Beantwoord

VPN met V10

• 4 februari 2018
  • 44 reacties
  • 10058 keer bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 7
Wat voor een mogelijkheden heb je daar dan allemaal?
Reputatie 2
Badge
Ik heb de router testwijze even als AP geconfigureerd, in AP modus is er helemaal geen VPN mogelijkheid aanwezig. Alleen 2 mogelijkheden zijn aanwezig. Wireless router mode is degene waar ik OpenVPN kan instellen.
Reputatie 7
Beetje een rare terminologie, maar zo te lezen moet je inderdaad de Wireless router mode hebben. Als ik die term lees zou ik verwachten dat die router dan draadloos aangesloten is, maar dat is dus blijkbaar niet zo.
Reputatie 2
Badge
De router blijft klagen dat z'n WAN IP niet gelijk is aan m'n Externe IP.
Ik weet niet of dit de reden kan zijn dat OpenVPN niet werkend te krijgen is.

Morgen dan maar een teamviewer verbinding met Goose, misschien ligt de fout gewoon bij
de configuratie file van Goose en heeft het niets met deze WAN IP melding te maken...

P.S.
Feedback komt later, de teamviewer verbinding wordt op z'n vroegst dinsdag a.s.
Reputatie 7
De router blijft klagen dat z'n WAN IP niet gelijk is aan m'n Externe IP.Dat klopt en dat is inherent aan het feit dat je twee routers achter elkaar hebt staan. Dat noemen we double nat.
Ik weet niet of dit de reden kan zijn dat OpenVPN niet werkend te krijgen is.OpenVPN is juist een VPN methode die prima overweg kan met double nat dus dat kan het probleem niet zijn. Ook die GL-iNet AR-750 van mij resulteert in een double nat, maar die OpenVPN cliënt functioneert prima.
Reputatie 2
Badge
Feedback,

complimenten voor de service van Goose.....

Binnen 1 minuut was de VPN verbinding opgezet, enkele aanpassingen waren nodig.
DNS server 1 & 2 handmatig ingegeven
Firewall op de Asus uitgezet
en gekozen voor L2TP i.p.v. OpenVPN

De medewerker van Goose gaf aan dat L2TP op Asus routers het beste werkt, aangezien hij
een server in Amsterdam had ingesteld "niet wetende dat ik een Duits IP adres wil", ben ik zelf
bezig geweest en heb met OpenVPN nu dat de overige instellingen goed staan, probleemloos
een OpenVPN verbinding kunnen maken met een Duitse server....

Loopt als een trein!

Bedankt voor de support hier op het Forum
draadje kan dicht 😉
Reputatie 1
Mooi dat het werkt maar is openvpn niet een betere optie qua veiligheid, daar was het jouw inprincipe niet om te doen maar vind het een aparte move van goose.

Misschien kan @wjb hier een toelichting op geven.

p.s @Skinamp is de asus router snel zat btw ?
Wellicht is dit een leuke router om het vpn verhaal op te zetten van buiten af kosten vallen dan enorm mee met deze asus router.
Reputatie 7
L2TP/IPsec is net als OpenVPN een prima optie qua beveiliging.
Reputatie 1
Dus de verhalen over dat het langzamer is en makkelijker gekraakt(nsa) kan worden zijn beetje overdreven ;)
Na veel lezen hier beschouw ik jouw @wjb toch wel als redelijke vpn expert vandaar 😉
Reputatie 7
Ik maak zowel zakelijk als privé veelvuldig gebruik van VPN verbindingen gebaseerd op IPSec. Zolang er maar voor een Diffie-Hellman groep gekozen wordt met een 2048 bit modulus is de VPN tunnel echt wel voldoende beveiligd.
Ja, zo'n hoge modulus betekent ook dat er meer rekencapaciteit benodigd is en dat heeft een impact op de snelheid.
Reputatie 2
Badge
@DigiB

Hi, ja de Router is snel genoeg. Nu heb ik wel een abbo met lage snelheid bij KPN dus of het voldoende is voor een ander kan ik niet zeggen.
In ieder geval heeft de router naar mijn mening voldoende mogelijkheden voor zelfs de doorgewinterde gebruiker.

