Vraag

VPN om veiliger te surfen.

• 18 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 144 keer bekeken

Kpn en Telfort geven inverband met het KRACK gedoe onder andere deze tip
"Gebruik je WiFi, zorg dan voor een versleutelde verbinding via VPN"

Stel je dan op je router een eigen privé netwerk in en dan port forwards en weet ik wat om dan zo via je tablet of telefoon iets veiliger te kunnen werken als updates/patches uitblijven

Deze oplossing genoemd als iets wat je zelf kan doen maar ik denk toch dat dit allemaal minder makkelijk is als dat het soms lijkt.

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Wat een waardeloze oplossing
Als of je al je privé hw op een vpn gaat zetten.

Plus dat de apparaten dan ook niet onderling kunnen comimiceren.

Kpn moet de routers update en jij je hardware.
Reputatie 1
Badge

Dat is niet helemaal waar. Dit is afhankelijk van de VPN oplossing die je gebruikt en hoe je die instelt.

Het heeft alleen nut als je over je eigen netwerk een vpn opzet zoals je zou doen bij een open WiFi spot.
En daar is het meestal/nooit mogelijk om je eigen /24 ranch te krijgen.

Als je intern een vpn opzet naar je eigen router.
Zodat je ze toegang kan geven tot de 192. Ranch
Heb je de oplossing van kpn niet nodig omdat je dan geen kpn hardware gebruikt (dit is met kpn HW niet mogelijk. ) en waneer je dat kan ben je netwerk pro en gebruik pro HW die allemaal binnen een week een patch hebben uit gebracht en deze actiev gepushte naar de gebruikers.
Reputatie 7
Badge +30

Dat is niet helemaal waar. Dit is afhankelijk van de VPN oplossing die je gebruikt en hoe je die instelt.
Kpn moet de routers update en jij je hardware.
Dat is dus het probleem, niet dat ik me hier heel veel zorgen over maak, gister stond en een firmware update klaar voor mijn printer, punten voor Epson.
Voor mijn telefoon zie ik nog weinig dan zou ik voor de hardware (lees clients) dus bijna verplicht worden flink te investeren in nieuw spul en dan is het nog maar afwachten of er een update voor beschikbaar komt.
Los van de gevonden zwakte heb je zover ik het goed begrijp in ieder geval een betere versleuteling.
Op mijn Android staat bij meer netwerken ook VPN
Daar zou ik dus dusdanig instellingen moeten maken zodat ik via mijn router (sitecom) het internet op kan?
Ik heb hier en daar wel het een en ander gevonden maar het lijkt op een weinig gebruikte optie.

Reageer