Beantwoord

VPN met Experiabox V9 komt niet tot stand

  • 11 June 2019
  • 94 reacties
  • 1743 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

94 reacties

Hallo, nou het is geschied de VPN zonder enig probleem opgezet bij een andere KPN (v10) experia klant in een keer probleemloos. Kan ik nu stellen dat het mijn Experia doos is? Ik heb de laptop op een fabriek reset direct met kabel op de experia (thuis) gehad en dat werkte niet. Nu dus de ultieme test van wjb (tumps-up) en werkt dus. Kan dus stellen dat het sowieso niet aan de laptop en de stortcut ligt. Sorry KPN het is wel degelijk een KPN probleem.
Wat nu te doen?
Hallo beste forum leden, net met de KPN klantendienst gebeld was een zeer onprettig gesprek blijkbaar toch mijn krediet verbruikt en is men nu het zat met deze zeur!!!!

Maar goed mijn uitleg over alle stappen en de resultaten en de zoektocht mede door alle hulp hier kwam volgens mij niet binnen bij de medewerker. De reden was waarschijnlijk dat ik het woord VPN gebruikte, een toverwoord na dit woord glijd alle text direct in de virtuele afvalbak van de medewerker.

Resultaat zelfde situatie als die die ik had toen ik dit draadje opstarten. Maar nu? Nu betaal ik >80 euro per maand en kan thuis niet werken met die "VPN" verbinding. Er is echt niemand die je helpt (excuus wjb) ik ben net zover en inmiddels een graadje warmer door de boosheid die opkomt.

Beste KPN forum leden HELP ME ik wil mijn vpn gebruiken, mijn vpn die zomaar op een dag tijdens het gebruik stopte en waar ik nu 8 weken plus problemen mee heb. Mijn niet werkende vpn die moet worden opgelost door mijn provider, nee door de ict van de werkgever, nee door je provider, nee door je ict werkgever.
Graag hulp, ik verdenk mijn experia box stuur me een nieuwe please ik betaal dat ding gewoon stuur er een rekening bij ik wil weer aan het werk.
Reputatie 7
Heb jij buren, kennissen, vrienden of familie die je, ter test, even een Experia Box kunnen lenen?
Zo ja, sluit die dan eens aan in jouw netwerk en kijk of je dan wel een VPN verbinding kunt opbouwen. Ik ga er overigens wel vanuit dat jouw PC verbonden is met de Experia Box en niet met een eigen router die achter de Experia Box staat. Klopt dat?
wjb Ik heb mijn laptop direct op de experia box. Deze heb ik een tijdje terug een fabrieks reset gegeven dus standard instellingen. Ik heb wat vrees met de box van een andere klant te rommelen, de problemen liggen nu alleen bij mij en straks heb ik er nog een problem bij.
Ik snap gewoon niet dat de KPN niet helpt, ik ben een betalende klant met inmiddels een min of meer gelocaliseerd problem. Of moet ik die experia doos gewoon maar eens een nachtje in een emmer koud water leggen?
Kan er niet een monteur met zo een doos onder zijn arm langs komen, heb ik geen problem mee en geen kans het bij een andere te verzieken. KPN wees eens wat meer service gericht en help je klant. KPN premium total en mobiel full packadge lijkt me voldoen om ons als geode klant te betittelen.
Reputatie 7
Er zijn heel wat abonnees die nog wel een Experia Box op zolder hebben liggen.
Die kan je rustig gebruiken.
Waar het mij om te doen is, is het lokaliseren van de oorzaak van het probleem.
Je hebt al gezien dat je bij een andere KPN abonnee geen probleem had met het opzetten van een VPN verbinding.
Als je met een andere Experia Box op jouw eigen aansluiting wel een VPN verbinding op kunt zetten, dan is de oorzaak duidelijk. Lukt het dan nog steeds niet, dan zou het kunnen zijn dat er geen route gevonden kan worden van jouw aansluiting naar de aansluiting van jouw werkgever.
wjb ik heb met dat nslookup toch een adres gezien? Dus is er toch een route? Of is dat juist niet correct?

https://
Reputatie 7
Nee, dan is er een adres, maar dat wil nog niet zeggen dat er een route naar dat adres is.

