Beantwoord

VPN PPTP

  • 22 October 2019
  • 8 reacties
  • 423 keer bekeken

Hallo iedereen,

 

Ik heb een KPN VDSL bonding internetverbinding. Ook heb ik een VPS (Linux hXXXXXX.stratoserver.net 4.15.0 #1 SMP Thu Jun 27 15:10:55 MSK 2019 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux) waarop ik een PPTPD op heb geinstalleerd en geconfigureerd.

Ik ben aangesloten op een Experiabox v10 met een cat6 kabeltje en heb een interne IP 192.168.2.25 . Extern is  77.171.175.152.

Dus ik heb maar effe een portscan gedaan op 77.171.175.152  en ik zag dat 1723 gesloten was terwijl die open moet zijn voor mijn pptpd (VPN). Vervolgens ingelogd op de router en IP4 forwarding voor 192.168.2.25 PPTP geselecteerd en toegepast ,maar dit mocht helaas niet baten dus heb ik me maar zelf neergezet als DMZ host maar dat werkte ook niet. Ook in me firewall (WDEFENDER) de poort 47 GRE opengezet maar dat mocht ook niet baten. De foutmelding die ik zie zodra ik probeer te verbinden :

VPN deutsch

Hierbij de documentatie voor mijn PPTPD VPN Installatie op mijn VPS:

#apt-get install pptpd

#nano /etc/pptpd.conf

localip 10.0.0.1

remoteip 10.0.0.100-200

#nano /etc/ppp/chap-secrets

Enter your info in there.

#nano /etc/ppp/pptpd-options

ms-dns 8.8.8.8

ms-dns 8.8.4.4

#service pptpd restart

#nano /etc/sysctl.conf

Find and uncomment net.ipv4.ip_forward = 1

#sysctl -p

#iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE

#iptables --table nat --append POSTROUTING --out-interface ppp0 -j MASQUERADE

#iptables -I INPUT -s 10.0.0.0/8 -i ppp0 -j ACCEPT

#iptables --append FORWARD --in-interface eth0 -j ACCEPT

#iptables-save ARROW firewall

 

Als iemand me kan helpen of informeren zou dat top zijn.

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ayoub

 

icon

Beste antwoord door coolboy654321 27 October 2019, 20:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Van welk client programma is dat screenshot ?

Ik heb zo geen oplossing, maar het is i.i.g. niet poort 47 maar protocol 47. Dus daar kan al een fout zitten.

Met een EBv10 op DSL KPN zou PPTP VPN (nog) wel moeten werken, maar ik raad je aan een ander type VPN te gebruiken, OpenVPN is meest voor de hand liggend.

Nadeel is wel dat je dan ook aan de client kant vaak iets moet installeren (o.a. Windows kan standaard geen OpenVPN) maar, dan hoef je i.i.g. niks aan de EBv10 instellingen te veranderen.

Je hebt beide zijden van de VPN link onder controle, dan zou ik niet met PPTP VPN aan de slag gaan (ik zie het als legacy).

Van welk client programma is dat screenshot ?

Ik heb zo geen oplossing, maar het is i.i.g. niet poort 47 maar protocol 47. Dus daar kan al een fout zitten.

Met een EBv10 op DSL KPN zou PPTP VPN (nog) wel moeten werken, maar ik raad je aan een ander type VPN te gebruiken, OpenVPN is meest voor de hand liggend.

Nadeel is wel dat je dan ook aan de client kant vaak iets moet installeren (o.a. Windows kan standaard geen OpenVPN) maar, dan hoef je i.i.g. niks aan de EBv10 instellingen te veranderen.

Je hebt beide zijden van de VPN link onder controle, dan zou ik niet met PPTP VPN aan de slag gaan (ik zie het als legacy).


Bedankt voor je reactie ,ik ga maar is aan de slag met OpenVPN. :)

Hallo @ayoubentje  als je een vpn verbinding naar je werk nodig hebt kun je de instellingen op je werk navragen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo@ayoubentje  als je een vpn verbinding naar je werk nodig hebt kun je de instellingen op je werk navragen.

 

Volgens mij heeft hij een eigen server bij strato staan. 

Reputatie 7
Badge +24

Welk besturingsysteem staat er op die server? Het kan zijn dat de lan poort niet "eth0" heet. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @coolboy654321, welkom! Is het je gelukt met de OpenVPN? Mocht je nog hulp willen, laat het gerust weten. We helpen je hier graag. 

Reputatie 7

Heb je een wellicht Experia Box V10a i.p.v. een V10?

Zo ja, meld je dan aan op dit topic als je VPN's op basis van PPTP wilt kunnen maken.

Overigens zou ik voor L2TP of OpenVPN kiezen, PPTP is mij niet veilig genoeg.

Hallo toppers,

 

Bedankt voor het reageren ,ik maak momenteel gebruik van openVPN op mijn server.

Het is super makkelijk te installeren en hoefde bijna niks te configureren verder is het lekker gebruiksvriendelijk.

 

Gr,

 

Ayoub