Beantwoord

VPN met Experiabox V9 komt niet tot stand

  • 11 June 2019
  • 94 reacties
  • 1743 keer bekeken

Hallo, Sinds een week of 6 kan ik van het ene moment naar het andere niet meer gebruik maken van mijn VPN naar mijn werkgever. KPN, werkgever wijzen allen naar elkaar en arme ik zit in het midden met een VPN verbinding die ik alleen nog op mijn hotspot via mobiel kan maken.

Dat is juist het geval dat onze ICT zegt alles is ok, hotspot VPN werkt, Ziggo van de buren werkt, maar via bedraad of wifi of zelfs direct op de Experai box kan ik niet de verbinding opzetten. Juist door de Ziggo/Hotspot verdenk ik de experia box.

KPN klanten service (ze blijven vriendelijk) zegt dat alles er goed uitziet en dat ik me...je raad het al, tot me werkgever moet wenden. Vandaar de 6 weken, ik blijf me vervelend van kast naar muur sturen tot er een moe wordt en me ECHT eens helpt.

Vraag is kan het de Experiabox zijn?

Deze heeft inmiddels een paar keer factory reset voor zijn kiezen gehad, maar ook dat geen soulaas. Ik heb wel een paar verbindingen lopen die bv camera (logitech) en temperatuur gegevens naar mijn mobiel stuurt. Maar dat werkt voorheen ook zonder problemen. Ik heb ook een keer mijn hele netwerk leeg gemaakt alle apparaten uit en van het netwerk....maar ook dat hielp niet. Ik ben radeloos wil niet overstappen naar ziggo oid bevalt me verder prima bij de KPN maar wat een sof dat ik niet verder kom je zou haast overstappen :(

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door KeesvdEnde19 23 July 2019, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

94 reacties

Is er niemand die kan helpen. Ik verdenk mijn Experiabox, KPN zegt V9 is ok. Maar ik zit met het probleem, ik betaal >80 Euro per maand en zit in mijn hemd. Wie kan helpen? Wat moet ik doen?
Reputatie 7
Welk type VPN verbinding gebruik je?
PPTP, OpenVPN, L2TP/IPSec, anders ...
Je weet zeker dat jouw IP adres niet geblokkeerd is door jouw werkgever?
Vaak zie je een automatische blokkade na N foutieve inlogverzoeken binnen een bepaald tijdsbestek.
Bedankt voor de reactie en de vragen, blijkbaar gebruiken we SSL VPN en is mijn IP niet geblokkeerd.
ik hoop dat je/er nog meer suggesties zijn waarlangs ik kan zoeken?
Reputatie 7
Welke VPN cliënt software gebruik je?
Is de PC aangesloten op het netwerk van de Experia Box of heb je daar nog een router achter staan?
Is er bij jouw werkgever iets veranderd aan de infrastructuur?
Ik weet niet welke software er wordt gebruikt, heb de vraag gesteld. In taakmanager zie ik oracle esso voorbij komen maar dat lijkt me om in de corporate omgeving in te loggen. En dan zie ik service host actief.
Mijn werk laptop zit normaal gesproken op de wifi achter een apple router. Bedraad geeft ook geen oplossing. Direct op de experia box bedraad en de mac adres in de vrijgegeven pc's ook niet.
Volgens de ICT afdeling van mijn werk is er niets veranderd de laatste tijd en gezien dat het dinsdag ochtend zomaar weer even een half uurtje werkte bij vers inloggen na 2 weken moet ik zeggen dat dat ook zo lijkt.
Reputatie 7
Hé @KeesvdEnde19, welkom op het KPN forum. Super zuur dat de VPN klappert. Heb jij verder nog tips @wjb? Er zijn geen issues met VPN op de V9 bekend bij ons.
Reputatie 7
Nee, ik heb verder geen tips.
Alles riekt naar een blokkade van het publieke IP adres door de firewall van de werkgever.
Ook mij is niet bekend dat er een probleem zou zijn met VPN op de V9.
Ik zie ook geen problemen binnen het KPN netwerk aangezien ik geen enkel probleem ondervind met VPN verbindingen vanaf en naar mijn thuisnetwerk.
Bedankt in ieder geval al ben ik net zo ver als begin deze week. De ICT afdeling beweerd dat mij IP niet wordt geblokkeerd dus weer van kastje naar muur en ondertussen leid mijn performance in het werk eronder en mijn mb teller op mijn gsm abbootje.
Ik ben er zo moe van...niemand die zegt doe dit en dat of als je de hele mik vernieuwd ben je ervan af. Het boeit niet wat de kosten zijn ik ben er klaar mee het bouwen van je hotspot elke keer als je even iets anders moet doen en het jeukt dat het alleen werkt met me telefoon is overigens ook een KPN abonnement??? maar ja het ligt bij mijn werkgever.

