gelijk even nagekeken maar zowel de nas als de router staat de upnp uit
Reputatie 1
Nu is het vreemde dat het gister avond een paar keer heeft gedaan en sinds vanochtend ook.
Niet heel stabiel dus.
Ik ben nu van plan om de V10 te vervangen voor de edgerouter 3 lite.
Wjb wou mij wel helpen met de configuratie file dus ik hoop dat dat het op lost.