Goose werkt TOP en Support van Goose is echt geweldig en ze ondersteunen de Asus routers.

Wel valt me op dat de servers die ze gebruiken in Amsterdam sneller zijn dan de servers die ik nodig heb in Duitsland. Maar voor mij is het werkbaar.. Iets trager kan ik mee leven ?

Een topic over het instellen van deze router zou wel leuk zijn, op dit moment weet ik nog niet hoe ik m'n NAS kann bereiken. Dit lukt wel via de Qnap app maar niet via het interne netwerk. In zo een topic vind ik dan misschien de oplossing voor dit probleem ?
Reputatie 1
Joeri van goose 😉

Misschien dat het meespeelt omdat het een nederlandse VPN met datacenter in amsterdam is dat het daardoor sneller is dan met een duitse server,

Dank beiden voor de reacties,

@Skinamp ik heb een 100/100 glasvezel verbinding btw.
Reputatie 2
Badge
Toch nog even verder met het topic....

ik zit zoals boven al vermeld met het volgende probleem,.
M'n NAS (QNap 4Bay) is niet bereikbaar. Ik weet niet (snap niet) waarom.
Omdat ik niet alle techneuten termen ken, heb ik het met een screenshot
en een schema getracht te verduidelijken.

Waarom kan ik via 192.168.2.119:8080 de NAS niet bereiken en waarom is
ook Qfinder niet instaat de NAS te vinden?

Iemand een idee

P.S.
Nog een screenshot toegevoegd, vanaf de mobiele telefoon welke Wifi verbonden
is met de Asus router, kan ik met Qmanager wel gewoon verbinding maken met de
NAS op het aangegeven IP Adres....
Reputatie 7
Waarom kan ik via 192.168.2.119:8080 de NAS niet bereikenBedoel je 192.168.2.9:8080 of 192.168.1.119:8080?
Waar is het apparaat waarmee je die verbinding maakt op aangesloten? (Experia Box, Asus of benadering vanaf Internet)
Reputatie 2
Badge
Ach, ik bedoel 192.168.1.119:8080
Ik wil met de Laptop en straks (nu nog niet aangesloten) ook met de MiniX
verbinding kunnen maken met de NAS....
Van extern WAN is het totaal niet interessant de NAS te kunnen bereiken, alleen
via het interne netwerk moet hij bereikbaar zijn .
Reputatie 7
Draait er dan wel een service op TCP poort 8080?
Standaard zou daar de beheeromgeving van de Qnap op draaien.
Controleer eens in de app of daar bij de Port ook 8080 ingevuld staat.
Type je http://192.168.1.119:8080 in of https://192.168.1.119:8080
Reputatie 2
Badge
Op de App werkt alles naar behoren
via http:// en https:// heb ik vanaf de laptop geen toegang tot de NAS.

Op welke router zou ik portforwarding naar de NAS moeten instellen en hoe
Wat ik niet snap is dat de switch op het subnet 192.186.1 zit en alle apparaten
op deze switch zijn aangesloten... Dan moet ik de NAS toch ook zonder portforwarding
kunnen aanspreken ?
Reputatie 7
Klopt, dit heeft niets met port-forwarding te maken.
Wat wel kan is dat jij een automatische IP blokkade ingesteld hebt staan die bij een aantal foutieve logins binnen een bepaalde tijd het IP adres blokkeert. Zou het kunnen dat jouw PC geblokkeerd is. Je zou de Qnap dan wel vanaf een ander apparaat op jouw LAN kunnen benaderen.
Reputatie 2
Badge
@wjb

geweldig, je hebt me net heeeel gelukkig gemaakt :-)
Ik had op de NAS alleen de IP range 192.168.2.xxx vrijgegeven, de nas en laptop even op de V10
aangesloten, IP range 192.168.1.xxx ook vrijgegeven en alles werkt naar behoren !

TOPPIE

Reageer