Maar goed bedankt voor het meedenken we gaan de KPN klantenservice maar weer eens bellen, ik word nog niet geblokkeerd door ze dus er is nog hoop.
Reputatie 7
Hhhhmh lastig dit. Bedankt wjb. Ook ik vermoed dat het de firewall is die VPN blokkeert. We helpen je hier graag @KeesvdEnde19. Ik had liever gehad dat het probleem bij ons lag, dan hadden we er actie op kunnen ondernemen. Helaas.

Ik vrees dat het bellen met onze klantenservice je niet verder helpt. Het probleem zit 'm namelijk niet in de Experiabox V9. Die geeft VPN gewoon door. Wanneer we problemen met VPN ondervinden zien we dat er meer gebruikers zich bij ons melden, dat is (tot nu) niet gebeurd.

Misschien dat je dat aan de ICT-medewerker bij je werkgever kunt vragen om het (dieper) uit te zoeken?
Reputatie 7
Als je een URL gebruikt om de VPN op te zetten en niet het IP adres van de werkgever dan zou het ook nog een dns probleem kunnen zijn.

Gebruik je inderdaad een URL voor het opzetten van de VPN?
Wat is die URL?

Een andere optie:
Zet de IPv6 switch eens uit op jouw V9 en herstart de V9 en jouw PC.
Kan je nu wel een VPN verbinding opzetten
Reputatie 7
Scherp van je! @KeesvdEnde19, heb je de laatste post van wjb nog gelezen?
voor de wat late reactie,
We gebruiken een url ik denk niet dat ik die zo mag opnoemen cyber security speelt hoog. De andere optie had ik al eens geprobeerd maar dus nu net nog eens en geeft geen oplossing.
Ik ben wel blij met je wjb dat je er moeite insteekt. Ben maandag weer op het bedrijf ga ik nog eens met ICT praten want het is van de gekke.
Sorry voor de wat late reactie (?? de Sorry is/was weggevallen )
Reputatie 7
Doe op een PC in de command prompt (cmd) eens een ping naar die URL.
Er wordt dan een IP adres getoond.
Vul die URL ook eens in op https://mxtoolbox.com/DNSLookup.aspx

Komen die IP adressen overeen?
Dit kan ik niet thuis ik heb erg gelimiteerde rechten. Ik zal dit maandag bij de afdeling ICT vragen hoe we dit zouden kunnen doen. Bedankt
Die mxtoolbox geprobeerd geeft DNS Record not found aan?
Reputatie 7
Die mxtoolbox geprobeerd geeft DNS Record not found aan?
Ik neem aan dat je alles achter de .com of .nl hierbij wel weggelaten hebt.

Dit kan ik niet thuis ik heb erg gelimiteerde rechten. Ik zal dit maandag bij de afdeling ICT vragen hoe we dit zouden kunnen doen. Bedankt
Kan je dit wel op een andere PC thuis?
Ik heb idd alleen www.vpnblablabla.com ingegeven. dat is ook de url die door de stortcut wordt gebruikt. Als ik het www.blablabla op een thuis pc invoer word gemeld dat de server onvindbaar is.
Reputatie 7
Dus www.vpnblablabla.com wordt niet gevonden door die mxtoolbox?
De mxtoolbox geeft DNS Record not found. Doe ik het van een eigen pc geeft hij nog meer fouten DMARC Record found, en DMARC Quarantine/Reject policy enabled.
Reputatie 7
En als je op jouw eigen PC een ping doet naar www.vpnblablabla.com doet, krijg je dan wel een IP adres te zien?
ping is gestart…

ping: cannot resolve www.vpnblablabla.com: Unknown host

Helaas ook op ping geen reactie
Reputatie 7
Voila, er is een probleem met de dns.
Blijkbaar is www.vpnblablabla.com niet bekend in de dns server.
Het is toch wel echt www.vpnblablabla.com waar de VPN verbinding naar opgezet wordt en niet, wat je vaak ziet, vpn.blablabla.com?
Reputatie 7
Wauw. Goed gedaan wjb. Zo te zien heb je het probleem waar @KeesvdEnde19 mee te maken heeft gevonden. Ben je vandaag bij de ICT-afdeling geweest, Kees?
Reputatie 7
@KeesvdEnde19, ben wel erg benieuwd of je vandaag thuis werkt? 😉 Is het dns-probleem gefixt?