Voer in een command box eens het commando tracert vpn.sabic.com in en kijk of die tot een einde komt.
Reputatie 7
Hallo @KeesvdEnde19, erg rot dat je zoveel problemen met de VPN thuis ondervindt. Ik stuur met liefde een andere Experiabox, maar zoals wjb hier ook aangeeft is het van belang dat de echte oorzaak van het probleem boven water komt. Het zou zonde zijn dat er nodeloos apparatuur wordt verzonden. Ik heb even navraag gedaan hoeveel klanten van ons gebruik maken van de V9, dat loopt in de honderdduizendtal(!) Wanneer er over het algemeen problemen zouden zijn met VPN -> Experiabox (V9), hadden we dat hier zeker wel gemerkt 😉
Voer in een command box eens het commando tracert vpn.sabic.com in en kijk of die tot een einde komt.
Had je dat al geprobeerd?
Nadia, er komt morgen iemand met een nieuwe (leen) Experia v9 gewoon om weer iets uit te sluiten. Ik heb/kan nu niet trecert runnen omdat ik bij een klant zit.
Ik prober het morgen. Dank iig
Reputatie 7
Zeker. Ik zie morgen graag je post tegemoet. Super irritant probleem. Hopelijk is snel het probleem duidelijk en kan het worden opgelost. Tot morgen 🙂
Goedemorgen beste wjb tracert vind wel het IP maar 30 x time out dus geen route blijkbaar? Wat kan ik hieraan doen?
Hallo nou mijn verwarring is complete. Net een test gedaan met splinter nieuwe v9 en direct cat kabel in de modem. Geen success helemaal hetzelfde resultaat. Trachert/nslookup alles het zelfde?
Wat kan ik nu nog doen?
KPN (Nadia) de bal ligt in mijn perceptie bij jullie. Het is niet mijn network, niet mijn laptop, niet mijn login op de vpn, niet mijn eigen good old v9? Dus nu?
Hoi Kees. Nadia is er een paar dagen niet. Ik neem haar cases over.
Vergeef mij als ik iets over het hoofd heb gezien ( het topic beslaat ondertussen al flink wat pagina's ).
Je hebt nu dus een andere router kunnen proberen en nog steeds zet 'ie geen werkende VPN verbinding op.
Ik quote dit stukje tekst van @wjb :
Als je met een andere Experia Box op jouw eigen aansluiting wel een VPN verbinding op kunt zetten, dan is de oorzaak duidelijk. Lukt het dan nog steeds niet, dan zou het kunnen zijn dat er geen route gevonden kan worden van jouw aansluiting naar de aansluiting van jouw werkgever

Ik hoop dat hij hier iets nuttigs over kan vertellen en als ik daarin kan faciliteren, doe ik dat graag. Voorlopig kan ik alleen maar aangeven dat KPN geen verkeer blokkeert ( en dat zelfs niet mag) en dat de experiabox niet de boosdoener is.
Reputatie 7
Ik kan hier niet veel nuttigs meer over vertellen.
Als met twee verschillende Experia Boxen hetzelfde fenomeen geconstateerd wordt, dan is de kans dat de Experia Box de oorzaak zou zijn ineens wel een stuk kleiner en al helemaal als via hetzelfde type Experia Box op een andere locatie wel een VPN verbinding opgebouwd kan worden.
Dan moet het haast wel hogerop in het netwerk gezocht worden.
Nu komen traceroutes naar de bewuste URL niet tot een goed einde, maar dat is via drie verschillende kanalen (KPN, Ziggo en T-Mobile) telkens het geval.
Kan ik geen nieuwe aansluiting krijgen? Want in mijn beperkte inzicht blijft mijn aansluiting het enige item wat nu nog niet getest is?
De eerlijkheid gebied dat onze leversystemen hier niet op ingericht zijn. Een nieuwe aansluiting zou inhouden opzegging van oude diensten en opnieuw aanvragen. Met het risico dat je nog steeds geen werkende VPN hebt.
Ik zou wensen dat ik een knop had die je even op een nieuw IP/aansluiting kon zetten.

