Beantwoord

VPN naar thuisnetwerk

• 6 september 2017
  • 2 reacties
  • 974 keer bekeken

Hallo allemaal,

ik heb thuis een Synology NAS staan met daarop een VPN Server draaiend. Ik probeer via mijn WAN IP contact te maken met mijn thuisnetwerk, maar krijg geen verbinding. Ik vermoed dat het probleem in de Xperia V10 ZTE H369A ligt. Ik heb de L2TP/IPsec poorten geforward naar het interne IP van mijn NAS, evenals DMZ aangezet op het IP van mijn NAS. De VPN Server instellingen en firewall op mijn NAS zijn volgens mij correct geconfigureerd. Ik kan van buitenaf ook gewoon mijn WAN IP pingen.
Iemand enig idee waarom het niet werkt? Heeft de Experia V10 soms geen VPN passthrough?

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door wjb 6 september 2017, 23:21

Als je de juiste poorten naar jouw Synology NAS geforward hebt, dan moet je de niet ook nog eens als DMZ Host instellen.
Het is überhaupt onverstandig de NAS als DMZ host in te stellen.

Kan jij hier eens screenshots plaatsen van:
1) De port-forwardings die je t.b.v. de VPN op de Experia Box hebt gemaakt.
2) De DHCP binding voor de Synology NAS.

Draait de VPN server op Synology NAS?
Heb je screenshots van de configuratie van de VPN server op de Synology NAS?

Ik heb zelf ook een Synology NAS achter onze V10 staan voor VPN verbindingen en dat werkt prima.

Dat je van buitenaf jouw WAN IP adres kunt pingen komt omdat je de Synology NAS als DMZ Host hebt (had?) ingesteld. Als je dat straks niet meer hebt, zal jouw WAN IP adres ook niet meer gepingd kunnen worden. Dat is mijns inziens maar beter ook.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Als je de juiste poorten naar jouw Synology NAS geforward hebt, dan moet je de niet ook nog eens als DMZ Host instellen.
Het is überhaupt onverstandig de NAS als DMZ host in te stellen.

Kan jij hier eens screenshots plaatsen van:
1) De port-forwardings die je t.b.v. de VPN op de Experia Box hebt gemaakt.
2) De DHCP binding voor de Synology NAS.

Draait de VPN server op Synology NAS?
Heb je screenshots van de configuratie van de VPN server op de Synology NAS?

Ik heb zelf ook een Synology NAS achter onze V10 staan voor VPN verbindingen en dat werkt prima.

Dat je van buitenaf jouw WAN IP adres kunt pingen komt omdat je de Synology NAS als DMZ Host hebt (had?) ingesteld. Als je dat straks niet meer hebt, zal jouw WAN IP adres ook niet meer gepingd kunnen worden. Dat is mijns inziens maar beter ook.
Bedankt voor de reactie!

Ik heb geen DHCP binding voor mn NAS ingesteld, de DHCP server staat uit op de Experia box.
Mijn NAS is de DHCP server, dit vond ik makkelijker ivm PXE booten.

En zoals gezegd, in de firewall van de NAS staan dezelfde poorten ook open.

Instellingen VPN Server NAS:
https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/kpn-prive-nl/attachment/206cf867-493b-4705-9678-64cb07473520.png

Port forwarding Experia:
https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/kpn-prive-nl/attachment/557c4b57-005c-47e8-859c-077667422956.png

Reageer