@KeesvdEnde19 Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven. Er is een hoop geschreven en wellicht lees ik er overheen. Je hebt succesvol met je laptop een VPN verbinding kunnen maken bij een andere KPN abonnee? Dat vind ik nog wel een hele interessante, namelijk.
Reputatie 7
Ik ben er nog niet van overtuigd dat het jouw aansluiting betreft.
Betreft het een VPN op basis van "Pulse Secure"?
Wat gebeurt er als je naar http://vpn.sabic.com gaat in de browser?
Ik login op die site met de brouwser.
Erwin met de hulp van wjb zijn de volgende zaken geprobeerd. Factory reset experia cat kabel direct in laptop. Geen succes. Inloggen buren ziggo werkt. Inloggen hotspot telefoon ook KPN abonnement werkt. Inloggen andere klant KPN experia v10 werkt. Nieuwe v9 factory reset cat kabel thuis eigen aansluiting werkt niet. Dus in mijn perceptie zit er tussen mijn aansluiting en de VPN ingang iets niet ok. Lijkt me mijn aansluiting dus.
Ik heb er geen logische verklaring voor. Kun jij je profiel aanvullen?
Vanuit pragmatisch perspectief wil ik tóch proberen een ander type modem naar jou toe te sturen. Is dat logisch? Nee, niet helemaal maar het zou prachtig zijn als we het daar wel mee oplossen. Het alternatief is dat ik binnen de organisatie op zoek ga naar iemand die op detail niveau naar jouw specifieke aansluiting gaat kijken. Ik moet je helaas vertellen dat dat geen makkelijke opgave is. (is helaas geen proces voor, aangezien VPN niet actief geblokkeerd wordt op ons netwerk.)
Hoi Erwin heb mij profiel ietwat aangevuld. Ik hoor wel of het voldoende is. Mijn dank
Leuk je even gesproken te hebben, Kees 🙂 We hebben samen een paar dingen afgesproken en ik zorg er voor dat er morgenmiddag een ander experiabox opgestuurd wordt. Uiteraard hoop ik dat dit voor een oplossing gaat zorgen. Zo niet, ga ik over op plan B en probeer ik een technische collega te vinden die alles op micro niveau gaat analyseren.
Hallo Erwin, ik heb mijn deel gedaan hoop dat je goed heb kunnen meten.

Ik moest van de ICT afdeling nog een test doen met de browser en met IPMango.com mijn IPadres bekijken. Nu heb ik dat gedaan maar elke keer als ik dit doe komt er een ander resultaat uit?
De eerste keer leek mij ok daarna rommel tenminste duidelijk niet die van de eerste. Nu doe ik net dezelfde test op mijn mac krijg ik ook weer de eerste. Herhaal ik dit op de mac blijft het hetzelfde doe ik het net weer op de windows laptop zit ik geografisch in Amerika?

MAC

Ip information

Ip address : xx.xxx.xx.xx
Remote Port : 64627

Browser Details

Browser : Safari 12.1.1
Operating System : Mac OS X 10.14.5
Device : Other
User Agent : Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_14_5) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1.1 Safari/605.1.15

Geo Location

Country : Netherlands
Region : Noord-Holland
City : Amsterdam
Vandaag een nieuwe v10a van de KPN gehad en geïnstalleerd…resultaat 0 helaas.
Maar ik heb wel weer iets om over te verwonderen.
Als ik de IPMANGO gebruik krijg ik eerst mijn eigen KPN IP te zien, dan even daarna gaat het wisselen tussen Bayern en New York? Ik kan dan geen VPN starten.
Schakel ik dan naar mijn Hotspot zie ik een IP adres ergens in Brabant en dan gaat dat ook wisselen naar hetzelfde adres in New York? Dus in eerste lijkt het niet uit te maken dat wisselen omdat ik met de hotspot wel kan VPNnen?

Maar goed Erwin het heeft niet gewerkt, ik ben nog geen stap verder kan wel janken.

Heb je na dit nog een suggestie?
Reputatie 7
Ik hoop dat je je oude V9 nog hebt want dan is mijn advies om die weer aan te sluiten.
Met alle respect voor KPN maar de V10a is (nog) een rampzalige Experia Box met zeer vervelende bugs.